Forum

Tour De France (Spillet)

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » tors 19 jun 2014 09:09

Hej drenge.

Så er det i dag Tour De France spillet er udkommet til PS3 og PS4. Spillet er udviklet af Cyanide studios som også laver Pro Cycling Manager til PC. Tour De France spillet og Pro Cycling Manager er dog 2 helt forskellige spil. TDF spillet er meget begrænset i forhold til PCM og mest med fokus på Tour De France, og kan vel nærmest betegnes som en ultra light udgave.

PCM spillet er egentlig ganske underholdende til PC, men det første ½ år er spillet altid så fejlbehæftet at det nærmest ikke er værd at spille, og derfor er jeg meget tilbageholdende med at købe TDF spillet til PS4. Hvis deres PS4 er lige så smæk fyldt med fejl ved jeg sku ikke om jeg gider at købe.

Spillet koster 349,- i Elgiganten, 429,- på EU Store og det er ikke tilgængeligt på US Store, og ved ikke om det overhovedet udkommer der.

Er der nogen af jer der har købt det og kan give lidt feedback på om det er noget værd? Jeg har ikke kunne finde nogle anmeldelse af det endnu.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Erroneus » tors 19 jun 2014 10:02

Tour De France har altid været mere action og direkte gameplay, i forhold til Pro Cycling Manager. Lidt ala Fifa vs. Football Manager.

Jeg spillede Tour De France sidste år og syntes det var oki, det havde dog nogle sære designvalg, som gjorde det for let og med for lidt holdbarhed. Det virker til, ud fra hvad jeg kan læse mig til, at de har gjort styringen mere avanceret og holdbarheden bedre, kombineret med bedre kontrol af ens ryttere. Det må man håbe er rigtigt :)

Jeg får det ikke spillet inden tour starten, pga. ferie, så kan ikke komme mere bedre input, desværre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » tors 19 jun 2014 10:21

Ja TDF spillene har kun haft action delen i spillet som dog var stærkt begrænset, hvor PCM også havde selve manager delen inkorporeret. Der var dog også actiondelen, som var den del vi gik op i når vi mødtes et par gutter og spillede TDF og Giroen i PCM.

Jeg tror styringen i år i TDF spillet er blevet mere lig PCM styringen, og deraf mere avanceret end tidligere.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » lør 28 jun 2014 11:23

Er der nogen der har købt og har fået prøvet spillet?

Jeg fandt lige frem til at det kommer på US store i midten af juli:
http://punkandlizard.com/tour-de-france ... e-details/

Så jeg tror jeg venter, og så køber det der. Jeg vil gerne have spillet digitalt, men gider simpelthen ikke betale de 420,- det koster på EU store, når retail koster 350,- i Elgiganten. Så jeg venter på det kommer på US Store hvor det forhåbentlig bliver rimelig billigt :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Bucaneer » lør 28 jun 2014 11:33

Cena skrev:Er der nogen der har købt og har fået prøvet spillet?

Jeg fandt lige frem til at det kommer på US store i midten af juli:
http://punkandlizard.com/tour-de-france ... e-details/

Så jeg tror jeg venter, og så køber det der. Jeg vil gerne have spillet digitalt, men gider simpelthen ikke betale de 420,- det koster på EU store, når retail koster 350,- i Elgiganten. Så jeg venter på det kommer på US Store hvor det forhåbentlig bliver rimelig billigt :)


Jeg har spillet og spillet det godt igennem, og det er faktisk ganske underholdende må jeg nok sige :)
Er vildt HYPE på Battlefield 1. Lad os spille når det udgives :D
Bucaneer
Niveau 5
 
Indlæg: 811
By: Rødbyhavn


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf ZmimZ » lør 28 jun 2014 12:39

Cena

Jeg sælger mit for 200. Brugt få gange og så godt som nyt.

Fangede mig ikke på samme måde som spillet til pc.
ZmimZ
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » tirs 01 jul 2014 23:19

Fik et gavekort til Fona i fødselsdagsgave så købte spillet der. Det er sku sjovt og noget mere arcadeagtigt end forventet. Har kørt en fuld Tour med Saxo hvor jeg vandt med Contador. Det var sådan rimelig nemt syntes jeg. Har egentlig ikke kigget om man kan skifte niveau.

Skal i gang med Pro Tour de næste dage. Kan godt se levetiden på spillet er noget begrænset. Kan ikke se mig selv spille det når Touren er færdig i tv. Synd der ikke er almindelig MP men kun local co-op og versus :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Ponduus » ons 02 jul 2014 08:43

Hvordan fungerer local co-op? Kører man med hver sit hold mod hinanden?
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » ons 02 jul 2014 11:44

Ponduus skrev:Hvordan fungerer local co-op? Kører man med hver sit hold mod hinanden?


Ja, det er godt nok det der hedder Versus mode. Der kører du på hvert sit hold mod hinanden.
CO-OP delen er hvor man kan køre 2 ryttere på samme hold, hvor man så kan hjælpe hinanden med at få den samlede sejr :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf EvilNinjaMoby » ons 02 jul 2014 12:07

Hmmm, måske man skulle anskaffe det.

2013-udgaven var da meget hyggelig, synes jeg...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Ponduus » ons 02 jul 2014 15:15

Cena skrev:
Ponduus skrev:Hvordan fungerer local co-op? Kører man med hver sit hold mod hinanden?


Ja, det er godt nok det der hedder Versus mode. Der kører du på hvert sit hold mod hinanden.
CO-OP delen er hvor man kan køre 2 ryttere på samme hold, hvor man så kan hjælpe hinanden med at få den samlede sejr :)

Aha, det lyder ret interessant. Især for min cykelgale kammerat og jeg.

Tak!
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » tirs 08 jul 2014 20:11

Er der nogen af jer der har klaret det trofæ hvor man skal vinde med over 5 minutter til nummer 2? Jeg har hverken kunne med Contador eller Froome. Modstanderne kører mega aggresivt og jeg kan ikke sætte dem med så meget tid. Taber også altid på enkeltstarten. Ved ikke hvad det er jeg gør forkert. For kører min energi ud så den udløber lige når jeg kommer i mål.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » ons 09 jul 2014 10:33

Når jeg fik klaret den. Måtte bare hen og spille lidt mere offensivt. Nogen bud på hvilken rytter der er bedst at vinde den med hvor man skal vinde en etape uden bronze, sølv eller guld?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf Cena » man 21 jul 2014 00:40

Elgiganten har sat prisen ned til 249,- på PS4 versionen hvis det skulle have interesse for nogen. Det er desværre kun i Collect@Store i Holbæk og Glostrup:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... e-2014-ps4
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Tour De France (Spillet)

Indlægaf EvilNinjaMoby » man 21 jul 2014 11:42

Ja, desværre - ellers havde jeg købt... Men tak for info. :)
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 20 gæster