Forum

Bloodborne

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Bloodborne

Indlægaf Krede1972 » tors 16 apr 2015 22:10

BlodbadDK skrev:Hvis du kan lide Dark Souls 2, kan du nok også lide Bloodborne, som er mindst lige så fedt.

Coop fungerer på næsten samme måde. Summon signs er skiftet ud med klokker og er mere passive i brugen. I.e. Når man har aktiveret klokken er man søgende. Man behøver ikke at være et bestemt sted og interagere med et summon sign.


Nå, men så vil jeg da kraftigt overveje at kaste mig over det på et tidspunkt når jeg er er færdig med Dark Souls II :mrgreen:
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bloodborne

Indlægaf too nizzle » fre 17 apr 2015 07:52

Krede1972 skrev:
BlodbadDK skrev:Hvis du kan lide Dark Souls 2, kan du nok også lide Bloodborne, som er mindst lige så fedt.

Coop fungerer på næsten samme måde. Summon signs er skiftet ud med klokker og er mere passive i brugen. I.e. Når man har aktiveret klokken er man søgende. Man behøver ikke at være et bestemt sted og interagere med et summon sign.


Nå, men så vil jeg da kraftigt overveje at kaste mig over det på et tidspunkt når jeg er er færdig med Dark Souls II :mrgreen:


Der er intet at overveje i mine øjne :) Bloodborne er en "videreudvikling" af Dark Souls hvor de, i hvert fald i mine øjne, faktisk har forbedret det på næsten alle punkter. Efter have have klaret Bloodborne på NG+ besluttede jeg at spille DS 2 med Scholar of the first sin - og NEJ hvor føles det langsomt og nærmest gammeldags i forhold til :D
Endte med at jeg startede forfra og lavede et DEX build hvor jeg dual wielder. Skjold og tungt armor er totalt dødt for mig efter at have spillet Bloodborne.

Hvis man kan lide Dark Souls så har jeg svært ved at forestille mig at man ikke vil elske Bloodborne.

Edit: Men god ide at spille DS 2 færdig først - fordi det er svært at komme tilbage til :P
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf Xainz » fre 17 apr 2015 11:47

Jeg elsker Demon og dark souls serien, men har besluttet mig for, ikke at købe bloodborne. Jeg har altid spillet enten caster eller 1h og shield, kunne på ingen måde forstille mig, at jeg skulle spille den type spil uden en et skjold, og er ret så sikker på spillet vil blive til ren frustration, over at mit elskede skjold, er udskiftet med en fesen pistol.
Så blot fordi man er fan af souls spillene, så er det langt fra sikkert man er til bloodborne
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf dualhandel » fre 17 apr 2015 12:08

Xainz skrev:Jeg elsker Demon og dark souls serien, men har besluttet mig for, ikke at købe bloodborne. Jeg har altid spillet enten caster eller 1h og shield, kunne på ingen måde forstille mig, at jeg skulle spille den type spil uden en et skjold, og er ret så sikker på spillet vil blive til ren frustration, over at mit elskede skjold, er udskiftet med en fesen pistol.
Så blot fordi man er fan af souls spillene, så er det langt fra sikkert man er til bloodborne


Du kan også godt bruge et skjold i Bloodborne, blot til info :)
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf BlodbadDK » fre 17 apr 2015 13:04

Xainz skrev:Jeg elsker Demon og dark souls serien, men har besluttet mig for, ikke at købe bloodborne. Jeg har altid spillet enten caster eller 1h og shield, kunne på ingen måde forstille mig, at jeg skulle spille den type spil uden en et skjold, og er ret så sikker på spillet vil blive til ren frustration, over at mit elskede skjold, er udskiftet med en fesen pistol.
Så blot fordi man er fan af souls spillene, så er det langt fra sikkert man er til bloodborne

Hmm, ja. Bloodborne er i min optik et souls spil der er fintunet til en bestemt spillestil. Man er ikke ligeså frit stillet som i Dark Souls. Der er færre valgmuligheder, hvilket nok også gør det mere tilgængeligt for nye spillere. Men hvis man forventer de samme valgmuligheder som i Dark Souls kan det da godt være man bliver skuffet. Jeg ser det nu som noget der har styrket spillet da det har gjort det muligt for udviklerne at fokusere 100% på den spillestil, og det kan mærkes.
BlodbadDK
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf too nizzle » fre 17 apr 2015 13:38

Xainz skrev:Jeg elsker Demon og dark souls serien, men har besluttet mig for, ikke at købe bloodborne. Jeg har altid spillet enten caster eller 1h og shield, kunne på ingen måde forstille mig, at jeg skulle spille den type spil uden en et skjold, og er ret så sikker på spillet vil blive til ren frustration, over at mit elskede skjold, er udskiftet med en fesen pistol.
Så blot fordi man er fan af souls spillene, så er det langt fra sikkert man er til bloodborne


Det er jo netop det - jeg har også altid spillet med skjold i DS og aldrig ville andet...før Bloodborne. Du gør dig selv en bjørnetjeneste hvis du springer det over at netop den grund fordi jeg følte på intet tidspunkt at jeg savnede et skjold. Spillet er i højere hastighed pga. manglende skjold og det synes jeg gør spillet bedre. Derudover er der "regain-systemet" til at modvirke at man ikke har skjold i tætte kampe. Ja der er mere fokus på at undgå - men synes også det er med til at gøre spillet mere spændende.

Jeg synes ikke det føles som om at de har fjernet skjolde - men designet spillet omkring man ikke har brug for det.

Hvis du kan lide Souls serien så er det absolut ingen grund til at springe dette over. Personligt synes jeg at DS 2 virker helt gammeldags nu og savner allerede Bloodborne - DLC gogogo :P
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Bloodborne

Indlægaf runni1399 » fre 17 apr 2015 14:22

Jeg er lige startet på New Game ++ og er level 133, så hvis nogen er omkring det level må i endelig sende en ansøgning! :-)
runni1399
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Aalborg


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf Xainz » fre 17 apr 2015 17:18

BlodbadDK skrev:
Xainz skrev:Jeg elsker Demon og dark souls serien, men har besluttet mig for, ikke at købe bloodborne. Jeg har altid spillet enten caster eller 1h og shield, kunne på ingen måde forstille mig, at jeg skulle spille den type spil uden en et skjold, og er ret så sikker på spillet vil blive til ren frustration, over at mit elskede skjold, er udskiftet med en fesen pistol.
Så blot fordi man er fan af souls spillene, så er det langt fra sikkert man er til bloodborne

Hmm, ja. Bloodborne er i min optik et souls spil der er fintunet til en bestemt spillestil. Man er ikke ligeså frit stillet som i Dark Souls. Der er færre valgmuligheder, hvilket nok også gør det mere tilgængeligt for nye spillere. Men hvis man forventer de samme valgmuligheder som i Dark Souls kan det da godt være man bliver skuffet. Jeg ser det nu som noget der har styrket spillet da det har gjort det muligt for udviklerne at fokusere 100% på den spillestil, og det kan mærkes.


Og ligepræcis som du skriver det, med at man nærmest er påtvunget en bestemt spillestil, passer mig på ingen måde, og slet ikke, da den stil ligger så langt fra hvad jeg er vant til i souls spillene.
Forhåbentlig arbejder de på et nyt Demons eller dark souls da intet kan måle sig med de spil.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf BlodbadDK » fre 17 apr 2015 17:52

Xainz skrev:Og ligepræcis som du skriver det, med at man nærmest er påtvunget en bestemt spillestil, passer mig på ingen måde, og slet ikke, da den stil ligger så langt fra hvad jeg er vant til i souls spillene.
Forhåbentlig arbejder de på et nyt Demons eller dark souls da intet kan måle sig med de spil.

Det svarer lidt til at du skriver du aldrig vil spille andre spil end Demon's Souls og Dark Souls, med mindre de er ligesådan, gør det ikke?

Your loss, det er et fremragende spil.
BlodbadDK
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf too nizzle » fre 17 apr 2015 18:18

Xainz skrev:
Forhåbentlig arbejder de på et nyt Demons eller dark souls da intet kan måle sig med de spil.


Selvfølgelig smag og behag - men jeg synes Bloodborne er en del bedre...og det er selvom at DS er nogle af mine favorit spil. Du er ikke tvunget til at spille på en bestemt måde - det er en forkert opfattelse. Du kan bare ikke stå i Havels armor og venter med skjoldet oppe - man kan sagtens være mere passiv og afvente åbninger og sådan.

De har noget der hedder "Regain" for at modvirke den mangel på skjold som du er så bange for. Det er hvor du får noget af dit liv igen hvis du slår en fjende og netop derfor tror jeg ikke du vil savne et skjold. Jeg gjorde ikke og jeg har ellers altid spillet med skjold og meget armor i DS - ligesom stort set alle andre.
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Sv: Bloodborne

Indlægaf Xainz » fre 17 apr 2015 18:21

BlodbadDK skrev:
Xainz skrev:Og ligepræcis som du skriver det, med at man nærmest er påtvunget en bestemt spillestil, passer mig på ingen måde, og slet ikke, da den stil ligger så langt fra hvad jeg er vant til i souls spillene.
Forhåbentlig arbejder de på et nyt Demons eller dark souls da intet kan måle sig med de spil.

Det svarer lidt til at du skriver du aldrig vil spille andre spil end Demon's Souls og Dark Souls, med mindre de er ligesådan, gør det ikke?

Your loss, det er et fremragende spil.


Syntes jeg ikke, at jeg skriver. Det jeg kommenterede på var sådan set bare, at selvom man var vild med Souls spillene, så var det ikke ens betydning med man var til Bloodborne.
Jeg er ærgelig over man ikke har valgt samme brede variation i spillestil som Souls spillene har. Da bloodborne grafisk er fantastisk, stemningen i spillet virker helt kanon.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Bloodborne

Indlægaf Krede1972 » fre 17 apr 2015 21:11

Jeg bruger slet ikke skjold i Dark Souls II :mrgreen:

Jeg valgte som det første at lave en karakter med skjold, men synes det var for langsomt og mindede for meget om tanks i MMORPGs :mrgreen: så jeg endte hurtigt med at prøve nogle forskellige start-karakterer for lige at tune mig ind på hvad der passede til mit temperament.

Så jeg har udstyret mig med en lille kølle og intet skjold og så holder jeg sikkerhedsafstand eller prøver at dukke mig og rulle væk fra angreb - og så ellers time hvornår jeg kan komme ind med et angreb eller komme om på rygsiden af modstanderne. Hellere lille og hurtig end...

Men jeg er helt med på at der ikke er nogen garanti for at man kan lide det ene spil hvis man kan lide det andet, men spillene er trods alt beslægtede og i tæt famile med hinanden, så...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bloodborne

Indlægaf FoxHounddk » tors 23 apr 2015 19:16

Har haft spillet i en uges tid nu, og er kommet til anden boss (Father Cascoigne), som jeg i hvertfald er død 10+ gange til nu .. hvordan fanden skal man dræbe ham? dør altid når han laver sig om .. :/
FoxHounddk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Tilst/Aarhus


Re: Bloodborne

Indlægaf Andreas93 » tors 23 apr 2015 19:22

FoxHounddk skrev:Har haft spillet i en uges tid nu, og er kommet til anden boss (Father Cascoigne), som jeg i hvertfald er død 10+ gange til nu .. hvordan fanden skal man dræbe ham? dør altid når han laver sig om .. :/


Personligt kastede jeg bare molotovs på ham i hans sidste "stadie". Det virkede fint :)
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: Bloodborne

Indlægaf FoxHounddk » tors 23 apr 2015 19:33

Det lyder ikke som en dum ide, så må jeg hellere få sparet lidt sammen :)

Andreas93 skrev:
FoxHounddk skrev:Har haft spillet i en uges tid nu, og er kommet til anden boss (Father Cascoigne), som jeg i hvertfald er død 10+ gange til nu .. hvordan fanden skal man dræbe ham? dør altid når han laver sig om .. :/


Personligt kastede jeg bare molotovs på ham i hans sidste "stadie". Det virkede fint :)
FoxHounddk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Tilst/Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron