Forum

Firewatch

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Firewatch

Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2016 14:38

Det er scripted. Der er ting at opdage og udforske, men der er ikke et stort open world spil med en masse forstyrrelser.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Firewatch

Indlægaf Odyzeus » ons 10 feb 2016 19:42

Mon man kan forvente det som PS+ om et par måneder? Eller hvor lang tid tror I der går?
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Firewatch

Indlægaf Krede1972 » ons 10 feb 2016 20:31

Odyzeus skrev:Mon man kan forvente det som PS+ om et par måneder? Eller hvor lang tid tror I der går?


Mon ikke der går minimum 6 måneder?

Det er jo rent gætværk, da ingen kan svare på dit spørgsmål.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Firewatch

Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2016 21:06

Odyzeus skrev:Mon man kan forvente det som PS+ om et par måneder? Eller hvor lang tid tror I der går?

Det skal du ikke forvente er noget der sker snart.

Det har fået gode anmeldelser og står til at sælge godt, så næppe noget vi ser på PS+ før om lang lang tid.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Firewatch

Indlægaf hansen_acm » ons 10 feb 2016 21:23

Jeg tænker det samme som Erroneus. Det virker alt for populært til at komme lige med det samme. Jeg har dog en underlig fornemmelse af at Watch Dogs kommer i løbet af et par måneder. ;)
hansen_acm
Niveau 2
 
Indlæg: 126
By: København Ø


Re: Firewatch

Indlægaf iaurdae » tors 11 feb 2016 20:40

Nogen af jer der spiller det, har i nogle kommentarer indtil videre?

Positivt overrasket eller er det bare et alt for kort og kedeligt eventyr?
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Firewatch

Indlægaf Dropdat » tors 11 feb 2016 21:18

iaurdae skrev:Nogen af jer der spiller det, har i nogle kommentarer indtil videre?

Positivt overrasket eller er det bare et alt for kort og kedeligt eventyr?


Det eneste positive er stemmeskuespillet. Samtalen mellem Henry (spilleren) og Delilah, er noget af den mest naturlige samtale jeg nogensinde har hørt i et spil og for den sags skyld også i film/tv.

Spillet tog lige lidt over 4 timer, og historien var rigtig god de første 3 timer, men slutningen var virkelig ringe. Det føles som om udvikleren havde en rigtig god ide i forhold til historien, men simpelhen ikke kunne finde på en slutning, der kunne bære det fantastiske forhold mellem Hank og Delilah samt den mystik der bliver bygget op de første timer.

Så da rulleteksterne kørte over skærmen, var jeg godt skuffet, og forventet faktisk spillet fortsatte efter rulleteksterne.

Spilverdenen virker ved første øjekast flot og stor, men det meste af kortet er ens, og meget hurtig finder man ud af, at kortet er meget lineær. Og selv om det grafisk ikke er noget vildt fantastisk, får det min Playstation til at lyde som en helikopter, og så hænger spillet i et sekund ca. hver 30 sekund.

Jeg følte heller ikke, at de valg jeg tager igennem spillet (igennem svar tilbage til Delilah) havde nogen som helst indvirkning på historien. Alle de youtubere som jeg har set, samt hvad jeg har læst mig til, så er slutningen og hvordan man kommer der til meget fast.
Når man, stort set hvert minut, skal tage et valg i hvad man svarer tilbage til Delilah, ville det også være fedt, at kunne mærke det gør en eller anden forskel.

Hvis det her spil havde været en interaktiv film, samt der var brugt meget mere tid på historiens slutning, så ville det have været udemærket. Men med en pris på 149,- er det simpelhen for dårligt optimeret, har et alt for kedeligt gameplay og historien falder fuldstændig sammen, da den er allermest spændende.

Find en youtuber der spiller spillet uden kommentar, og nyd dialogen mellem Henry og Delilah, eller vent til du kan få det gratis med din PSplus.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Firewatch

Indlægaf j.rath » lør 13 feb 2016 18:05

Jeg har lige gennemført det, og jeg må give Dropdat ret. Det er en flad fornemmelse man sidder med når spillet er spillet igennem. Potentialet var der, men det blev på ingen måder indløst.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Firewatch

Indlægaf palawan » søn 14 feb 2016 20:25

Jeg synes så, at det er en af de bedste spil oplevelser, som jeg har haft meget længe !
Jeg var "fanget" fra start til slut, og jeg synes bestemt ikke historien faldt sammen til slut. Jeg synes faktisk, at den hang rigtigt godt sammen i retrospekt.
Jeg mener jeg betalte 138,- som PS+ medlem, hvilket jeg synes er en fantastisk pris for den oplevelse Firewatch var for mig !
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Firewatch

Indlægaf iaurdae » man 15 feb 2016 12:02

Tak for svarene gutter, giver det et forsøg ;)
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Firewatch

Indlægaf weissmuller » man 15 feb 2016 12:27

iaurdae skrev:Tak for svarene gutter, giver det et forsøg ;)

vent evt med at spille det til der kommer en patch, som de arbejder på. Det hakker en del
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Firewatch

Indlægaf Erroneus » fre 19 feb 2016 00:09

Ny patch ude som fixer en del FPS problemer, bl.a. med rettelser direkte fra Unity og bugs med spillet rettet. Den nye patch forbedrer også grafikken lidt. Ser ud til at spillet er fint spilbart nu på 1.02 udgaven.

Dev har udtalt at de arbejder på en ny patch, hvor de muligvis vil bruge en nyere udgave af Unity, det er dog ikke noget man bare lige gøre, men det kan give endnu bedre performance, dog ingen tidsramme pt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Firewatch

Indlægaf weissmuller » fre 19 feb 2016 09:58

Erroneus skrev:Ny patch ude som fixer en del FPS problemer, bl.a. med rettelser direkte fra Unity og bugs med spillet rettet. Den nye patch forbedrer også grafikken lidt. Ser ud til at spillet er fint spilbart nu på 1.02 udgaven.

Dev har udtalt at de arbejder på en ny patch, hvor de muligvis vil bruge en nyere udgave af Unity, det er dog ikke noget man bare lige gøre, men det kan give endnu bedre performance, dog ingen tidsramme pt.

Great. Så kan man komme igang igen.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Firewatch

Indlægaf Dummiz » fre 19 feb 2016 11:17

Jeg kan ikke hente denne patch. Den skriver bare at den ikke kan hentes. Aner ikke hvordan jeg skal hente den :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Firewatch

Indlægaf weissmuller » fre 19 feb 2016 11:31

Har lige testet med patchen. Frameraten er helt sikkert mere stabil, locked 30fps lykkedes langt hen ad vejen. Men loading stutters er der stadigvæk hvor spillet fryser i et milisekund regelmæssigt. Stadig irriterende men langt mere spilbart nu.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster