Forum

Marvel Vs. Capcom Infinite.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Marvel Vs. Capcom Infinite.

Indlægaf Da Senzai » man 05 dec 2016 18:42

IT´S MARVEL, BABY!

Altså 2´eren og 3´eren er.

Marvel vs. Capcom 4; Infinite er blevet annonceret og hvad fanden er nu det?

Jeg kan ikke finde om jeg er vred eller skuffet. Nok begge dele. Jeg tror aldrig nogensinde, at jeg er gået fra at være Mega-Hype til at være Minus-Hype så hurtigt.

Det her er det dummeste, jeg nogensinde har set.

I et forsøg på, at gøre Marvel-serien mere "accessible" har Capcom valgt at dumbe spillet ned og gøre det mere.. enkelt. Persongalleriet er gået fra omtrent 56 figurer til 24. Hver spiller kontrollere ikke længere 3 figurer ad gangen, men kun 2. Og det dummeste af det hele, så indeholder spillet ikke længere "assists". WTF?!

Det fede ved MvC er jo netop at spillet er rent kaos og galskab, men med enorm dybde alligevel. Det giver absolut ingen mening at simplificere spillet. Jeg er overbevist om, at de taber mere end de vinder.

Ideen ved det er at gøre spillet lettere for casuals. WTF?! Casuals, der ikke er synderligt inde i Marvel-serien er da pisseligeglade med om, der er assists-angreb eller ej. Det gør da ingen forskel for dem, så længe, at de bare kan spille som Ryu, Kaptajn Amerika, Robert Downey Jr. og lave super-angreb ved at trykke L1 ogL2 samtidigt.

Fighting Games lever på at være "hardcore" og på deres enorme dybde og fans´ne elsker Marvel for dets galskab. Jeg forstår ikke, hvordan Capcom, der har lavet Fighting Games i 30 år, synes det er en god ide at skrue ned for spillet.

Det er fuldstændigt idiotisk - og jeg nægter at tro på, at de på denne måde får flere spillere. Tværtimod får de deres fans til at opgive spillet hurtigere. Jeg nægter at tro på, at folk, der ikke spiller fighters på andet end hygge-niveau tænker; "Hey! Fedt, at der ikke længere er assists og, at man kun har 2 figurer, man spiller. Det var lige det der manglede for at jeg vil blive pro-Marvel vs. Capcom gamer".

Idioti.

Nå, ja. Og så har de sagt at spillet vil fokusere på MCU, så det er slut med sjove og anderledes figurer og vi skal heller ikke forvente stables som Magneto og Storm.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster