Forum

Grund elementer i FIFA 14

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Grund elementer i FIFA 14

Indlægaf Volpi » fre 18 apr 2014 08:22

Jeg er i mangel af bedre hoppet på Fifa vognen nok en gang:).

Sidst jeg spillede det moderat var Fifa 11 tror jeg. Imellemtiden er styringen lavet om og jeg har forsøgt at gøre mig klogere via en kammerat, men han er ikke videre interesseret i at videregive info - den skid. Sikkert bange for at få røvfuld;).

Nå, men først til retningsbestemte førstberøringer eller lange træk. Her husker jeg at man før brugte højre analog, så tog han træk svarende til styrken man flikkede R3.
- Er det rigtig forstået at man nu skal holde spurt knappen inde og "blot" styre med venstre analog, så tager han de længere træk?

Dernæst til min helt store fifa-konflikter, forsvarsspillet. Jeg har undret mig over hvorfor filan mine modstandere er så forbandet gode til at skærme mig af, som var de ualmindeligt forudseende. Mens jeg flittigt booser lige forbi en spiller i stedet for at pille bolden fra modstanderen.
- Jeg kan så læse at man kan skærme af med x, hvilket ser ud til at være det mine modstandere gør:). Men hvorledes tackler i herfra? Jeg mener fra at have skærmet og nu være tæt på modstanderen, hvordan sætter i tacklingen ind?
(skærme af ved hjælp af x, så går spilleren ikke så langt i presset at han går direkte til bolden, men holder kort afstand til spilleren)
Med cirkel sætter han foden for, men kan hurtigt blive fanget. firkant er glidende. Hvordan gør i rent lavpraktisk?

Dernæst husker jeg at man kunne engang kunne presse og holde en eller anden knap inde og først slippe den knap NÅR man ønskede tacklingen sat ind, netop for ikke at blive fanget i en forkert tackling. Nogen der kan forklare mig hvordan?

Håber det er til at forstå, for det er vitterligt den ene ting der gør jeg ikke får spillet Fifa.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster