Forum

Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke gør

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke gør

Indlægaf Da Senzai » tirs 01 sep 2015 15:15

Hej!

Armello har release i dag og jeg synes, at det ser rigtigt spændende ud! Der er bare lige det, at jeg generelt synes, at det er kedeligt at spille Multiplayer spil mod bots eller AI og jeg er lidt bekymret for om, der er nok, der køber spillet til, at det har en aktiv online-del.

Det samme gælder Blood Bowl II (udkommer midt september), der har potentiale til at blive årets næstbedste Multiplayer spil. Der er jeg også bange for, at der ikke er andre, der køber det - og det derfor vil være dødt på release.

Jeg har nemlig brændt mig før. Fatal Inertia i sidste generation er et af de allerbedste spil, jeg har spillet, men der var heller ikke en sjæl online, da spillet udkom. Det samme gælder for andre spil, jeg rigtigt godt kunne lide.

Så jeg sidder her og kigger på Armello, der ser interessant ud, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe det, da det vil være spild af penge, hvis der ikke er nok andre mennesker, der køber spillet og der derfor ikke vil være nogen at spille imod.

Edit: Jeg endte selvfølgelig med at købe det :P.

I virkeligheden, vil jeg nok mest høre om andre føler det samme som mig, når de køber multiplayer spil :P
Senest rettet af Da Senzai tirs 01 sep 2015 16:12, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Rytteren » tirs 01 sep 2015 15:33

Så lad være med at købe Armello og blood bowl 2 med det samme? Hvis dem der gør som dig, er skyld i at onlinedelen ikke har nok spillere ved opstart. Ja så var MPdelen død fra start.

Selv skal jeg have Armello. Selv gider jeg ikke online, så håber på god bots/AI :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » tirs 01 sep 2015 22:39

Jeg taler ikke om, hvor mange spillere, der er én time efter spillet er udkommet, jeg taler om, hvorvidt, spillerbasen bliver stor nok til, at det er nemt og hurtigt at finde kampe. Også en måned efter udgivelse.

I det fleste spil er der massere af online spillere i dagene efter release og så falder antallet af spillere stødt.

Dog er der enkelte spil (som dem jeg f. eks nævner i mit første indlæg), hvor der ikke engang dagene efter release er en stor nok spillerbase til, at man kan finde spil.

Det er jeg bange for sker med Armello og det kommende Blood Bowl II, hvilket ville være en skam.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » fre 04 sep 2015 19:28

Jeg fik desværre ret, iøvrigt. Jeg downloadede Armello - Det er monsterfedt, men det går desværre noget sløjt med at finde spillere online. Det tager cirka 5 til 10 minutter at finde et spil og jeg tror ikke det bliver bedre med tiden.

Det er godt nok en skam, at det ikke vandt PS+ afstemningen og derved gik glip af det store boost af spillere, det ville have givet.

Fatter ikke at folk er supernoobs og stemte på Grow Home. Endnu et platforms spil, der iøvrigt kun koster 39, hvor Armello´s vejledende pris er 149.

Grow Home er sikkert et fint spil, jeg gad bare godt, Armello havde haft flere spillere. :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Rytteren » fre 04 sep 2015 23:52

Da Senzai skrev:Jeg taler ikke om, hvor mange spillere, der er én time efter spillet er udkommet, jeg taler om, hvorvidt, spillerbasen bliver stor nok til, at det er nemt og hurtigt at finde kampe. Også en måned efter udgivelse.


Det var jeg da klar over. Det var grunden til det ikke gjorde noget du ventede med at købe spillet, til om en måned. Så brændte du ikke nallerne :roll:

Har endnu ikke købt Armello. Men jeg glæder mig allerede
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Sv: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller

Indlægaf Xainz » lør 05 sep 2015 22:16

Da Senzai skrev:Fatter ikke at folk er supernoobs og stemte på Grow Home. Endnu et platforms spil,


Så man er en "supernoob" hvis man stemmer modsat dig? Det er da noget af en holdning at have
Jeg stemte ikke selv på noget, da alle 3 spil så ganske elendige ud,
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » lør 05 sep 2015 23:17

Så alle 3 spil - heriblandt Armello, jeg kan bekræfte er et godt spil og samtidigt har fået ros andre steder - ser ganske elendige ud bare fordi, at du ikke forstår dig på dem?

Det er da noget af en holdning at have.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » lør 05 sep 2015 23:21

Rutineret, hvordan du atter en gang, Xainz, lige skal være efter mig. Især ved at gøre nøjagtigt det samme, som du generer mig for at gøre.

Det dummeste er næsten, at jeg sidder og svarer dig - det kommer, der intet godt ud af det udover, at jeg sidder bag skærmen over bliver irriteret over noget ligegyldigt.

Jeg skrev endda lige nede under linien, hvor jeg skrev "supernoobs", at Grow Home sikkert er et fint spil og, at jeg i virkeligheden bare er ked af, at Armello ikke har særligt mange spillere. Jeg lavede endda også en Smiley, der rækker tunge for at vise, at det er skrevet med et glimt i øjet.
Senest rettet af Da Senzai søn 06 sep 2015 00:00, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » lør 05 sep 2015 23:55

Jeg er nødt til at tage en pause fra Life-siderne - noget jeg har gjort flere gange i årenes løb.

Jeg bruger simpelthen for meget tid herinde og jeg ender altid med at være i dårligere humør, når jeg logger af end når jeg logger på.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf tue69 » lør 05 sep 2015 23:58

Du er også god til at køre dig selv ind i en destruktiv spiral, må man sige. Det er ikke nødvendigvis Life siderne der stiller dig ringere, det er egentligt også dig selv.

Smil og vær glad, og spil Armello :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Sv: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller

Indlægaf Xainz » søn 06 sep 2015 07:27

Da Senzai skrev:Rutineret, hvordan du atter en gang, Xainz, lige skal være efter mig. Især ved at gøre nøjagtigt det samme, som du generer mig for at gøre.

Det dummeste er næsten, at jeg sidder og svarer dig - det kommer, der intet godt ud af det udover, at jeg sidder bag skærmen over bliver irriteret over noget ligegyldigt.

Jeg skrev endda lige nede under linien, hvor jeg skrev "supernoobs", at Grow Home sikkert er et fint spil og, at jeg i virkeligheden bare er ked af, at Armello ikke har særligt mange spillere. Jeg lavede endda også en Smiley, der rækker tunge for at vise, at det er skrevet med et glimt i øjet.

Det er jo langt fra første gang, du er efter folk der spiller andre ting end dig. Men hvad ved jeg, jeg er en af de mindre begavet eller hvad du nu kaldte os, der spiller mainstream spil som Fifa, Battlefield osv.
Du kunne slippe uden om alt det, ved at respektere folk syntes om andre ting end dig, og så lade vær med at svine dem eller deres valg til.
Jeg syntes det er en mærkelig måde at agere på et forum, men det er selvfølgelig op til dig selv. Men du skal ikke begynde at spille offerkortet, eller at tro det er en personlig hetz imod dig.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Sv: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller

Indlægaf Xainz » søn 06 sep 2015 07:32

Da Senzai skrev:Så alle 3 spil - heriblandt Armello, jeg kan bekræfte er et godt spil og samtidigt har fået ros andre steder - ser ganske elendige ud bare fordi, at du ikke forstår dig på dem?

Det er da noget af en holdning at have.

At jeg syntes at 3 spil ser elendige ud, er en smagssag for mig, og kan da på ingen måde sammenlignes med at kalde flertallet for "kæmpenoobs" fordi du er sur over de ikke stemte på din favorit.
Var Armello et så godt spil, var der højst sandsynlig flere der spillede det.
Og jeg vil sådan set godt give dig ret i, at Armello så mest spændende ud af de 3 muligheder.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Sethos » søn 06 sep 2015 09:54

Da Senzai skrev:Jeg er nødt til at tage en pause fra Life-siderne - noget jeg har gjort flere gange i årenes løb.


Hyggen, er det dig?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller ikke

Indlægaf Da Senzai » søn 06 sep 2015 11:18

Min viljestyrke er ikke større end, at jeg kom til at trykke på PSlife, da jeg tændte maskinen.

tue69 skrev:Du er også god til at køre dig selv ind i en destruktiv spiral, må man sige. Det er ikke nødvendigvis Life siderne der stiller dig ringere, det er egentligt også dig selv.


Det tror jeg, at du har ret i.

Xainz skrev: Men hvad ved jeg, jeg er en af de mindre begavet eller hvad du nu kaldte os, der spiller mainstream spil som Fifa, Battlefield osv.


Jeg ved godt, at du ikke bryder dig om mig, men Jeg synes, at det er vigtigt at pointere, at jeg ikke har kaldt nogen herinde for mindrebegavet, dum eller uintelligent.

Nu sidder du jo bare og finder på, for at få mig til at lyde som en større nar end jeg er.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Sv: Undlade at købe et spil, fordi andre sikkert heller

Indlægaf Xainz » søn 06 sep 2015 11:32

Da Senzai skrev:Min viljestyrke er ikke større end, at jeg kom til at trykke på PSlife, da jeg tændte maskinen.

tue69 skrev:Du er også god til at køre dig selv ind i en destruktiv spiral, må man sige. Det er ikke nødvendigvis Life siderne der stiller dig ringere, det er egentligt også dig selv.


Det tror jeg, at du har ret i.

Xainz skrev: Men hvad ved jeg, jeg er en af de mindre begavet eller hvad du nu kaldte os, der spiller mainstream spil som Fifa, Battlefield osv.


Jeg ved godt, at du ikke bryder dig om mig, men Jeg synes, at det er vigtigt at pointere, at jeg ikke har kaldt nogen herinde for mindrebegavet, dum eller uintelligent.

Nu sidder du jo bare og finder på, for at få mig til at lyde som en større nar end jeg er.

"Mainstream noob" var det jeg ledte efter, måtte lige grave en af dine gamle tråde op for at finde det.
Men jeg har intet imod dig, forstår bare ikke dine angreb på andre.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron