Forum

The Order: 1886 Anmeldelser

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf EvilNinjaMoby » søn 22 feb 2015 23:40

Nå, så blev der sat punktum for mit vedkommende...

Mine indledningsvise indtryk, som beskrevet tidligere i denne tråd, blev flyttet en smule i positiv retning - problemet var så bare, at det hele sluttede lige når det begyndte at blive lidt sjovt...

Det lidt tunge og repetitive gameplay synes jeg dog aldrig spillet fik sig distanceret fra... Og da spillet er ekstremt lineært uden alternative ruteforløb i de forskellige chapters, så er det i hvert fald for mit vedkommende ikke et spil jeg vil komme tilbage til.

Spillet ER superflot udført - og hvor var det befriende for en gangs skyld at have en bug-fri spiloplevelse, fra start til slut...

Det er langt fra årets spil - men jeg ville nu heller ikke have undværet oplevelsen - men det er ikke et spil for alle. Jeg kan, efter at have spillet det, godt forstå at vandene er delte.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Krede1972 » man 23 feb 2015 12:30

Aldrig har jeg set et spil blive videresolgt i dette forum i så stort et antal som dette - og så kort tid efter release :-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf EvilNinjaMoby » man 23 feb 2015 12:43

He he, ja... :)

Havde jeg ikke haft en masse fodboldrelateret både fredag, lørdag og søndag, så havde jeg nok også været færdig allerede fredag aften/lørdag morgen.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Redman DK » man 23 feb 2015 15:53

Så blev jeg færdig med det, og må sige jeg ikke har fortrudt mit køb. Den har sine fejl, som elendige lycan kampe, 2 ens qte kampe og en lidt for brat slutning.

Men for satan nogle lækre våben der er med i. Det er en fed følelse at bruge dem, da de virkelig giver det rigtige "punch" og med de reaktioner fjenderne giver, når man skyder dem, især shotgun'en der kan rive ben og arme af.

Hvis jeg skal give en karakter vil det nok være et 7/10.

Håber på en fortsættelse (især pga. slutningen). Siden de er blevet færdig med deres engine, som nok har taget det meste af udviklingstiden, kan det være de har mere tid til at forbedre gameplayet (og fjerne alt der hedder qte).
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf D_Hofgaard » man 25 maj 2015 12:06

Så fik jeg også spillet The Order 1886, og for mig var det den fedeste oplevelse på PS4 indtil nu.
Jeg tror det hele står og falder på den forventning man har inden man starter spillet op. Jeg forventede en cinematisk oplevelse med en god historie, og det var lige præcis det jeg fik.

Jeg synes balancen mellem "cut scenes" (synes ikke det er den rette betegnelse at bruge i dette spil) og spil var perfekt og den samlede længde sad lige i skabet. Jeg skipper tit cut scenes i spil fordi det tit bliver kedeligt, men her kedede jeg mig ikke i et sekund. Der var god historiefortælling og intens underholdning hele vejen igennem. Lyd og billede siden var der ikke en finger at sætte på.

Jeg håber på en efterfølger :)
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf TheisDanishPride » man 25 maj 2015 13:55

Jeg lånte spillet på roskilde bibliotek, så jeg har ikke betalt en krone (ikke direkte), og jeg havde derfor ikke rigtigt nogen forventninger. Jeg blev dog meget positivt, og med det ringe udvalg af spil til ps4, så blev det kun bedre. :)
Ringe udvalg er baseret på, at jeg spiller multiplatform spil på xbox one.
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf dr_gonzo » man 25 maj 2015 17:19

Jeg startede på spillet i lørdags, og har kun nået at spille et par timer. Men frem til nu, synes jeg at det er den bedste tid jeg har haft sammen med min PS4. Det er surt at spillet ikke blev en kæmpe succes, for hvis det kan holde dampen oppe hele vejen igennem, vil jeg helt sikkert gerne spille både en 2'er og en 3'er.
Billede
dr_gonzo
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Krede1972 » man 25 maj 2015 17:24

Ja, ingen tvivl om at udførelsen og underholdningsværdien er i top.

Desværre er genspilningsværdien stort set ikke-eksisterende og spillet er meget kort.

Men jeg er glad for at jeg har prøvet kræfter med det og har gennemført det.

God spiloplevelse.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Slimjay DK » man 25 maj 2015 21:21

Jeg er også positivt overrasket, jeg synes det var ganske underholdende.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Vreki » lør 18 jul 2015 00:27

Ja nu fik jeg så prøvet spillet nogle måneder efter de fleste andre, men jeg må sige at jeg er glad for at jeg lod biblioteket stå for udgiften.
Det er flot og har en medrivende steampunk historie, men selve spildelen syntes jeg ikke var nogen fornøjelse.

Ud over det enormt store antal quicktime events, så virkede de også ulogiske. Hvorfor skal jeg trykke 6000 gange på en knap for at dreje på et hjul, i stedet for at gøre bevægelsen med et thumbstick? Hvorfor skal jeg sigte på en tilfældig prik på skærmen for at udløse et QTE hvor jeg skyder nogen i hovedet, i stedet for bare at skyde ham i hovedet? Hvorfor er stealth kills QTE der kan få dig til at fejle hele missionen osv?

Faktisk stoppede jeg spillet i kapitlel XI netop på grund af den forbandede stealth mission, men der var vist ikke meget tabt ved at se resten på youtube.

Som skydespil syntes jeg også det lod noget tilbage at ønske. Meget linært railshooter, med lejlighedsvise skydegallerier hvor fjenderne popper op indtil man har nået det nødvendige killcount. Og så lige krydret med nogle enkelte superskurke der er blandet med de almindelige, men har 20x health og kan one-shotte dig med deres haglgevær.
Der er en antal interessante våben, men deres tilgængelighed er så begrænset at langt hovedparten af spillet foregår med de velkendte pistol/riffel/smg.

Jeg sidder tilbage med følelsen af at spillet kunne være blevet rigtig godt, hvis man ikke lige havde ignoreret de sidste 20 års fremskridt inden for branchen :(
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Jb » lør 18 jul 2015 01:38

Jeg er igang med det nu. Og jeg har ikke haft nogle problemer med stealth kills. Jeg er lige gået igang med kapitel 8. Men ellers giver jeg dig ret i rigtig mange punkter. Og jeg er indtil videre også fint tilfreds med at vente til biblioteket havde det klar
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Vreki » lør 18 jul 2015 09:32

Kapitel 11 er langt det værste hvad angår stealth, så det kan godt være du skifter mening om et par timer :D

Men nu er jeg også lidt forudindtaget da jeg ikke bryder mig om stealth spil, og slet ikke når det er påklistret et spil der ellers ikke er bygget omkring stealth.

Det er måske også et af spillets problemer, det ved ikke rigtigt hvad det vil være.
Historien kunne være et fint fundament for et adventure, men udforskningdelen består i at kigge efter tydeligt markeret genstande undervejs på "sporet", og genstandede har ingen betydning for spillets forløb, og tilføjer egenligt heller ikke noget til historien. Der er heller ikke nogen form for valgfrihed eller følelse af at man kan forme historien.

Som skydespil har det også mangler. Som sagt har det interessante våben, men vi får ikke rigtigt lov at lege med dem. Og selve ildkampene føles bare gammeldags, sådan rent spilteknisk.

Hvis det skal være en "Cinematisk oplevelse" så syntes jeg at det fejler med de mange QTE events der kan være frustrerende i stedet for at give følelsen af at deltage i spillet,Tomb Raider eller Shadow of Mordor gør det langt bedre.
Men efter min mening er hele ideen med de såkaldte cinematiske oplevelser en fejltagelse, som spiller vil man være en del af universet, ikke bare være tilskuer. Det kan film gøre mange gange bedre.

Så hvad er det egenligt de har forsøgt at lave? Eller er det et af de spil det har skiftet design flere gange undervejs?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Jb » søn 19 jul 2015 13:43

Jeg synes ikke det var slemt i kapitel 11 heller - jeg brugte crossbow til stort set alle kills..
det værste for mig var QTE ved sidste kapitels "boss" inden spillet sluttede..
fin titel, men intet mindeværdigt som sådan.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster