Forum

A Realm Reborn

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: A Realm Reborn

Indlægaf Ponduus » tors 17 apr 2014 19:05

Proxzyn skrev:
Ponduus skrev:Nu har jeg nået lvl 10 og jeg må indrømme at spillet er kraftigt præget af at være en PC-port. Intet er specielt intuitivt og jeg føler mig tit fortabt i den irriterende og forvirrende UI.

Bruger du Controller scheme? For med den er UI ufattelig nem at bruge.
Oh nå ja, det er altså ikke "bare" en PC port. Der er lagt meget vægt på at optimere spillet til konsol. Og synes sq de har gjort det bedre end mange andre konsol only spil. lol


Ja, det gør jeg. Det ændrer dog ikke på, at synes det er utrolig vanskeligt at navigere rundt. Det er virkelig tydeligt, at de har genbrugt rigtig meget fra PC-spillet og det virker bare slet, slet ikke intuitivt på nogen måde, når man sidder med en controller i hånden.

Fx er det enormt bøvlet at skulle vælge chat, vælge en chat-kanal og så skrive beskeden (og her tænker jeg ikke på at skrive selve beskeden - det har aldrig været nemt eller hurtigt med en controller). Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Det er sikkert bare mig, som stadig er ny og skal vende mig til det, men når jeg meget af tiden er frustreret over styring, så gider jeg ikke investere den nødvendige tid for at jeg kan lære det.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » tors 17 apr 2014 19:06

Allanb skrev:Du behøver skam heller ikke forstå problematikken. For du bidrager bestemt ikke med noget brugbart alligvel.

Så man prøver at hjælpe, og så får man lort tilbage i hovedet... Det er sku flot.
Det sker ihvertfald ikke en anden gang... :-s
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » tors 17 apr 2014 19:16

Ponduus skrev:Fx er det enormt bøvlet at skulle vælge chat, vælge en chat-kanal og så skrive beskeden (og her tænker jeg ikke på at skrive selve beskeden - det har aldrig været nemt eller hurtigt med en controller). Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at trykke på touchpad kan man køre rundt mellem de forskellige HUD vinduer, og hvis man trykker O så nulstiller man HUD markøren. Ved Nulstilling så trykker man bare 1 enkelt gang på touchpad, så kommer man ned på chatten hvor man derefter kan trykke venstre/højre på D-pad ved at skifte mellem at skrive og vælge chat.

Ponduus skrev:Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at holde L2 eller R2 nede, kan man trykke L1 eller R1 for at køre igennem targets.
Der er også et target filter under Character config > Control settings > Filters.

Tingene tager selvfølgelig lidt tid at vende sig til, det er trods alt et MMO med en controller :D
Men håber det hjælper lidt.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Allanb » tors 17 apr 2014 19:20

Proxzyn skrev:
Allanb skrev:Du behøver skam heller ikke forstå problematikken. For du bidrager bestemt ikke med noget brugbart alligvel.

Så man prøver at hjælpe, og så får man lort tilbage i hovedet... Det er sku flot.
Det sker ihvertfald ikke en anden gang... :-s


Mit liv er sgu forkort til at læse de der perfide kommentarer du skriver, så derfor frabedte jeg mig en evt. hjælp fra dig..
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Ponduus » tors 17 apr 2014 19:22

Proxzyn skrev:
Ponduus skrev:Fx er det enormt bøvlet at skulle vælge chat, vælge en chat-kanal og så skrive beskeden (og her tænker jeg ikke på at skrive selve beskeden - det har aldrig været nemt eller hurtigt med en controller). Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at trykke på touchpad kan man køre rundt mellem de forskellige HUD vinduer, og hvis man trykker O så nulstiller man HUD markøren. Ved Nulstilling så trykker man bare 1 enkelt gang på touchpad, så kommer man ned på chatten hvor man derefter kan trykke venstre/højre på D-pad ved at skifte mellem at skrive og vælge chat.

Ponduus skrev:Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at holde L2 eller R2 nede, kan man trykke L1 eller R1 for at køre igennem targets.
Der er også et target filter under Character config > Control settings > Filters.

Håber det hjælper lidt.


Det gør det helt sikkert, tak. Jeg var ikke klar over, at man kunne køre igennem sine targets.

Jeg er dog bange for, at jeg bare ikke kan forenige mig med styring helt generelt.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » tors 17 apr 2014 19:43

Allanb skrev:Mit liv er sgu forkort til at læse de der perfide kommentarer du skriver, så derfor frabedte jeg mig en evt. hjælp fra dig..

wow... og du bliver bare ved med at smide lort i hovedet på mig... uden grund.
Det er dit liv åbenbart ikke for kort til...
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Krede1972 » tors 17 apr 2014 20:40

Ponduus skrev:
Proxzyn skrev:
Ponduus skrev:Fx er det enormt bøvlet at skulle vælge chat, vælge en chat-kanal og så skrive beskeden (og her tænker jeg ikke på at skrive selve beskeden - det har aldrig været nemt eller hurtigt med en controller). Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at trykke på touchpad kan man køre rundt mellem de forskellige HUD vinduer, og hvis man trykker O så nulstiller man HUD markøren. Ved Nulstilling så trykker man bare 1 enkelt gang på touchpad, så kommer man ned på chatten hvor man derefter kan trykke venstre/højre på D-pad ved at skifte mellem at skrive og vælge chat.

Ponduus skrev:Desuden synes jeg ikke at måde man vælger sine targets på fungerer specielt godt.

Ved at holde L2 eller R2 nede, kan man trykke L1 eller R1 for at køre igennem targets.
Der er også et target filter under Character config > Control settings > Filters.

Håber det hjælper lidt.


Det gør det helt sikkert, tak. Jeg var ikke klar over, at man kunne køre igennem sine targets.

Jeg er dog bange for, at jeg bare ikke kan forenige mig med styring helt generelt.


Der er tonsvis af muligheder for at sætte styringen op så den passer til den enkelte spiller. Og ja herunder også targetstyring, chat og meget andet. Eller faktisk alt.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Unklemac » fre 18 apr 2014 00:37

Ponduus skrev:Jeg er dog bange for, at jeg bare ikke kan forenige mig med styring helt generelt.


Det tager mange timer at blive fortrolig så det kan gøres uden at blinke med øjnene, så vil anbefale dig at se joypad guides på nettet, hvor andre har sat det mere "intuitivt" op en standard konfiguration. Lav Macro'er, sæt eventuelt sensitivity op på joypad så det ikke tager 3min at vende 180 grader... ellers bliver dungeons en lettere hovedpine på de højere levels.

Jo hurtigere du laver UI og styring til din egen måde at spille spillet på, jo sjovere bliver det i det lange løb.

Ps: ang. Quest markers, så kan i klikke på navnet at quest markeren (på mappet) og den vil gå direkte til den zone/område questen befinder sig. Har sagt det før og siger det igen, map'et er noget lort! Men når man ved at L1 + left control stick op/ned = zoom ind og ud, gør det tingene meget mere overskueligt.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » fre 18 apr 2014 07:47

Jeg ved udmærket, at man kan finde sin quest gennem journalen. Men det er også det eneste, som jeg bruger journalen til. Derfor ville det for mig være smartere, at der var en f.eks gul marker, som viste vej ud af området, hen mod min quest. Jeg har jo min mission stående til højre, så der er ingen grund til at læse journalen. Om man så vil kalde det at gøre det for nemt eller gøre det praktisk, er jo op til hver enkelt.

Jeg har ingen problemer med styringen. Jeg har slået touchpad fra, da jeg synes, at den var mere forvirrende end hjælpende. Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor man skal holde L2 eller R2 inde, for at kunne bruge kommandoer. Hvorfor er der ikke nogen kommandoer uden at man skal holde noget nede?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bucaneer » fre 18 apr 2014 08:46

Bab skrev:Jeg ved udmærket, at man kan finde sin quest gennem journalen. Men det er også det eneste, som jeg bruger journalen til. Derfor ville det for mig være smartere, at der var en f.eks gul marker, som viste vej ud af området, hen mod min quest. Jeg har jo min mission stående til højre, så der er ingen grund til at læse journalen. Om man så vil kalde det at gøre det for nemt eller gøre det praktisk, er jo op til hver enkelt.

Jeg har ingen problemer med styringen. Jeg har slået touchpad fra, da jeg synes, at den var mere forvirrende end hjælpende. Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor man skal holde L2 eller R2 inde, for at kunne bruge kommandoer. Hvorfor er der ikke nogen kommandoer uden at man skal holde noget nede?

Bab


Det er ret simpelt hvorfor man skal holde L2 og R2 inde for at bruge dine spells eller hvad du ligger på de knapper, det gør man for at man kan få flere funktioner ud af controlleren så man kan bruge den samme knap til flere funktioner, eksempelvis bruger du jo x til action knap og trekant til at hoppe med og pileknapperne til at navigere rundt med, det ville nemt skabe problemer hvis du ikke havde den mulighed med multifunktion ;-)
Er vildt HYPE på Battlefield 1. Lad os spille når det udgives :D
Bucaneer
Niveau 5
 
Indlæg: 811
By: Rødbyhavn


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » fre 18 apr 2014 08:52

Jo, men det er vel de færreste, som hopper i kamp. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at man skal have muligheden :)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » fre 18 apr 2014 09:13

Nu er der selvfølgelig vedligeholdelse så jeg ikke kan komme ind at finde det, men under character config, mener jeg det er, skulle der gerne være en mulighed for at slå L2/R2 toggle til/fra. Så man bare skal trykke 1 gang for at bruge de kommandoer under den knap, istedet for at skulle holde den nede.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Rytteren » fre 18 apr 2014 11:42

puha, nu er jeg godtnok ved at køre lidt død i det. men for filan. fandt lige 60dages sub til 40kr. så nu bliver jeg jo næsten nød til at spille i de 5mrd jeg har betalt for. er vel også nødvendigt hvis man skal have platin i det her :D
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: A Realm Reborn

Indlægaf Unklemac » fre 18 apr 2014 12:44

Haha - Jøsses en gang brokke hoveder :mrgreen:

Bab du må da ud og få lidt frisk luft indimellem så du ikke sidder indbrændt med alle de negative kommentarer du tit slynger ud her på forummet...

Man får jo ondt af dig #-o
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Hasani94 » fre 18 apr 2014 12:51

Rytteren skrev:puha, nu er jeg godtnok ved at køre lidt død i det. men for filan. fandt lige 60dages sub til 40kr. så nu bliver jeg jo næsten nød til at spille i de 5mrd jeg har betalt for. er vel også nødvendigt hvis man skal have platin i det her :D

For 40 kr.?! hvor?! :D
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron