Forum

Driveclub vs Project cars

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Driveclub vs Project cars

Indlægaf michaelblicher » ons 01 jul 2015 13:44

Hej lifere,

Står og kunne godt tænke mig et godt bilspil til sommeren, og det ser umiddelbart ud til det enten bliver Project cars eller driveclub, men kan sku ikke bestemme mig

Argumenter for driveclub:
- billigt med PS+
- anderledes baner man ikke har prøvet før
- socialt med klubber
- man bliver udfordret under ræset med dueller

Argumenter mod driveclub:
- efter at have prøvet PS+ edition kan jeg bande over hvor let man mister styringen så snart der er det mindste vådt

Argumenter for PC:
- de klassiske racerbaner
- klassisk race med pitstop strategi
- mange forskellige slags race klasser man kan køre i
- mere realistisk

Argumenter mod PC:
- fuld pris
- frygter det bliver noget man alligevel har prøvet før

Håber i kan prøve at hjælpe med erfaringer fra de forskellige spil.

Pft Blicher
[img]http://g.bf3stats.com/ps3/8qvoeQVH/Blicher.png[/img]
michaelblicher
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Acei » ons 01 jul 2015 14:21

Det er nogenlunde som du selv beskriver det. Driveclub er det jeg vil kalde arcade spil, hvor du bare drøner gennem svingende uden at tænke på dæk, bil osv. PC er jo mere simulator, forstået på den måde at man skal lære at kører "rigtigt" der betyder det meget om du tager svingende på den rigtige måde. Jeg har begge spil, og synes det er super spil, begge af dem.
Acei
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Slimjay DK » ons 01 jul 2015 14:28

Uden at have prøvet Project Cars vil jeg tro du skal holde dig fra det, hvis du bander over hvor let man mister styringen i Driveclub

:)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf MechaHertz » ons 01 jul 2015 15:28

Ud fra dine plusse rog minusser ville jeg helt sikkert vælge Driveclub.
Det er meget mere arcade en Project CARS, og derfor 'nemmere' at styre.
Men der er ingen tvivl om jeg gerne så både Le Mans, Spa og så videre i Driveclub.

Og klubdelen i Driveclub er ikke specielt involverende endnu men de kan lavet MEGET mere med den.. hvis de vil.

Ville vælge Driveclub også som du siger det fåes for under 190 kr med PS+. Kan man lide det kan man tilkøbe Season Pass til ligeså mange penge.
Billede
MechaHertz
Niveau 2
 
Indlæg: 107
By: Herlev


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Volpi » ons 01 jul 2015 16:17

Jeg er altså lidt uenig:). Jeg mener tit styring i arcade er håbløs og derfor formmig er sværere end eks gt, project cars og forza. Derfor ville jeg sætte mine penge på pc. Fantastisk styring som reagere som du styrer:). Men ja det er ikke nemt, men muligt at få meget assist.
Generelt er jeg til det realistiske islæt, hvorfor need for speed aldrig har fanget mig. Er du til street eller officiel race,? Syntes faktisk ikke de to spil rigtig kan sammenlignes da jeg syntes de er vidt forskellige:)

Men igen blot min mening og en smagssag i sidste ende:)

Edit: Vil da også påstå at driveclub mere er noget man har prøvet før end pc er det:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf michaelblicher » ons 01 jul 2015 18:30

Jeg spiller generelt mere simulationsspil end arkade, nok derfor jeg også syntes styringen kan være svær i driveclub for føler ikke styringen på samme måde naturligt. Det jeg så syntes er ret fedt og er med til at øge sværhedsgraden i Driveclub er skiftende vejrforhold. Den ene runde trækker det op til regn men banen er tør så der kan man køre på en måde, runden efter siler det ned og dermed er banen meget anderledes.
Jeg er nok mest til officiel race, havde ikke hørt om det med dækslid i PC som virkelig tiltaler mig, da det var noget jeg kun har oplevet i GT og der syntes jeg ikke det var tilstrækkeligt nok.
Men i har nok ret i det er svært at sammenligne dem.
[img]http://g.bf3stats.com/ps3/8qvoeQVH/Blicher.png[/img]
michaelblicher
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Bab » ons 01 jul 2015 18:32

Jeg er normalt også til bilspil, men jeg synes, at begge de to spil er elendige.

Jeg kunne bedre lide The Crew, både fordi det er åben verden og der er flere typer biler/løb. Og så kan det sikkert findes billigt nu.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Krede1972 » ons 01 jul 2015 21:30

Slimjay DK skrev:Uden at have prøvet Project Cars vil jeg tro du skal holde dig fra det, hvis du bander over hvor let man mister styringen i Driveclub

:)


Også min tanke.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Krede1972 » ons 01 jul 2015 21:42

Jeg har begge spil.
Det er to helt forskellige spil. Det er lidt som at sammenligne Battlefield og Call of Duty.
DriveClub er efter min mening mere farverig og på mange måder mere varieret.
Projekt Cars er mere "grå" og realistisk hvor man kører rundt og rundt mange gange på de samme baner.

Jeg kan sådan set godt lide begge, men det er altså forskellige oplevelser og spil.

Der er flere indstillingsmuligheder og mulighed for at justere sværhedsgrad og forskellige former for assists i Project Cars. Små fejl straffes og der er som andre har sagt, lagt vægt på realisme.
Omvendt kan man dårligt køre af banen i Drive Club og man kan lynhurtigt "resette" sin bil tilbage på vejen hvis man skrider ud og kommer til at vende lidt forkert.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Krede1972 » ons 01 jul 2015 21:44

Da du har PSPlus så kan du jo temmelig let downloade den gratis PSPlus-version af DriveClub og danne dig et fyldestgørende indtryk af dette spil.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf michaelblicher » ons 01 jul 2015 21:52

Bab: Først of fremmest, efter at have set videoer fra The Crew, så er den udelukket, det virker bare for arcadeagtigt, og meget i stil med de dårlige Need For Speed spil.

Krede; Har prøvet PSplus-versionen, men var faktisk overrasket over hvor hurtigt den stoppede, men har så prøvet online delen også og den er faktisk okay, kan godt lide hold kørslerne. Men tror jeg skal prøve lidt mere af den for at komme til en endelig konklusion.
[img]http://g.bf3stats.com/ps3/8qvoeQVH/Blicher.png[/img]
michaelblicher
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Volpi » ons 01 jul 2015 22:29

Jeg vil da bestemt mene at vejret også vil være en udfordring i pc:). Noget jeg ikke havde givet en tanke var aftensolen. Når den står lavt, så skal man faktisk være noget mere vågen og kvik:). Regnen giver lidt sig selv, men ja her sker der noget med fysikken også.

Jeg undrer mig faktisk over at pc ikke er noget for dig bab? Det var jeg næsten sikker på:). I pc SKAL du ind og pitte og som du siger sker der også en del med slitagen på dækkene. Igen - min påstand er, at er du til officielle racecars og klasser, samt sim fan, så tror jeg ret hurtigt driveclub skuffer. Men ja dan dit indtryk fra den gratis version;).

Umiddelbart syntes jeg det lyder som om det er lidt det samme jeg søger i bilspil og her er pc virkelig et frisk pust til en halvdød genre. Gt er snart så ensformigt og lidt nyskabende at jeg syntes gt franchisen lidt skulle skamme sig;). Driveclub blir aldrig mere end et 15 minutters tidsfordriv for mig:). Pc kan vel kæbes brugt til en fin pris efterhånden? Driveclub er tæt på gratis idag, så du kan da "bare" gå all in og tage begge titler;)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Sethos » ons 01 jul 2015 22:57

michaelblicher skrev:Bab: Først of fremmest, efter at have set videoer fra The Crew, så er den udelukket, det virker bare for arcadeagtigt, og meget i stil med de dårlige Need For Speed spil.


Skal du hellere ikke bruge for meget tid på. The Crew er en helt igennem middelmådig oplevelse fra start til slut.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf michaelblicher » tors 02 jul 2015 10:53

Tak for inputs allesammen,
Mit køb endte på driveclub, jeg prøvede PS+edition af og det fangede mig rimelig meget og fik endelig lært at køre i regnvejr.
Købet blev også baseret på at prisen var så billig, så syntes det var værd at give et skud, og ellers må jeg se om der senere på måneden ikke kunne blive råd til PC også, så jeg kunne få stillet mit behov for official race :)
[img]http://g.bf3stats.com/ps3/8qvoeQVH/Blicher.png[/img]
michaelblicher
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Driveclub vs Project cars

Indlægaf Rytteren » tors 02 jul 2015 11:29

Hvis du vil, kan du jo Shareplay med en i forhold til PC. Har du en ven på psn med spillet er det jo oplagt. Ellers find en på spillets forum. Sådan plejer jeg selv at gøre, for jeg køber et spil.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 44 gæster

cron