Forum

Battlefield: Hardline

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Battlefield: Hardline

Indlægaf wMikkel » tirs 03 mar 2015 12:53

Billede

Udvikler: Visceral Games
Udgiver: EA
Release: 19 marts (EU) - 17 marts (US)

-

Spillet er på trapperne og personligt er jeg selv splittet om hvor vidt jeg skal smide penge efter denne titel.
Jeg fik prøvet betaen kort og fandt det egentlig meget sjovt, men samtidig virker det mest af alt om BF4 bare i nye klæder.

Er der nogle herinde som overvejer at købe det eller har nogle tanker omkring det?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf BizzyVaping » tirs 03 mar 2015 13:07

wMikkel skrev:Spillet er på trapperne og personligt er jeg selv splittet om hvor vidt jeg skal smide penge efter denne titel.
Jeg fik prøvet betaen kort og fandt det egentlig meget sjovt, men samtidig virker det mest af alt om BF4 bare i nye klæder.

Er der nogle herinde som overvejer at købe det eller har nogle tanker omkring det?


Jeg har det på samme måde.

Betaen var sjov og det virker som et godt spil, men det er bare for meget = BF4. De forskelle der er, synes jeg faktisk ikke var til den positive side.

Jeg er i tvivl om det skal købes, men jeg ender nu nok med det alligevel, da battlefield spillene plejer være noget jeg kan spille utroligt længe før jeg bliver træt af dem. På et eller andet tidspunkt når jeg jo nok til at blive træt af BF4 og så ville det jo være fint at have Hardline at skifte til.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Jb » tirs 03 mar 2015 14:13

Jeg ender nok med det på et tidspunkt.. Singleplayer delen skulle efter sigende blive god grundet udvikleren bag.
Multiplayeren kunne godt blive godt for mit vedkommende, jeg synes bedst om close quarters i bf3 og det virker til hardline er lidt mere i stil med det end det traditionelle BF gameplay - men det bliver ikke en day one køb for mig, jeg venter og ser responsen på det og på at prisen falder - jeg har alligevel masser af spil at spille indtil det sker.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf morfar » tirs 03 mar 2015 16:17

Det er første BF titel jeg ikke skal have på release. Jeg var ikke imponeret over betaen og savner allerede kampvogne og kamphelioptere. Syntes det ligner COD spil for meget.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Sethos » tirs 03 mar 2015 16:57

Overvejer bestemt at investere. Syntes de formår at tilbyde en oplevelse som stadig er lidt mere sigende end Call of Duty og dets bittesmå, kedelige konkurrence baner, samtidig med du ikke har det åndsvage aspekt fra Battlefield hvor man tit står i en situation, at man er på den forkerte ende af Sten, Saks, Papir systemet.

Med det mener jeg, at man ikke skal blive jagtet af tanks på store, kedelige, åbne baner eller blive fuldstændig voldtaget af en helikopter fordi du ikke lige stod med det rigtige kit -- Det er alt for nemt at dræbe folk i køretøjer og helikoptere. Det føles det hele bare cheap, kontra et spil med samme elementer der gør det langt bedre, ala ArmA 3.

Har næsten siddet eksklusivt på 'Metro Only' servere I Battlefield 4, fordi det handler det kun om infanterist kamp og man slipper for alt det frustrerende tilfældighed køretøjer bringer til bordet.

Så jeg syntes det virkede som et fint mix, køretøjer bringer en ny dimension, mere end et frustrations element.

Dog køber jeg det nok ikke på launch.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf BizzyVaping » tirs 03 mar 2015 17:24

Sethos skrev:Overvejer bestemt at investere. Syntes de formår at tilbyde en oplevelse som stadig er lidt mere sigende end Call of Duty og dets bittesmå, kedelige konkurrence baner, samtidig med du ikke har det åndsvage aspekt fra Battlefield hvor man tit står i en situation, at man er på den forkerte ende af Sten, Saks, Papir systemet.

Med det mener jeg, at man ikke skal blive jagtet af tanks på store, kedelige, åbne baner eller blive fuldstændig voldtaget af en helikopter fordi du ikke lige stod med det rigtige kit -- Det er alt for nemt at dræbe folk i køretøjer og helikoptere. Det føles det hele bare cheap, kontra et spil med samme elementer der gør det langt bedre, ala ArmA 3.

Har næsten siddet eksklusivt på 'Metro Only' servere I Battlefield 4, fordi det handler det kun om infanterist kamp og man slipper for alt det frustrerende tilfældighed køretøjer bringer til bordet.

Så jeg syntes det virkede som et fint mix, køretøjer bringer en ny dimension, mere end et frustrations element.

Dog køber jeg det nok ikke på launch.


Jeg synes det største problem med kørertøjerne i BF generelt er at mange ikke laver andet end at sidde i en tank eller lignende.

Jeg har prøvet at være i kampe hvor jeg rendte ind i max 3-4 folk til fods en hel kamp. Resten af tiden stødte jeg kun på kampvogne, hvilket bliver kedeligt ret hurtigt.

Kampvogne og heli's er selvfølgeligt en del af battlefield, og i mange kampe er det også sjovt at de er der, men det tager bare tit overhånd. Det er ikke unormalt at se en hel flok spillere bare stå og campe ved deres spawn og bare vente på at der skal spawne en tank.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf wMikkel » fre 20 mar 2015 00:21

Jeg fik købt det alligevel, jeg ved egentlig ikke hvorfor :)
Add mig gerne hvis i vil spille lidt multiplayer.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Vreki » fre 20 mar 2015 07:08

BizzyVaping skrev:
Jeg synes det største problem med kørertøjerne i BF generelt er at mange ikke laver andet end at sidde i en tank eller lignende.

Jeg har prøvet at være i kampe hvor jeg rendte ind i max 3-4 folk til fods en hel kamp. Resten af tiden stødte jeg kun på kampvogne, hvilket bliver kedeligt ret hurtigt.

Kampvogne og heli's er selvfølgeligt en del af battlefield, og i mange kampe er det også sjovt at de er der, men det tager bare tit overhånd. Det er ikke unormalt at se en hel flok spillere bare stå og campe ved deres spawn og bare vente på at der skal spawne en tank.


Mjah, det er ikke kun køretøjer, det er et generelt problem i BF at folk får tunnelsyn og nægter at spille andet end deres yndlingsklasse eller køretøj. Et typisk eksempel er hold med 50% snipers, det kan dræbe momentet i ethvert spil.

Normalt er der jo en øvre grænse for antallet af køretøjer, så hvis folk bare var lidt fleksible ville der også være mere infanteri.

Personligt syntes jeg så også at den generelle balance i spillet er blevet ringere og ringere med tiden. Mange fartøjer er efterhånden tæt på at være som killstreak rewards, der tillader en nogenlunde kompetent bruger at myrde løs ustraffet,især fordi ham og hans modpart som regel ignorere hinanden for at slagte fodfolk.
Tilsvarende er der kommet mere fokus på infantry only maps og de modsvarende med køretøjer til alle, sådan at de slipper for at balancere combined arms ordenligt.

Jeg syntes det havde været meget bedre hvis de havde fokuseret på Bad Company som COD konkurrent,og så holdt stilen på BF
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf BizzyVaping » lør 28 mar 2015 08:06

Jeg må sige at jeg er blevet ret glad for spillet, på trods af at jeg slet ikke kunne med det de første par timer.

Det viste sig at begynder våbene bare ikke passede til min spillestil. Efter jeg fik købt nye våben og opgrades er det blevet langt sjovere

Conquest er faktisk blevet min ynglings mode nu efter der ikke er tanks overalt længere
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Sethos » lør 28 mar 2015 15:32

Prozel og mig har fået en del timer i spillet, men syntes sgu ikke det er en fantastisk oplevelse. Vi hygger os, men det er tit overskygget af frustration. Hele spillet lugter bare af en udvikler der ingen erfaring med 'competitive' shooters har. Våben balancen, map design, gadget design, general kerne game design bare er måske noget af det mest grinagtige, latterlige og direkte ødelagte jeg nogensinde har oplevet i et skydespil.

De har så lidt begreb på at balancere deres våben, at man står helt lamslået og ser til. De har ikke den fjerneste idé om hvad de laver eller hvor de skal fokusere. Selv deres næstkommende 'balance' patch skyder pænt ved siden af på mange punkter.

Spillet har også desperat brug for den kommende 60Hz patch, fordi 30Hz / 30 Tick rate er slet, slet ikke holdbart.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf BizzyVaping » lør 28 mar 2015 16:02

Sethos skrev:Prozel og mig har fået en del timer i spillet, men syntes sgu ikke det er en fantastisk oplevelse. Vi hygger os, men det er tit overskygget af frustration. Hele spillet lugter bare af en udvikler der ingen erfaring med 'competitive' shooters har. Våben balancen, map design, gadget design, general kerne game design bare er måske noget af det mest grinagtige, latterlige og direkte ødelagte jeg nogensinde har oplevet i et skydespil.

De har så lidt begreb på at balancere deres våben, at man står helt lamslået og ser til. De har ikke den fjerneste idé om hvad de laver eller hvor de skal fokusere. Selv deres næstkommende 'balance' patch skyder pænt ved siden af på mange punkter.

Spillet har også desperat brug for den kommende 60Hz patch, fordi 30Hz / 30 Tick rate er slet, slet ikke holdbart.

Jeg undre mig lidt over manglen på våben i forhold til andre bf spil. Med mindre jeg har overset et eller andet er der kun 5 pr klasse (10 hvis man tæller både cops og criminal siderne sammen)

Gadgets synes jeg også er lidt uinteressante. Den eneste jeg bruger er tripmines, som de har smidt ind istedetfor claymores. Jeg troede ikke de kunne gøre dem nemmere at spotte end de var i bf4 hvor claymores pludseligt havde wirere som mere lignede 4x4 stolper end snubletråde. De har dog overgået bf4's claymore ved at lave de nye med laserlys som allerede fra halv lang afstand ligner der sidder en jedi med et lyssværd og venter :)

Angående våbenene så er der da nogen stykker som virker ret over powered, men det er jo mere reglen end undtagelsen med bf spil ved release (jeg har endnu ikke set noget der var så slemt som f.eks Usas, famas og et par andre har været i de tidligere versioner)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Sethos » lør 28 mar 2015 16:23

Våben kommer de jo bare til at 'lokke' folk med i deres forskellige DLC pakker, fordi udvalget grænser til patetisk, som det står nu. Plus de har skærmet våbene af med asymmetrisk design som skal åbnes med våben licenser, hvilket er måske det mest irriterende aspekt.

Mht. til Gadgets er mange af dem voldsomt irriterende eller dårligt tunet. For at få Mac-10 eller .300 Knockout med Professional, skal du have henholdsvis have 5 eller 10 camera coins. Camera gadget er så voldsomt dårligt designet, at mange finder det nærmest umuligt at få. I sig selv en dårlig lavet og ligegyldig gadget, men så puster de kunstigt liv i den med disse challenges.

Alt overskriver dens spot, andre spillere og hackerens UAV scans, den spotter kun én ad gangen og den mister sit spot pænt hurtigt. Det er SÅ svært at få de Intel Assists, som man skal bruge 10 af i en kamp, for at få en enkelt coin. Styrtende dårligt designet.

Skjoldet der er så helt igennem ubrugeligt at man næsten kun kan grine. Har en vis holdbarhed, dækker pisse dårligt og generelt er bare en joke som meget få players bruger. De har det kun på ryggen så de kan få minimal dække fra rygskud. Folk bruger det til at få deres Desert Eagle challenge, ikke meget andet. Igen, kunstigt liv.

Gasmask som de har valgt at lave et helt design omkring, med tint, sorte edges OG darth vader lyd, hvilket er så irriterende og over-designet i min optik, for en gadget med så lidt brug.

Decoys som jeg endnu ikke har set én eneste person bruge, fordi den også bare er smidt ind. Jeg kunne blive ved med mange af de gadgets, folk bruger jo meget lid af det fordi det er affalds gadgets. Folk holder sig udelukkende til de class-defaults som man ved virker; ammo, medkits, breaching charge, tripmines osv.

Våben balancen er fuldstændig ude i hampen. M16 og M416 er de to default våben. Det er de bedste ARs hos den bedste klasse hvor du kan heale dig selv. De to våben er til CQB, Mid-range og long-range kamp. De skyder laser præcist, god damage, god ROF og intet kommer i nærheden af dem. Ingen grund til at bruge andet, medmindre man vil variere tingene lidt.

Til PDWs er K10 så overpowered at det gør ondt. Kan typisk ikke lide at bruge ordet overpowered, men kan ikke finde et andet ord for den. Folk klager over den konstant, forum tråde og hvad der ellers er. Alle de 'jeg er pro' spillere elsker at bruge den konstant. 1200 RPM, dræber hurtigere end et shotgun skud og har en reload på 1.9 sekunder, hurtigste reload tid i spillet på non-sidearms.

Selv med deres næst-kommende patch hvor de reducere damage, vil den stadig være sindsyg pga. dens RPM. Spillets netkode kan ikke engang følge med når den skyder.

De fleste andre våben er der bare for variationens skyld, men alle dine behov kan dækkes med de 3 våben nævnt, da de er bedre i alle aspekter. Battle rifles, de fleste DMRs og mange håndvåben er decideret dårlige, med ringe stats, for meget rekyl eller bare skidt damage.

Generelt er spillet bare i en skidt tilstand. Visceral har ingen idé om hvad de laver.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf glyr » søn 05 apr 2015 11:04

Jeg er ikke den store MP spiller og slet ikke i FPS..... Dog er jeg blevet lidt nysgerrig på dette spil netop fordi det går lidt væk fra Militær delen.
Prisen på 429 kr på storen ser fin ud for "Hardline Standard Edition". Snydes man for meget hvis fravælger at til købe "Hardline Premium" ?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Dummiz » søn 05 apr 2015 12:05

Er det bare mig eller er hardline sværere end de andre BF spil? Her tænker jeg på SP delen.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Battlefield: Hardline

Indlægaf Sethos » søn 05 apr 2015 12:13

Tror Hardline er det nemmeste Battlefield til dato, med hensyn til kampagnen.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster