Forum

Alienation

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Alienation

Indlægaf Vreki » ons 27 apr 2016 13:23

Jeg opdagede lige at Alienation langt om længe er blevet udgivet, til den beskedne pris af 149 kr.
Er der nogen der har prøvet det endnu?

Jeg blev noget skuffet over at opdage at det ikke er med local coop lige som Dead Nation, men udviklerne har lovet at patche det ind.

https://store.playstation.com/#!/da-dk/ ... TIONGAMEEU
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Alienation

Indlægaf wMikkel » ons 27 apr 2016 13:35

Jeg så ret meget frem til det, men så synes jeg ikke man hørte så meget og så røg det lidt i glemmebogen.
Ved ikke om jeg vil købe det. Efter at have set nogle videoer synes jeg det læner sig alt for meget op af Dead Nation.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Alienation

Indlægaf Rytteren » ons 27 apr 2016 14:02

Udfra en del anmeldelser, så for jeg fornemmelsen af, at det er diablo + dead nation. Det lyder jo godt, men venter personligt på patchen , der giver lokalt coop
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Alienation

Indlægaf Mallestar » ons 27 apr 2016 22:24

Jeg nåede at købe det, i den tro at der var local coop, så nu får der lov at ligge på maskinen indtil patchen kommer...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Mallestar tors 28 apr 2016 13:02, rettet i alt 1 gang.
Billede
Mallestar
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: Alienation

Indlægaf Nergh » tors 28 apr 2016 07:02

@Vreki
Jeg mindes at du spillede Alienation i går aftes. Hvordan er det? Godt? Halvgodt? elendigt?
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: Alienation

Indlægaf Ponduus » tors 28 apr 2016 07:34

Min kammerart og jeg spiller stadig Dead Nation, så Alienation står højt på ønskelisten. Men der skal altså patches local co-op ind.

Hvorfor var det ikke med fra starten?..
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Re: Alienation

Indlægaf Vreki » tors 28 apr 2016 13:03

Nergh skrev:@Vreki
Jeg mindes at du spillede Alienation i går aftes. Hvordan er det? Godt? Halvgodt? elendigt?


Der skal lige tages forbehold for at jeg ikke er så langt inde i det, jeg besluttede at skifte klasse en 4-5 levels inde.

Jeg skal nok få nogle timers underholdning ud af det, men jeg frygter for at der måske ikke er så meget holdbarhed i det.
I modsætning til Helldivers og Diablo så ser der ikke ud til at være der store udvalg af våben og evner som man kan eksperimentere med. En stor del af fornøjelsen ved de nævnte spil er at man hele tiden kan finde noget nyt og anderledes at arbejde med, men i Alienation ser der ud til at der er et begrænset antal våben og skills som man så kan få i udgaver med bedre stats.
Så vidt jeg husker have Dead Nation også det problem.

Jeg har endnu til gode at spille det online, det kan være at det ændre oplevelsen noget.

SAmmenligningen er selvfølgeligt ikke helt fair da D3 er et fuldprisspil, og Helldivers også tager godt fat med prisen på diverse DLC
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Alienation

Indlægaf morfar » tors 28 apr 2016 17:12

Helldivers dlc er da gratis når du har købt spillet, er det ikke?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Alienation

Indlægaf Vreki » tors 28 apr 2016 18:35

morfar skrev:Helldivers dlc er da gratis når du har købt spillet, er det ikke?


De sælger diverse våbenpakker, det er ikke noget der er nødvendigt for at spille
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Alienation

Indlægaf Nergh » fre 29 apr 2016 07:25

Vreki skrev:
Nergh skrev:@Vreki
Jeg mindes at du spillede Alienation i går aftes. Hvordan er det? Godt? Halvgodt? elendigt?


Der skal lige tages forbehold for at jeg ikke er så langt inde i det, jeg besluttede at skifte klasse en 4-5 levels inde.

Jeg skal nok få nogle timers underholdning ud af det, men jeg frygter for at der måske ikke er så meget holdbarhed i det.
I modsætning til Helldivers og Diablo så ser der ikke ud til at være der store udvalg af våben og evner som man kan eksperimentere med. En stor del af fornøjelsen ved de nævnte spil er at man hele tiden kan finde noget nyt og anderledes at arbejde med, men i Alienation ser der ud til at der er et begrænset antal våben og skills som man så kan få i udgaver med bedre stats.
Så vidt jeg husker have Dead Nation også det problem.

Jeg har endnu til gode at spille det online, det kan være at det ændre oplevelsen noget.

SAmmenligningen er selvfølgeligt ikke helt fair da D3 er et fuldprisspil, og Helldivers også tager godt fat med prisen på diverse DLC


Tak for svaret! Jeg har netop købt spillet med det formål at spille online co-op med en kammerat i morgen aften. Man kan være op til 4 ?
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: Alienation

Indlægaf Vreki » fre 29 apr 2016 09:20

Nergh skrev:Tak for svaret! Jeg har netop købt spillet med det formål at spille online co-op med en kammerat i morgen aften. Man kan være op til 4 ?


Jeg har ikke fået testet det endnu, men cooptimus siger 4 player online coop : http://www.co-optimus.com/game/3831/pla ... ation.html.

Det er også en god ide at se denne guide til hvordan upgrade systemet fungerer, det er ikke alt der er indlysende

Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Alienation

Indlægaf Vreki » søn 01 maj 2016 10:46

Nu har jeg prøvet en del online coop, og det gør spillet en del mere hektisk og lettere uoverskueligt.
Det er dog stadigvæk en fed oplevelse, f.eks. når man som sidste overlevende desperat forsøger at lokke aliens væk så man kan komme til at genoplive holdet.

Det kan godt være lidt træls hvis man har lavt health og en makker der insistere på at udfører alle challenges, men missionerne varer sjældent så længe så man føler at man har spildt tiden. Indtil videre har jeg ikke været ude for noget der tog meget mere end 30 minutter, og normalt er de kortere.

Våbene og deres opgradering er også stadigvæk interessant, selv om der ikke er den store visuelle forskel. Man skal måske være lidt til RPG siden for at nyde at pille ved dem bare for at se dem gøre størst mulig skade.
Nu har jeg lige fået mit første legendariske våben, og det giver virkelig en "Yes!" følelse når man ser hvor meget skade man pludselig gør i forhold til standard. Man er kongen af slagmarken de næste par levels.

Til prisen vil jeg godt anbefale spillet, også selv om der ikke er local coop
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Alienation

Indlægaf Nergh » søn 01 maj 2016 11:12

Tæskede igennem story mode i går i online co-op. Vi sad to på hver vores PS4 og så ellers sammen med to andre randoms.

Det tog os cirka 5 at komme igennem med nøje opgradering af våben efter hver runde.

Spillet var fedt de første 3-4 timer, men så gik det hen og blev alt for trivielt for mig. Måske var det bare 'for meget' at kværne det hele på én gang.

Det er til tider meget hektisk, og det er også vildt fedt. Kunne dog godt have brugt lidt samarbejds-elementer i stedet for bare 220 km/h på eksplosioner og guns - heeeeele tiden..

Fint spil, men tror ikke jeg kommer til at røre det igen.
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: Alienation

Indlægaf MikeTheDane327 » tors 05 maj 2016 17:47

Har lige hentet of spillet et par timer og må sande jeg blev positivt overrasket. nu skal jeg bare have hente Shadow Complex for det spil er bare et af det bedste sidescrollere i nyere tid
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Alienation

Indlægaf Vreki » søn 08 maj 2016 09:30

Efter at have spillet ca 25 timer er jeg nu fuldt udrustet med L30 legendariskes, og jeg kan godt mærke at interessen er ved at dale.
For hvad er der at stræbe efter nu da der ikke længere er noget loot der har værdi for mig?

Det bliver nok snart lagt på hylden indtil local coop er klart.

Men hvad, 25+ timers underholdning for prisen på en DVD er da heller ikke nogen katastrofe.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron