PlayStation Vita Slim anmeldelse

Skrevet af: Morten Skou - 22. juni 2014 - kl. 21:08
0 0
Den nye udgave af Sonys håndholdte konsol, PlayStation Vita, er lige på trapperne. Navnet er egentlig PS Vita 2000 på grund af konsollens serie-nummer, men PlayStation-fans har uofficielt døbt konsollen PS Vita Slim på grund af, at den er en del mindre end forgængeren. Vi kigger på den nye konsol og afgiver vores dom.

Hvis du har læst med i vores to tidligere artikler om PS Vita Slim, hvor jeg fortalte om mine førstehåndsindtryk af konsollen, så har du sikkert allerede nu et indtryk af, om PS Vita Slim kunne være noget for dig eller ej. Har du ikke læst de to artikler, så frygt ej - jeg prøver at komme hele vejen rundt i denne anmeldelse, hvor jeg vil gå mere i dybden med de forskellige muligheder, som den håndholdte konsol har, hvilke gode og dårlige ting den byder på og lave en nærgående sammenligning med den første PS Vita. Det er også nødvendigt at nævne, at mange af de ting, som jeg nævner i denne anmeldelse, ikke udelukkende er mulige på den nye PS Vita Slim men også på den originale PlayStation Vita.

Lad os starte med at se, hvad man egentlig får med i pakken, hvis man køber en standard PS Vita Slim:
- PlayStation Vita Slim (PCH-2003) konsol
- Strømadapter samt kabel til opladning
- Micro USB stik til opladning og PC-tilslutning
- En stak manualer
- Et papir med AR koder på

PS Vita Slim - eller PlayStation Vita Slim - er som du måske allerede ved en håndholdt konsol, som Sony producerer. Den første udgave af en håndholdt konsol fra Sony var den såkaldte PlayStation Portable, PSP, som udkom tilbage i 2004. Der er sket rigtig meget de sidste 10 år, men hvis man sammenligner den nye PS Vita med de første PSP konsoller, er der ingen tvivl om den designmæssige lighed imellem konsollerne.

Øverst ses den originale PlayStation Vita, nederst den nye PlayStation Vita Slim.

Der stopper ligheden til gengæld også, for der er sket en kæmpe udvikling indenfor Sonys håndholdte konsoller over årene, og PS Vita er nu udstyret med en 5" LCD touchskærm i 16:9 format, Wi-Fi mulighed, og spil kan nu enten købes digitalt over PlayStation Store eller som fysiske spil via små hukommelseskort, som indsættes i den dertil beregnede port i toppen af PS Vita konsollen. Konsollen er selvfølgelig også blevet kraftigere med tiden, og PS Vita Slim er udstyret med en Arm Cortex CPU med A9-kerne og 512MB ram - hvilket er præcis de samme specifikationer, som den originale PS Vita har.

På bagsiden af konsollen sidder der en såkaldt multi-touchpad, som eksempelvis bruges som nemt alternativ til knapper i forskellige spil. Både foran og bagpå konsollen sidder der kameraer, som har en lidt skuffende opløsning på 640x480 pixels, en opløsning som man nærmest fristes til med god grund at kalde for håbløst forældet. Der er ligeledes indbygget to højttalere og en mikrofon. I den mere smarte ende byder PS Vita Slim også på et bevægelsessensorsystem, som består af et gyroskop med tre akser, et accelerometer med tre akser og et kompas med tre akser. Dette gør det muligt for udviklerne at se om du eksempelvis tilter konsollen, ryster den eller lignende.

Alt dette isenkram og mere til er blevet bygget ind i en enhed, som måler cirka 183mm i bredden, 85mm i højden og som kun er 15mm dyb. Vægten lander på cirka 230 gram, hvilket er omkring 70 gram mindre end den første PlayStation Vita, og som i øvrigt helt klart kan mærkes, når man sidder med konsollen i hænderne. Jeg vil ikke gå i detaljer med at beskrive, hvilke knapper der er på selve konsollen, da der selvfølgelig er alle dem, som vi kender fra PlayStation, dog kun ét sæt skulderknapper, tænd/sluk-knap samt muligheden for at skrue op og ned for lyden.

Billedet viser størrelsesforskellen imellem den originale PS Vita og den nye PS Vita Slim

Udover vægten og størrelsen adskiller PS Vita Slim sig fra den første PS Vita ved, at den nu har et fuldstændig sort design. Det betyder, at der hvor der før var en række detaljer i aluminium, er der på Slim-udgaven af PlayStation Vita kun plastik. Dette får på den ene side den nye konsol til at se lidt billigere ud, men omvendt er det uden tvivl også en af årsagerne til, at Sony har kunne skære 70 gram af konsollens vægt. Skærmen er også blevet opdateret, og Sony har af ukendte årsager valgt at droppe OLED skærmen til fordel for en lidt dårligere LCD-skærm - jeg gætter på, at det har noget at gøre med, at de på den måde kan holde produktionsomkostningerne på PS Vita Slim nede og dermed tjene flere penge på den. Opløsningen på PS Vita Slim er i øvrigt den samme som på OLED skærmen, nemlig 960x544 pixels, med mulighed for op til 16 millioner farver. Til sidst har den nye PS Vita Slim en længere batteritid end den originale, hvor den nye ifølge Sony kan klare imellem 4 og 6 timers spil, kan den gamle klare et sted imellem 3 og 5 timer.

Netop det, at skærmen er blevet udskiftet med en LCD udgave, er noget af det, som der har været meget snak omkring på diverse PlayStation fora. Personligt synes jeg, at det er virkelig svært rent faktisk at se en forskel på de to skærme, og jeg er overbevist om, at med mindre man decideret sidder og sammenligner de to konsoller, så vil man aldrig opdage, at der overhovedet er en forskel. Ikke desto mindre har jeg på billedet herunder prøvet at fange lidt af forskellen på de to konsoller.

Tryk på billedet for at se det i høj opløsning for bedre at se forskellen.

En af de andre forbedringer, som PS Vita Slim byder på, er, at der nu er indbygget 1GB lagringsplads direkte i konsollen. Det betyder, at man rent faktisk ikke behøver at investere i et hukommelseskort, før man kan komme i gang med at spille på den - omvendt så er 1GB plads ret hurtigt opbrugt, og der vil ligeledes være spil, som der ikke vil være plads til på det indbyggede kort. Det betyder, at selvom det selvfølgelig er en god ide at indbygge hukommelse direkte i konsollen, så synes jeg godt, at Sony kunne have været lidt mere rundhåndet med den og eksempelvis som minimum have lagt 8GB ind.

Nu når vi er i gang med at snakke om lagringspladsen i PS Vita, synes jeg også det er værd at nævne, at man rent faktisk kun kan bruge Sonys egne hukommelseskort, som desværre er en del dyrere end eksempelvis et Micro-SD kort. Årsagen til Sonys valg på dette område er åbenlyst, at de gerne vil sælge flere af deres egne hukommelseskort, og at de dermed endda samtidig kan tillade sig at holde prisen oppe. For at tage et eksempel, så koster et 16GB Sony hukommelseskort hos Amazon cirka 25 pund - svarende til omkring 230 danske kroner. Et Micro-SD kort i en tilsvarende kvalitet kan fås til kun 5,5 pund, altså lige omkring en flad 50'er.

En ting, der rent faktisk undrer mig ret meget med PlayStation Vita Slim, er, at når nu Sony har været i gang med at lave opdateringer af hardwaren, så kan jeg ikke forstå, at de ikke har valgt at opdatere den indbyggede Wi-Fi til den hurtigere 5GHz standard, der ville give hurtigere overførselshastigheder. Det kan muligvis være, at valget har noget at gøre med batteritiden på konsollen, men der er efterhånden mange telefoner som understøtter 5GHz, derfor har jeg lidt svært ved at se årsagen.

Spil og PlayStation Vita Slim

Selvom PlayStation Vita kan rigtig mange forskellige ting - nogle af dem vil jeg komme ind på senere i denne anmeldelse, så gætter jeg på, at den primære årsag til, at man har lyst til at eje en PS Vita er, at man selvfølgelig vil bruge den til at spille på, og der er da heller ingen tvivl om, at det er her Sony har lagt deres fokus.

Som tidligere nævnt kan man enten købe spillene digitalt via Sonys PlayStation Store eller købe dem som fysiske eksemplarer i en række forskellige butikker. Personligt synes jeg, at det er lækrest at have spillene i digital form, og selvom man skulle gå hen og få fyldt sit hukommelseskort op kan man altid slette spil, som man ikke bruger i øjeblikket og nemt hente dem igen, hvis man skulle få lysten til spillet tilbage.

Der er også mulighed for at overføre spillene til din computer, så du på den måde nemt kan overføre dem frem og tilbage imellem din computer og PS Vita konsollen, uden at det er nødvendigt, at du har en internetforbindelse. Før man kan det, er det nødvendigt at hente noget software fra Sony, og det kan heldigvis fås til både Windows og Mac, og så er det rimelig nemt at bruge.

Selve spilkataloget til PS Vita synes jeg er imponerende stort, og der er helt sikkert noget for enhver smag. Personligt synes jeg mest, at den håndholdte konsol egner sig til mindre men stadig super gode spil, som eksempelvis Lumines, Surge Deluxe, Limbo og WipEout 2048. Der er dog stadig rigtig gode muligheder for at prøve kræfter med de lidt større spil, som eksempelvis Uncharted, Borderlands 2, God of War og andre stortitler. Der er også mulighed for at købe sig til et gensyn med en lang række titler fra de glade PlayStation One og PlayStation Portable dage.

Der er mange spil til PS Vita på PlayStation Store.

Priserne på de forskellige spil til PS Vita varierer en del, og man kan således både få spil der koster i omegnen af 10-15 kroner, men også spil der koster lige så meget som et fuldprisspil til PlayStation 4. Hvis man i forvejen betaler for at være Playstation Plus-medlem, kan man også drage fordel af de mange spil, som kommer i forbindelse med Plus-abonnementet hver måned. PlayStation Plus fungerer nemlig på kryds af alle Sonys konsoller, så hvis du betaler for medlemsskabet i forbindelse med din PlayStation 4, kan du altså også hente gratis spil til PlayStation Vita og PlayStation 3.

Har du ikke en PS Vita, men måske kunne finde på at købe en i fremtiden, kan du faktisk med fordel gå ind og "købe" de gratis PlayStation Plus spil alligevel, så vil du kunne hente dem ned, når du engang får en PS Vita, uden at det koster dig noget. Det eneste det kræver er, at du husker at gøre det hver måned. Det er en nem og ikke mindst billig måde at opbygge en fin spilsamling til PS Vita på.

I øvrigt er det fedt at se, at Sony har husket på, at det er en håndholdt konsol, og at man derfor kunne fristes til at have den med på farten og eksempelvis spille i bilen, i bussen eller i toget. Grunden til, at jeg siger det er, at de har lavet det så smart, at man altid kan trykke på "sluk"-knappen, så går spillet som du er i gang med bare på pause, og når du har tid til at spille igen, kan du nemt og problemfrit genoptage dit spil lige præcis der, hvor du var nået til. Samme standby-funktion skulle eftersigende være på vej til PlayStation 4, og det er rigtig smart.

Spil PlayStation 4 og PlayStation 3 spil på din PS Vita

En anden rigtig smart mulighed med PlayStation Vita er muligheden for at spille PlayStation 3 og PlayStation 4 spil direkte på den lille håndholdte enhed. Dette kaldes for "Remote Play". Remote Play foregår ved, at man slår en indstilling til på eksempelvis sin PlayStation 4 konsol, og så starter man ganske enkelt bare applikationen "PS4-link" på PS Vita konsollen, herefter forbinder din PS Vita til PlayStation 4 konsollen og overtager skærmen og hele styringen af konsollen, når den er forbundet.

Der er flere måder, man kan forbinde til sin PlayStation 4 konsol fra PS Vita på, en af dem er bare ved at benytte sit eksisterende trådløse netværk, en anden er at få PS Vita konsollen til at forbinde direkte til PlayStation 4 konsollen. Uanset hvad man vælger, er det ret hurtigt og nemt at komme i gang med, og så virker det faktisk ganske fortræffeligt. Igen har Sony husket på, at der er tale om en håndholdt konsol, og det er derfor rent faktisk muligt også at forbinde til sin PlayStation 4, selvom man ikke er hjemme.

Det kræver naturligvis, at man har en internetforbindelse til PS Vitaen, og hvis det skal være helt smertefrit, skal den være af en rimelig høj kvalitet. Det er eksempelvis ikke nok med en delt Wi-Fi forbindelse fra din telefon, hvis du gerne vil spille PlayStation 4 spil på din Vita uden for meget forsinkelse, det er dog stadig muligt at forbinde og overtage skærmen på PlayStation 4 konsollen, og det er smart. Endnu mere smart er det, at man faktisk kan gøre det selvom PlayStation 4 konsollen står "slukket" på standby mode, så sørger softwaren bare for at tænde den, så du kan få adgang til den.

I forbindelse med min test af PS Vita har jeg spillet en del Resogun over Remote play-funktionen, og jeg fandt ud af, at det giver et bedre resultat, hvis du tillader, at din PS Vita snakker direkte med PlayStation 4 konsollen i stedet for at benytte dit normale Wi-Fi - det lille fif er hermed givet videre.

Selvom Remote Play i teorien virker til begge store PlayStation konsoller, er det desværre ikke så mange spil, der understøtter det på PlayStation 3. På PlayStation 4 er alle spil til gengæld understøttet, da Sony ganske enkelt har valgt at have det med i designet af PlayStation 4 platformen fra starten af - og det dermed har været nemt for udviklerne at udnytte i deres spil. Det skal dog siges, at touchskærmen ikke virker med alle PlayStation 4 spillene, men i nogle tilfælde er bestemte områder på skærmen mappet med forskellige knapper eller funktioner som eksempelvis at navigere på kort i spillet.

Trofæer, venner og beskeder

Ligesom hvis du bruger din PlayStation 3 eller 4 konsol, har du mulighed for at optjene trofæer i de forskellige PS Vita spil, efterhånden som du får gennemført de nødvendige ting for at få låst op for dem. Det er ligeledes muligt at se en oversigt over, hvilke trofæer du har i forskellige spil, dette gøres via en af de apps, som er indbygget fra starten på PS Vita konsollen. Der er selvfølgelig også mulighed for, at man kan sammenligne sine trofæer med personer fra sin venneliste - men det gør I selvfølgelig her på PSlife.dk i stedet.

Hvis du bruger samme PSN-konto som på din normale PlayStation-konsol, vil din venneliste være tilgængelig automatisk på PS Vita. Her kan man eksempelvis se, hvem der er online, hvad de spiller, tilføje nye venner og selvfølgelig er der også mulighed for at sende dem beskeder, som kan læses på kryds af de forskellige PlayStation-platforme og mobile apps.

Jeg synes egentlig, at selvom det måske virker ret basalt, er det rart, at beskederne på den måde kan gå på kryds af de forskellige platforme, og det er endda muligt at sende screenshots med fra spil eller helt normale billeder.

Apps og software til Playstation Vita

Som standard er der installeret en lang række forskellige såkaldte "apps" på en PS Vita konsol. Jeg vil egentlig ikke gå i dybden med dem, men synes stadig at det giver god mening at nævne dem - nogle af dem synes jeg er ganske rare at have tilgængelig på konsollen, andre har jeg svært ved at se meningen med, men så kan man jo bare lade være med at anvende dem. Jeg vil egentlig sige, at der er apps til enhver smag, de går lige fra afspilning af videoer, fremvisning af billeder og kamerafunktion, Google Maps, en e-mail klient og en kalender.

En af de apps, som jeg rent faktisk til at starte med synes var en rigtig god ide, er "Musik"-appen. Her kan man høre musik, som man eksempelvis har liggende på sin bærbare computer eller på PS Vitaen selv. Der, hvor denne app fejler er, at lige så snart man går ud af den for at starte et spil, så stopper musikken også. Jeg må erkende, at jeg havde håbet, at jeg via "Musik" kunne vælge at lytte til musik imens jeg spillede, men der skal man åbenbart over i en anden løsning med Sonys "Music Unlimited" service, før det er muligt.

Hvis man har behov for flere apps end dem, som er indbygget, er der mulighed for at hente en række andre i PlayStation Store. Her kan man blandt andet finde populære ting som Skype, Facebook, Flickr, Music Unlimited og YouTube. Appsne hentes og installeres på samme måde som med spillene, så det er lige ud af landevejen.

Indhold på din PS Vita og vedligeholdelse

Når behovet opstår for at rydde lidt op i, hvad man har liggende på hukommelseskortet, kan dette gøres nemt ved at anvende applikationen "Indholdsadministrator". Her får man mulighed for at slette indhold eller som tidligere nævnt overføre det til din PC - eller omvendt overføre indhold fra din PC og over til PS Vitaen.

Applikationen er rigtig nem at bruge, og overførslen foregår nemt enten via det trådløse netværk eller via det medfølgende USB-kabel. Hvis man vil gøre det via trådløst netværk, er det nødvendigt, at man lige indtaster en kode fra PC'en på PS Vitaen, så de to enheder kan kædes sammen på en sikker måde.

Hvis man ikke har lyst til at rydde op, er der selvfølgelig også mulighed for, at man kan have flere forskellige hukommelseskort. Det er dog væsentligt at være opmærksom på, at et hukommelseskort er hårdt kædet sammen med den bruger på konsollen, som har taget det i brug, så selvom man godt kan have flere hukommelseskort til samme bruger, kan man altså ikke låne hukommelseskort af sine venner og bruge sammen med sit eget PSN-ID.

Indbygget Forældrekontrol

PS Vita Slim er en konsol, som uden tvivl vil kunne bruges af børn i alle aldre, og eftersom spillene ligger digitalt på maskinen står man ikke pludselig i en situation, hvor spillene er blevet ridset og ikke kan bruges mere eller lignende. For at gøre det hele endnu mere sikkert, er der mulighed for, at forældre kan aktivere systemets "Forældrekontrol", hvor de kan vælge hvilke typer spil, der kan spilles samt hvilke funktioner, der kan anvendes på konsollen.

Man får adgang til forældrekontrol-systemet ved at starte den tilhørende applikation op på enheden, herefter angiver man en pinkode, som selvfølgelig helst skal være anderledes end den, som er på selve konsollen - hvis man da har valgt at sætte sådan en på, hvilket jeg kraftigt vil anbefale.

Når man er inde i forældrekontrollen, er det muligt at angive, hvilken PEGI-rating spil skal overholde, før brugeren af konsollen må spille det. Det kan eksempelvis være, at man ikke vil have, at barnet skal kunne spille spil, der ikke er beregnet til personer under 16 år eller lignende. Der er mulighed for at justere dette indenfor 11 forskellige niveauer eller selvfølgelig helt slå det fra.

En anden mulighed, som jeg kunne forestille mig, at mange forældre kunne være glade for, er muligheden for at begrænse, hvor mange timer om dagen, konsollen kan bruges. Det er også muligt at begrænse tidsforbruget på bestemte dage, så konsollen eksempelvis kun kan benyttes 2 timer om mandagen, men 8 timer om søndagen.

Den vel nok vigtigste mulighed i forbindelse med forældrekontrollen er, at man kan vælge, om det skal være muligt at bruge internet browseren, tilgå Playstation Store, hvor der kan købes spil, og om konsollen må oplyse positionsdata. Som standard er den sidstnævnte slået fra, og afhængigt af alderen er det smart at kunne slå adgangen til PlayStation Store fra, så der ikke kommer regninger fra spilindkøb, som man som forældre ikke har givet lov til.

Et væld af ekstraudstyr

Som standard følger der ikke så meget med i pakken, når du køber en PS Vita Slim, og selvom der nu er indbygget 1GB hukommelse, slipper man nok ikke udenom at skulle købe et hukommelseskort. Her er det vigtigt at huske, at det kun er Sonys egne, der kan bruges. De kan fås i størrelserne: 4, 8, 16, 32 og 64GB. Du kan finde links til hvor du kan købe dem i bunden af denne anmeldelse.

Derudover kan det være nødvendigt som minimum at investere i en lille taske til at opbevare konsollen i under transport, så den ikke bliver beskadiget eller ridset. Derudover er der mange, der anbefaler, at man køber nogle nye grips til de to thumb-sticks, for det første for at de bliver bedre at holde på, og for det andet for at man ikke slider på selve konsollen i samme grad.

Der findes et utal af forskellige former for tilbehør til PS Vita fra lige så mange forskellige fabrikanter, så der burde være rig mulighed for at finde noget udstyr, som du finder interessant. Ligesom med hukommelseskortene, ligger der links til hvor du kan købe ekstraudstyr i bunden af denne anmeldelse.

Fremtiden for PlayStation Vita

Der er ingen tvivl om, at når Sony har valgt at implementere PS Vita mulighederne så godt som det er tilfældet med PlayStation 4 konsollen, så har de også en ide om, at PS Vita eksisterer et godt stykke tid fremover. Det store spilkatalog og det faktum, at der hele tiden kommer nye titler - inklusive de helt store - til PlayStation Vita, er også med til at indikere, at det her altså er en platform, der har fokus hos Sony.

Med det sagt er min personlige holdning, at håndholdte konsoller som PS Vita og også Nintendo DS for den sags skyld går en hård fremtid i møde - og i det her tilfælde er fremtiden faktisk allerede rykket ind og har taget en kæmpe bid af det håndholdte spilmarked. Det er naturligvis konkurrenter som eksempelvis Apple, Microsoft, Google og selvfølgelig også Sony selv, som med deres mobilplatforme i form af smartphones og tablets for længst har skudt gang i en helt ny måde at opleve spil på.

Fordelen ved at spille på en smartphone i forhold til på en PS Vita er, at man alligevel altid har den med sig, og at den dermed er let tilgængelig, uanset om man har lyst til at spille 5-10 minutter i en pause, eller om man har lyst til at bruger flere timer på de mere omfattende spil. Jeg mener derfor, at det altid vil ende med en vurdering af, om man vil slæbe en ekstra enhed samt eventuelt ekstra oplader med til den, eller om man vil "nøjes" med den mobiltelefon, som man alligevel skal have med. Jeg tror på, at det bliver mobiltelefonen, der kommer til at vinde det endelige slag, og at håndholdte konsoller som PS Vita indenfor en overkommelig fremtid vil blive lagt i graven i takt med, at målgruppen bliver mindre og mindre, fordi folk ganske enkelt får opfyldt deres spilbehov via deres eksisterende enheder.

Der, hvor PS Vita for alvor skiller sig ud fra de øvrige mobile platforme er, at den har rigtige thumb-sticks til at spille med, og at placeringerne af knapperne minder om det, som alle kender fra controllers fra de store spillekonsoller. Dertil er der selvfølgelig alle de tidligere nævnte muligheder, hvor det eksempelvis er muligt at spille PlayStation 4 spil på PS Vitaen og at få gratis spil via Plus medlemskab.

Se PS Vita Slim Features-videoen i HD her.

Den endelige konklusion

Efter at have brugt en lille uges tid sammen med PS Vita Slim, hvor jeg har haft mulighed for at prøve en lang række PlayStation Vita spil og også har haft mulighed for at sammenligne den med den originale PS Vita, så synes jeg faktisk, at jeg er væsentlig mere positiv overfor Sonys håndholdte konsol, end jeg var før jeg pakkede den ud.

Selvom jeg nok synes, at mange af funktionerne, som eksempelvis Google Maps, Musik, Kalender og E-mail, for mit vedkommende er overflødige, så er PS Vita Slim faktisk ganske underholdende at spille på, og den virker som en rigtig god udvidelse, hvis man i forvejen har en PlayStation 4 konsol. Jeg kommer nok ikke til at have den med mig rundt til dagligt, men er overbevist om, at jeg har den i min taske næste gang jeg skal ud at flyve eller på en længere tur, hvor det kan være rart med en lille pause.

Jeg har oplevet hvor fantastisk det er at opdage, at jeg, fordi jeg har PlayStation Plus, nemt kunne udvide mit spilkatalog uden at det kostede mig en krone, og hvor nemt det var at søge i det store spilkatalog og efterfølgende købe spillene digitalt.

Den største ulempe, som jeg synes konsollen har, er, at jeg får ondt i fingrene, hvis jeg spiller bestemte spil i længere tid, dette skyldes måden som de to thumb-sticks er placeret på, som desværre gør, at jeg ikke føler, at jeg kan slappe af i mine tommelfingre, når jeg spiller. Det kan selvfølgelig bare være, at det er noget jeg skal vænne mig til.

Hvis du står i den situation, at du i forvejen har den originale PlayStation Vita og mangler nogle argumenter for om du skal opgradere til en PlayStation Vita Slim, så er her et par bud: Lettere konsol, lille design ændring, bedre batteritid og så kan den oplades via et USB-kabel. Personligt ville jeg ikke synes at det ville være årsag nok til at opgradere hvis du er godt tilfreds med den du har i forvejen.

PlayStation Vita Slim skulle komme til Danmark i slutningen af juni måned 2014.

Køb PlayStation Vita Slim her

Du kan i øjeblikket købe en PlayStation Vita Slim hos Amazon.co.uk for 159.93 pund, hvilket svarer til cirka 1500 danske kroner. Den eneste ulempe ved at købe den i England, er at du skal oplade den via det medfølgende USB-kabel og eksempelvis en oplader fra en iPhone eller iPad, da det kabel der følger med er et engelsk stik.

Tilbehør til PS Vita:
Køb tilbehør hos Gamebits.dk

Hukommelseskort til PS Vita: