Forum

Dead or Alive 5: Last Round

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » søn 31 aug 2014 19:06

Ifølge Kotaku er Dead or Alive 5: Last Round blevet annonceret til Playstation 4.

Hvis der er en ting PS4´eren mangler - udover JRPG´er selvfølgelig - så er det en god Fighter. Derfor er det superfedt, at vi nu får, hvad der i mine øjne er den bedste 3D Fighter nogensinde! :D

Tre hurtige grunde til at DOA5 er fedt.

- Banerne er nuts! Spillets føles som en levende Kung-Fu film, når man sparker folk igennem vægge og ned af trapper.
- Gæste-figurer, der giver mening! Dead or Alive 5 indeholder gæste-figurer fra Sega´s formidable kampspil Virtua Fighter!
- Reversal-system, der både sikrer at ingen situationer er så håbløse, at man ikke kan komme ud af dem, og samtidigt tvinger spillerne til at kæmpe intelligent!

Spillet står til release engang i 2015, og så er der ikke meget andet end at gøre end at vente og samtidigt bede til Jah, om at vi får en netkode, der fungerer.

Hvis I ikke kender Dead or Alive, så er her en kort video med billeder fra den seneste konsol-udgave af spillet.



Ps: Hvad gør vi med Arkade-stick situationen? Jeg spillede Akira i Dead or Alive 5 Vanilla på Xbox 360, og der var jeg flere gang ved at brække mine fingre på mit TE-Stick. Jeg kan ikke forestille mig, at det er bedre på en controller?
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jb » søn 31 aug 2014 20:34

Jeg har spillet en del doa 5 ultimate på ps3 og doa 5 plus på Vita og det er et af de få fighting games jeg kan håndtere uden fightstick. Generelt har jeg nok bare aldrig fået fight stik lært ind i 3d fighters kontra street fighter og blazblue som jeg synes er svært på controller.
Men dejligt der kan mere endnu et doa :-)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf SimonThorsager » søn 31 aug 2014 22:47

Vi ved jo udmærket godt hvorfor Dead Or Alive serien er så populær.
Bliver spændende at se hvor gode brysterne bliver på next-gen og så i 1080p :)
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » man 01 sep 2014 17:49

Jb skrev:Jeg har spillet en del doa 5 ultimate på ps3 og doa 5 plus på Vita og det er et af de få fighting games jeg kan håndtere uden fightstick. Generelt har jeg nok bare aldrig fået fight stik lært ind i 3d fighters kontra street fighter og blazblue som jeg synes er svært på controller.
Men dejligt der kan mere endnu et doa :-)


Jeg kan også sagtens spille Dead or Alive med kontroller. DOA4 var det første spil jeg fik til Xbox 360 (lang tid før jeg investerede i et Arkade stick), og jeg har lige over 14.000 online kampe i det spil, hvor de alle er med kontroller.

- men det kræver, at jeg spiller med skulder-knapper aktiveret (l1,l2,r1,r2) og bruger dem som genveje. Rent personligt kan jeg meget bedre lide ideen om kun at spille med de tre knapper spillet er designet med. Slå, spark og bloker. Mange af de knapkombinationerne bliver bare superakavede på en kontroller, da da jeg synes, at det er svært flere gange i kampens hedde og skulle trykke ting som firkant + cirkel og trekant + cirkel. Det er nemmere på stick, og det føles også bare federe.

Men netop fordi, at jeg har 14.000 online kampe, og massere af timer offline i DOA4, så er jeg faktisk nok bedre på kontroller (med genvejstaster aktiveret) end jeg er på stick.

Heh, og så er der et spil som Tekken. Det kunne jeg ikke drømme om, at spille på kontroller.

UMK3 har jeg dog altid spillet på kontroller, og kan ikke finde ud af på stick.

Så er der spil som Street Fighter og BlazBlue. Det er lidt en blandet oplevelse. Jeg vil helst spille på stik tror, men mens, jeg er et monster (hvis jeg skal sige det) på et stick i Tekken, så bliver jeg retardo så snart Street Fighter/BlazBlue ryger i maskinen, og så er nogen gange svært ved at lave Shoryukens, hvis jeg i højre side.

Omvendt kan jeg sagtens spille Marvel vs Capcom 2 på stick uden problemer. Det er mærkeligt :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Slimjay DK » tirs 02 sep 2014 08:16

Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tirs 02 sep 2014 08:33

Jeg ved ikke, hvad jeg skal synes om Senran Kagura-delen til sidst.

Jeg håber dog inderligt, at de også vælger at tilføje en ny Virtua Fighter figur. Jeg ville være lykkelig, hvis vi fik min Main/favorit-figur Goh eller en figur med en af de mere interessant kampstile, der endnu ikke er repræsenteret i Dead or Alive endnu. Det kunne. f. eks være Shao-lin munken Lei Fei eller Sumo-bryderen Taka-Arashi :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » tors 15 jan 2015 20:22

Hanoka, den seneste Last Round figur er netop blevet annonceret.



Ud fra traileren må jeg nok sige, at det er lidt for sløjt af Team Ninja. Hanoko har en masse moves fra andre figurer. I traileren kunne jeg ihvertfald se moves fra Ein, Zack, Bass, Jann Lee og sikkert flere. Når nu de ikke gider bruge tid/ penge på at lave en ordentligt ny figur, så så jeg langt hellere, at de hev flere Vf figurer ind istedet, da det spil stadig har kampstile, der endnu ikke er repræsenteret i DoA.

Det irriterer mig, at de laver sådan en half-ass figur, når Team Ninja flere gange tydeligt har vist, at de er i stand til at lave ordentlige/fede figurer.

Bortset fra dette lille opstød, så glæder jeg mig monster-meget til at spillet kommer på PS4, så vi jeg har en solid-fighter at spille igen! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » fre 16 jan 2015 21:07

Jeg er simpelhen nødt til at dele denne Jacky-video!

Jeg er ved at være godt pumped up for DOA5. Det bliver så fedt!



Edit:

Hans Akira-video er også god! :D

Det bliver så episk! (hvis altså online virker)

Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf MikeTheDane327 » fre 16 jan 2015 21:12

gad vide hvor mange badedragter/bikinier der er med denne gang
Bouncy on 1080 60fps... wishfull thinking lol
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jb » fre 16 jan 2015 21:33

Glæder mig til at høre din mening om det når de kommer senzai. Jeg venter nok med det indtil jeg får mig en ps4.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Vreki » lør 17 jan 2015 00:55

Det er måske bare de grumsede youtube videoer der gør det, men jeg syntes ikke det ser meget anderledes ud end det DOA3 til xbox som jeg stadigt har stående.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf weissmuller » lør 17 jan 2015 01:57

Akira videoen tager mig tilbage til de gode gamle dage i Professor Olsens spilleland hvor jeg forsøgte at lære Stun palm of Doom :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Da Senzai » lør 17 jan 2015 02:45

MikeTheDane327 skrev:gad vide hvor mange badedragter/bikinier der er med denne gang


Jeg mener at havde læst at spillet vil indeholde lige over 400 kostumer. Når du køber Last Round får du også det meste DLC med fra både Vanilla udgaven og Ultimate.

Jb skrev:Glæder mig til at høre din mening om det når de kommer senzai. Jeg venter nok med det indtil jeg får mig en ps4.


Jeg spillede DOA5, da det kom første gang til Xbox 360, så jeg ved allerede nu, at det er fucking fedt. Jeg måtte dog kaste håndklædet i ringen efter 2-3 ugers spil, da Netkoden simpelthen var for ringe. Jeg har dog læst, at Ultimate udgaven kører bedre end den føsrte udgave, så jeg tror og håber, at det er spilbart nu.

For mig lever og dør spillet med netkoden. Det er for kedeligt bare at sidde og spille mod AI´en :P.

Vreki skrev:Det er måske bare de grumsede youtube videoer der gør det, men jeg syntes ikke det ser meget anderledes ud end det DOA3 til xbox som jeg stadigt har stående.


Det ligner et Dead or Alive spil, for det er hvad det er :P.

weissmuller skrev:Akira videoen tager mig tilbage til de gode gamle dage i Professor Olsens spilleland hvor jeg forsøgte at lære Stun palm of Doom :-)


Akira er monsterfed i DOA5. Jeg spillede ham på 360´eren. Jeg er dog nødt til at springe ham over på PS4, da jeg ikke pt. har råd til at investere i et nyt Arcade-stick og han for mig syner helt umulig at spille med et Joypad :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Vreki » lør 17 jan 2015 08:42

Da Senzai skrev:Det ligner et Dead or Alive spil, for det er hvad det er :P.


Ha ha, ja klart nok :lol: nej det jeg mener er at DOA3 var det første spil jeg købte til min Xbox ( sammen med Halo). Det var ekstremt flot, når jeg skulle vise hvad boxen kunne var det DOA3 der blev hevet frem. Jeg tror faktisk ikke det nogensinde blev overgået på den platform.

Men når jeg ser de nye videoer her ligner det slet ikke noget der presser en nextgen konsol, hvis man ikke laver en side ved side sammenligning kunne jeg faktisk godt tro det var fra min gamle xbox. Især baggrundene ser primitive ud.

Jeg ved godt vi plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, og det er jo også rigtigt nok. Jeg har bare altid forbundet DOA med ekstrem flot grafik. Men indrømmet, jeg har ikke spillet det siden DOA3
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Dead or Alive 5: Last Round

Indlægaf Jb » lør 17 jan 2015 11:58

Der er selvfølgelig et kompromis på grafikken desværre da det også udkommer til ps3
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron