Forum

PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf BizzyVaping » lør 31 jan 2015 10:23

Vreki skrev:
Bab skrev:Er et flot spil lige med et dårligt gameplay? Indie har fået alt for meget opmærksomhed på PS4 og derfor udvikles der en masse indie spil, som rammer forbi en stor gruppe. Der er ingen grund til at købe en PS4, hvis hovedparten er spil, som man kan spille på sin mobil.

BizzyVaping skriver jo ikke, at grafikken skal være i top. 2D scrollere findes i mange forskellige grafiske kvaliteter, men ens for dem alle er, at de er 2D scrollere.

Bab


Det er jo netop det der er lidt pudsigt at klage over en spil-type i stedet for kvaliteten af spillet.
At man ikke kan lide 2D scollers er fair nok, men så er det vel ligemeget om det var Ghost-n-Goblins på C64, eller Rayman Legends på PS4. Det siger ikke noget om kvaliteten af spillet, bare ens egen smag.

Tilsvarende har jeg aldrig brudt mig om fodboldspil, og der har været konsekvent fra kick-off på Amiga til Fifa seriens sidste fejlskud. Men jeg vil alligevel få svært ved at argumentere for at det er ringe bare fordi det er et gammelt koncept.

Jeg har måtte erkende at jeg selv er blevet lidt vanskeligere mht grafik siden jeg var ung. Jeg gider simpelthen ikke se fake 8bit grafik på min 46" skærm som f.eks. Towerfall Ascension, som ellers skulle være et udmærket spil.
Men det er ikke det samme som at fotorealistisk 3D openworld er det eneste rigtige bare fordi konsollerne nu kræfterne til det. Jeg vil stadigvæk gerne spille Steamworld, Rayman og Awesomenauts.


Kan ikke se det pudsige i at klage over en spil type?

Jeg kan ikke lide den slags spil, så jeg spiller dem ikke. Jeg har aldrig sagt de var ringe, dårligt lavet eller noget, så forstår ikke hvor du får det fra. Alt jeg har sagt er mere eller mindre at det ikke er noget jeg gider bruge min tid på :)

Jeg er bare ikke typen der vil spille hvad som helst bare fordi det får gode anmeldelser eller er gratis. Jeg spiller de spil typer jeg kan lide, og det skal bare helst være et eller andet cinematisk for at holde/fange min interesse
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » lør 31 jan 2015 10:39

BizzyVaping skrev:
Kan ikke se det pudsige i at klage over en spil type?

Jeg kan ikke lide den slags spil, så jeg spiller dem ikke. Jeg har aldrig sagt de var ringe, dårligt lavet eller noget, så forstår ikke hvor du får det fra. Alt jeg har sagt er mere eller mindre at det ikke er noget jeg gider bruge min tid på :)


Når du henviser til spillene som noget fra super-nintendo dagene, mobilspil og mini-spil så får man faktisk nemt indtrykket af at du angriber kvaliteten af dem. Det var faktisk præcist det wMikkel skrev om, at folk over en kam afskriver Indie-spillene som "skod-spil" fordi de ikke er i cinematisk 3D.

Men det er en diskussion der kommer hver gang vi diskutere indie spil, jeg kunne egenligt godt tænke mig at se hvordan holdningen fordelere sig på alder, måske har vi en generationskløft her? :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf BizzyVaping » lør 31 jan 2015 14:20

Vreki skrev:
BizzyVaping skrev:
Kan ikke se det pudsige i at klage over en spil type?

Jeg kan ikke lide den slags spil, så jeg spiller dem ikke. Jeg har aldrig sagt de var ringe, dårligt lavet eller noget, så forstår ikke hvor du får det fra. Alt jeg har sagt er mere eller mindre at det ikke er noget jeg gider bruge min tid på :)


Når du henviser til spillene som noget fra super-nintendo dagene, mobilspil og mini-spil så får man faktisk nemt indtrykket af at du angriber kvaliteten af dem. Det var faktisk præcist det wMikkel skrev om, at folk over en kam afskriver Indie-spillene som "skod-spil" fordi de ikke er i cinematisk 3D.

Men det er en diskussion der kommer hver gang vi diskutere indie spil, jeg kunne egenligt godt tænke mig at se hvordan holdningen fordelere sig på alder, måske har vi en generationskløft her? :lol:


Jeg er lige fyldt 30 for nyligt :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » lør 31 jan 2015 15:46

Jamen, der har vi problemet, du er simpelthen født et årti for sent! :D
Og tillykke med fødselsdagen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf morfar » lør 31 jan 2015 16:01

Jeg er 35 og jeg spiller alt fra Proteus over uforståelige japanerspil til det mest hypede A+ titler.

Forsøger at holde mig fra Fighting og sportsspil.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 16:07

Der har ikke været et indie spil, som har fanget min interesse endnu. Og det er uanset hvordan grafikken har været. Et spil skal fange med det samme hvis jeg skal spille det. Modsat Rytteren så har jeg ikke brug for småspil, som kan holde mig i gang indtil det næste store AAA spil kommer.

Når vi så snakker om, at det er fint, at der laves spil til en mindre gruppe, så undre det mig, at der er nogle genre, som stort set er ikke-eksisterende på konsol. Hvor er f.eks simulatorerne?

Og jeg må være fra det rigtige årti eller ældre ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » lør 31 jan 2015 17:13

Bab skrev:Når vi så snakker om, at det er fint, at der laves spil til en mindre gruppe, så undre det mig, at der er nogle genre, som stort set er ikke-eksisterende på konsol. Hvor er f.eks simulatorerne?


Tjah, du ved sådan lidt groft sagt så har simulatorene altid hørt hjemme blandt pc-nørderne med deres 248 tastatur-genveje, mens konsollerne har været præget af spil til ADHD-flokken som kræver to aftrækkere og 4 knapper.

Jeg syntes faktisk der historisk har været et meget klart split mellem de to målgrupper, de spillede simpelthen ikke det samme og havde ikke mange venlige tanker til overs for modparten. Det er heldigvis ved at ændre sig, men jeg tror stadigvæk det giver mest mening at lave hardcore simulatorer til PC frem for konsol.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 17:21

Nu tænker du på fly simulatorer. Der findes jo andre simulatorer, som kræver meget færre taster. Tog, lastbil eller skib, bare for at nævne nogen. Der findes jo også PC spil, hvor man har begge hænder på tastaturet, samtidig med en hånd på musen ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf JanR » lør 31 jan 2015 17:49

Der er en del simulatorspil til konsollerne.

The Sims
From Dust
Sportsspil som FIFA, Madden, NFL, NHL osv.
Football Manager
War Thunder
Ace Combat serien
Gran Turismo, Dirt, NASCAR og andre bilspil
Port Royale 2
Afrika
Farming Simulator
Surgeon Simulator, som nok mere er en simulator af Parkinsons sygdom

Nu tog jeg bare dem som jeg kendte fra http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_si ... ideo_games
Der er nok en del flere.

Derudover har jeg spillet Microsoft Flight Simulator, som ville være helt håbløst uden mus og keyboard.
De andre spil nævnt overfor, kan derimod sagtens spilles ordentligt uden de to ting.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Rytteren » lør 31 jan 2015 17:51

Bab skrev:Modsat Rytteren så har jeg ikke brug for småspil, som kan holde mig i gang indtil det næste store AAA spil kommer.


hvad er det for noget vrøvl. har ikke brug for at holde mig i gang, ej heller brug for spil til ventetid mod AAAspil. har brug for gode spil at spille, og der er indies helt sikkert blandt. vi kan nemlig ikke blive uenig i at spillene er gode, fyldt med godt gameplay, anderledes æstetisk udtryk samt gode historier. det behøver for mig ikke være AAA. så når der kommer et godt spil, ja så spiller jeg dem. er det lort, så holder jeg mig fra det - om det så er AAA eller indie.

mine favorit spil er stadig suikoden(big budget dengang) og journey (indie). gode spil er gode spil.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 18:14

JanR skrev:Der er en del simulatorspil til konsollerne.

The Sims
From Dust
Sportsspil som FIFA, Madden, NFL, NHL osv.
Football Manager
War Thunder
Ace Combat serien
Gran Turismo, Dirt, NASCAR og andre bilspil
Port Royale 2
Afrika
Farming Simulator
Surgeon Simulator, som nok mere er en simulator af Parkinsons sygdom

Nu tog jeg bare dem som jeg kendte fra http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_si ... ideo_games
Der er nok en del flere.

Derudover har jeg spillet Microsoft Flight Simulator, som ville være helt håbløst uden mus og keyboard.
De andre spil nævnt overfor, kan derimod sagtens spilles ordentligt uden de to ting.


Af de spil, som du nævner, er det kun Farming Simulator, som er en simulator. Sportsspil er som sagt under genren sportsspil. GT til dels, men Dirt og andre bilspil går under genren racing. Det kan selvfølgelig være forskelligt, hvordan man tolker simulator. F.eks War Thunder. Ja du flyver en flyver, men du flyver ikke flyveren. Hvor sætter man flaps, slaps , Gear up osv.

Vi kan i hvert fald blive enige om, at FSX ikke vil virke til konsol. Det er det alt for omfattende til, hvad angår kommandoer og mangel på knapper.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 18:17

Rytteren skrev:
Bab skrev:Modsat Rytteren så har jeg ikke brug for småspil, som kan holde mig i gang indtil det næste store AAA spil kommer.


hvad er det for noget vrøvl. har ikke brug for at holde mig i gang, ej heller brug for spil til ventetid mod AAAspil. har brug for gode spil at spille, og der er indies helt sikkert blandt. vi kan nemlig ikke blive uenig i at spillene er gode, fyldt med godt gameplay, anderledes æstetisk udtryk samt gode historier. det behøver for mig ikke være AAA. så når der kommer et godt spil, ja så spiller jeg dem. er det lort, så holder jeg mig fra det - om det så er AAA eller indie.

mine favorit spil er stadig suikoden(big budget dengang) og journey (indie). gode spil er gode spil.


Rytteren skrev:" MEN de rammer også den lille gruppe i alle genre, som mangler noget at spille mellem deres køb af AAA. dette gør at alt og alle næsten hele tiden har noget at spille.


Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Rytteren » lør 31 jan 2015 18:23

men jeg er jo ikke i den lille gruppe, der findes i x genre som mangler noget at spille mellem mine AAA køb. så hvad er din pointe i det quote? du er vist ved at blive ALT for gammel BAB =D>

pointen i det jeg skrev, er at ligegyldig hvem du er og hvad du er til, så findes der et spil til dig, dette skyldes blandt andet indies.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf JanR » lør 31 jan 2015 18:29

Bab skrev:Af de spil, som du nævner, er det kun Farming Simulator, som er en simulator. Sportsspil er som sagt under genren sportsspil. GT til dels, men Dirt og andre bilspil går under genren racing. Det kan selvfølgelig være forskelligt, hvordan man tolker simulator. F.eks War Thunder. Ja du flyver en flyver, men du flyver ikke flyveren. Hvor sætter man flaps, slaps , Gear up osv.

Vi kan i hvert fald blive enige om, at FSX ikke vil virke til konsol. Det er det alt for omfattende til, hvad angår kommandoer og mangel på knapper.

Bab


Sportsspil er ikke kun under genren sportsspil.
Det er ikke kun racing- og flysimulator som man kan finde, da der også findes simulatorer til at påvirke forskellige miljøer.
Om det så er Sim City, Railroad Tycoon eller noget helt tredje er ligegyldigt, da du stadigvæk simulerer noget.
FIFA simulerer også en fodboldkamp, og prøver at gøre det så realistisk som muligt ved hjælp af virkelighedstro bevægelser og fysik - ligesom andre sportsspil.

Genren er noget mere fleksibel, end du gør den til.

Mht. War Thunder, så har du tre spiltyper at vælge imellem; arkade, historiske slag og simulation. Ved sidstnævnte type skal du selvfølgelig selv lette og lande, du har kun cockpit view, skal bruge flaps, rudders, og passe på at du ikke flyver for hurtigt da vingerne kan blive revet af - blot for at nævne nogle få ting (hjulene fører du op/ned ved at trykke på G btw).
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 18:45

Der var trods alt en, som forstod begrebet Simulator, så vi lader den bare ligge der.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster

cron