Forum

PS4 tråden !

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Rytteren » tirs 22 jul 2014 13:47

har ikke oplevet nogen støj og/eller larm mens jeg spillede infamous eller killzone.. bare så folk ikke tror dette er fast inventar ved disse 2 spil...
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tirs 22 jul 2014 14:08

arnel925 skrev:
Mogwai skrev:Jeg søgte lidt rundt og kunne læse at det er typisk at Killzone og Infamous får maskinen til lyde som en rumfærge. Så det er vel bare sådan det er.

Var bare lidt urolig for, om den ville lette og flyve sin vej...

Det er helt korrekt og hvis du er tæt på din ps4 imens du spiller infamous så er lyden næsten ikk til at holde ud, nok fordi maskinen er så kompakt og fordi de ikk har gjort som Xbox one og sat størmforsyningen udenfor, det vil jeg nok være mest glad for hvis de havde, har rimeligt med plads, men ja det må vi bare leve med, kan bare forstille mig så at det også vil være sådan igennem hele uncharted spillet.


Det er egentligt sjovt, fordi det har jeg ikke tænkt over. Når jeg spiller NFS: Rivals, så støjer den meget. Når jeg spiller Wolfenstein, så siger den ikke noget.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » tirs 22 jul 2014 14:24

arnel925 skrev:
Mogwai skrev:Jeg søgte lidt rundt og kunne læse at det er typisk at Killzone og Infamous får maskinen til lyde som en rumfærge. Så det er vel bare sådan det er.

Var bare lidt urolig for, om den ville lette og flyve sin vej...

Det er helt korrekt og hvis du er tæt på din ps4 imens du spiller infamous så er lyden næsten ikk til at holde ud, nok fordi maskinen er så kompakt og fordi de ikk har gjort som Xbox one og sat størmforsyningen udenfor, det vil jeg nok være mest glad for hvis de havde, har rimeligt med plads, men ja det må vi bare leve med, kan bare forstille mig så at det også vil være sådan igennem hele uncharted spillet.


Din ingeniør-analyse er helt forkert på den.

Det er ikke meningen at den skal larme voldsomt når man spiller, ligesom det heller ikke er meningen at gummiet på controlleren bliver slidt af efter kort tids brug.
Derfor ombytter Sony både larmende konsoller, og controllere hvor gummiet ryger af.

At folk ikke forstår at konsollen skal have rigeligt med luft omkring sig, er en helt anden sag.
Det er ikke ligefrem fordi at konsollen bliver kølet, af at få den samme varme luft ind igen fra ens TV-møbel.

Hvis ens PS4 larmer meget i et TV-møbel, kan man prøve at tage den ud derfra og stille den et helt frit sted.
Så kan man sammenligne lyden fra før, og se hvordan den lyder med masser af plads omkring, og når den står horisontalt/vertikalt.
Hvis den stadig larmer voldsomt, tyder det på en defekt og man kan få den ombyttet.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf arnel925 » tirs 22 jul 2014 14:51

JanR skrev:
arnel925 skrev:
Mogwai skrev:Jeg søgte lidt rundt og kunne læse at det er typisk at Killzone og Infamous får maskinen til lyde som en rumfærge. Så det er vel bare sådan det er.

Var bare lidt urolig for, om den ville lette og flyve sin vej...

Det er helt korrekt og hvis du er tæt på din ps4 imens du spiller infamous så er lyden næsten ikk til at holde ud, nok fordi maskinen er så kompakt og fordi de ikk har gjort som Xbox one og sat størmforsyningen udenfor, det vil jeg nok være mest glad for hvis de havde, har rimeligt med plads, men ja det må vi bare leve med, kan bare forstille mig så at det også vil være sådan igennem hele uncharted spillet.


Din ingeniør-analyse er helt forkert på den.

Det er ikke meningen at den skal larme voldsomt når man spiller, ligesom det heller ikke er meningen at gummiet på controlleren bliver slidt af efter kort tids brug.
Derfor ombytter Sony både larmende konsoller, og controllere hvor gummiet ryger af.

At folk ikke forstår at konsollen skal have rigeligt med luft omkring sig, er en helt anden sag.
Det er ikke ligefrem fordi at konsollen bliver kølet, af at få den samme varme luft ind igen fra ens TV-møbel.

Hvis ens PS4 larmer meget i et TV-møbel, kan man prøve at tage den ud derfra og stille den et helt frit sted.
Så kan man sammenligne lyden fra før, og se hvordan den lyder med masser af plads omkring, og når den står horisontalt/vertikalt.
Hvis den stadig larmer voldsomt, tyder det på en defekt og man kan få den ombyttet.

Nu er der mange af os der har det samme problem som du kan læse, konsollen har rigeligt luft, når man spiller spil som wolfenstein og indie spil osv så er den meget stille. Men når mere grafisk krævende spil kommer på som killzone og Infamous så giver den hele armen med blæseren, og har selv ringet til Sony vdr dette, for at høre om det var normalt og de mente at det var helt normalt hvis det ikke står på hele tiden. Men det kan være at resten af os her på sitet har været uheldige og Jan har været den heldig med sin konsol. Der er ingen grund til reperation, min konsol er helt ny, og når jeg spiller Infamous hos min kammeret så har han det samme problem så det er vel helt normalt.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Mogwai » tirs 22 jul 2014 15:00

Det mest interessante ved støj er at det er utroligt subjektivt. Jeg gad godt have en demonstration af de folk som siger deres konsoller ikke larmer. Jeg har selv prøvet et par demoer med MotoGP, Thief og Fifa14 og disse får naturligvis ikke konsollen til at yde særligt meget.

@Rytteren: Når du siger den ikke støjer ved Killzone og Infamous, betyder det at du ikke kan høre blæseren køre hurtigere eller at du ikke er irriteret af lyden?
Mogwai
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » tirs 22 jul 2014 15:12

Sikke meget vrøvl du fik skrevet.

arnel925 skrev:Nu er der mange af os der har det samme problem som du kan læse, konsollen har rigeligt luft, når man spiller spil som wolfenstein og indie spil osv så er den meget stille.


Har du ringet til Sony, eller har du ringet til Nordisk Film?

arnel925 skrev:Men det kan være at resten af os her på sitet har været uheldige og Jan har været den heldig med sin konsol.


Resten af sitet? Flere herinde har jo skrevet at deres ikke larmer voldsomt.
Hvordan kommer de ind i din teori, om at det er meningen at den skal larme så meget?

arnel925 skrev:Der er ingen grund til reperation, min konsol er helt ny


Godt argument, for man kan ikke modtage nye produkter, med et defekt.

arnel925 skrev:og når jeg spiller Infamous hos min kammeret så har han det samme problem så det er vel helt normalt.


Jeg kan godt se at to personer er repræsentativt for alle ejere. :roll:

Hvorfor tror du at Sony ombytter konsoller som larmer voldsomt, hvis det er meningen?
VP Masayasu Ito fra Sony udtalte at PS4 ville blive meget mere stille end PS3.

Men vi kan jo vende den om; tror du at blæseren ville køre meget langsommere hvis der var en ekstern strømforsyning, og konsollen stadig lå i et lille TV-møbel med varm luft omkring sig?

Her kan du læse om masser af folk som har normale PS4, der ikke larmer overdrevet.
Og så er der også forskel på om det er blæseren der larmer, eller om det er Blu-ray drevet. Selve drevet larmer en del mere end PS3, da det er x6 hurtigere.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tirs 22 jul 2014 15:23

JanR skrev:
arnel925 skrev:Men det kan være at resten af os her på sitet har været uheldige og Jan har været den heldig med sin konsol.


Resten af sitet? Flere herinde har jo skrevet at deres ikke larmer voldsomt.
Hvordan kommer de ind i din teori, om at det er meningen at den skal larme så meget?


Og flere har skrevet, at deres larmer under bestemte betingelser. Det er noget, som der bliver oprettet en ny tråd om jævnligt. Det er også omtalt flere gange i denne tråd.

arnel925 skrev:og når jeg spiller Infamous hos min kammeret så har han det samme problem så det er vel helt normalt.


Jeg kan godt se at to personer er repræsentativt for alle ejere. :roll:[/quote]

To eller alle? Mange har problemet og noget kan tyde på, at bestemte spil er skylden. Det er en kendt ting, at computere støjer mere under belastning og jeg tvivler meget på, at konsoller kan undgå det.

Og lad være med at komme med den med luften. Min står samme sted, hvor min PS3 stod. Den har luft til alle sider, på nær bunden. Den støjer mere end min PS3 gjorde, NÅR jeg spiller bestemte spil. Ikke altid. Hvis den støjede altid, så ville det være en defekt. Hvis den kun støjer, når jeg spiller NFS, så må fejlen være noget andet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 tråden !

Indlægaf arnel925 » tirs 22 jul 2014 15:29

JanR skrev:Sikke meget vrøvl du fik skrevet.

arnel925 skrev:Nu er der mange af os der har det samme problem som du kan læse, konsollen har rigeligt luft, når man spiller spil som wolfenstein og indie spil osv så er den meget stille.


Har du ringet til Sony, eller har du ringet til Nordisk Film?

arnel925 skrev:Men det kan være at resten af os her på sitet har været uheldige og Jan har været den heldig med sin konsol.


Resten af sitet? Flere herinde har jo skrevet at deres ikke larmer voldsomt.
Hvordan kommer de ind i din teori, om at det er meningen at den skal larme så meget?

arnel925 skrev:Der er ingen grund til reperation, min konsol er helt ny


Godt argument, for man kan ikke modtage nye produkter, med et defekt.

arnel925 skrev:og når jeg spiller Infamous hos min kammeret så har han det samme problem så det er vel helt normalt.


Jeg kan godt se at to personer er repræsentativt for alle ejere. :roll:

Hvorfor tror du at Sony ombytter konsoller som larmer voldsomt, hvis det er meningen?
VP Masayasu Ito fra Sony udtalte at PS4 ville blive meget mere stille end PS3.

Men vi kan jo vende den om; tror du at blæseren ville køre meget langsommere hvis der var en ekstern strømforsyning, og konsollen stadig lå i et lille TV-møbel med varm luft omkring sig?

Her kan du læse om masser af folk som har normale PS4, der ikke larmer overdrevet.
Og så er der også forskel på om det er blæseren der larmer, eller om det er Blu-ray drevet. Selve drevet larmer en del mere end PS3, da det er x6 hurtigere.

Jeg har ingen problemer med min ps4 den køre som en drøm, har kun oplevet at blæseren larmer når jeg spiller infamous second son i noget tid, alle andre gange er den musestille, så ingen grund til reparation på grund af et spil, men det er trodsalt et meget grafisk krævende spil så blæseren skal nok arbejde meget mere end når man spiller andre mindre krævende spil. Jeg har ikke noget lille tv bord, og min konsol har masser af luft, jeg kunne tag den ud i haven, problemet vil være det samme hvis jeg spillede infamous, men det er også irrelevant, sagen var at en bruger herinde stillede et spørgsmål "om det er normalt" for det havde han oplevet imens han spillede infamous second son, så var der flere af os som havde oplevet det samme, og svarede ja det er normalt. Hvis du ikke har oplevet noget af den slags, jamen så er det godt/positivt, så kan du også bidrage til diskussionen på den måde.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Re: PS4 tråden !

Indlægaf D_Hofgaard » tirs 22 jul 2014 15:32

Det er bare svært at vurdere når folk skriver at de har masser af luft rundt om deres konsol. Og at sammenligne med hvor meget luft der var omkring PS3, giver jo ingen mening da det er en anden maskine. Fx var der en gut, kan ikke huske om det var denne tråd eller en anden, som også skrev at han havde masser af luft omkring hans PS4, men da han så uploadede et billede, var det tydeligt at der ikke var luft nok omkring den.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » tirs 22 jul 2014 15:35

Bab og arnel925, jeg er heller ikke uenig i meget af det som i skriver.
Selvfølgelig vil elektronik larme under bestemte betingelser.

Det som jeg forholder mig til, er:

arnel925 skrev:lyden næsten ikk til at holde ud


og at den lyder som en rumfærge, hvilket ikke er meningen hvis den får rigeligt med luft omkring sig.
Og det er derfor at Sony ombytter disse konsoller til nye.

Som Hofgaard også skriver, så er "masser af luft" ret subjektivt, da det åbenbart også dækker over TV-møbler hvor der ikke er nogen cirkulation.
Hvad hjælper det hvis der er en del cm ud til siderne, hvis der ikke kommer nok luft derind i det hele taget?

Nu vil jeg smutte ud.
I må have en fortsat god dag. :)
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tirs 22 jul 2014 15:42

Hvis min står samme sted, hvor min PS3 Slim stod, så står den der på samme betingelser. Og når flere skriver, at den skal larme mindre end PS3 superslim, så bliver det relevant.

Min har 10 cm til hver side. 25 cm over sig. 30 cm bag sig og intet foran sig. Møblet er åbent i begge ender.

Den lyder ikke som en rumfærge. Men den larmer meget under særlige omstændigheder. Dog ikke noget, som jeg ikke kan abstrahere fra eller overdøve med anlægget.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Erroneus » tirs 22 jul 2014 16:03

Lyd er meget meeeeeeeeeeeeeget subjektivt. For nogle er det larm, for andre er det ikke larm. For nogle vil PS4 larme mindre end PS3, fordi den frekvens som der kommer fra en PS4, er anderledes end den fra en PS3 og for nogle er det lige modsat.
Min erfaring, er at PS4 larmer lidt mere end PS3 Slim, men jeg sammenligner også med en slimmodel som snart er 5 år gammel, det er muligt en ny slim vil være tættere på PS4. Derudover så har jeg hørt flere sige at superslim larmer mere end slim, men det er vist mest af alt pga. blu-ray drevet ikke sidder helt så isoleret, så der er også forskel på ps3 slim og superslim, samt naturligvis om larmen fra drevet eller fra blæserne, dette gælder også PS4, fordi som der allerede er blevet pointeret herinde, så er Ps4 blu-ray drevet noget hurtigere og køre med flere omdrejninger, derfor også mere larm.

PS4 bruger mere strøm end PS3 slim og super slim, så i teorien vil den larme mere. I nogle spil, vil den larme mere, fordi den bliver mere belastet, det er helt naturligt.

Der er ikke noget, som tyder på at Sony har et problem med defekte blæsere i PS4 maskiner, men ja nogle har oplevet det, men der er også 7 millioner ejere som ikke har. Hvis man mistænker, at man har en defekt blæser i sin PS4, så tag den ud fra hvor den står nu og sikre at den får luft nok, hvis den stadigvæk larmer meget, så er der nok et problem, men igen lyd opfattes subjektivt.

Det mest optimale, var at hvis i alle havde nogle lydmålere, hvor vi kunne måle dB niveau, fordi så kunne man sammenligne på den måde, men jeg tvivler på mange herinde ligger inde med sådan noget udstyr.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 tråden !

Indlægaf gilucz » tirs 22 jul 2014 19:23

Min PS4 larmer helt klart mere end "gennemsnittet", og jeg er helt sikker på at den får luft nok. Det eneste sted den er "blokeret" er de 20 cm den står fra væggen på venstre side - alle andre sider har flere meter af uhindret luft :) Men... jeg gider virkelig ikke til at få den sendt ind, skulle hente alt muligt lort igen, og whatever. Så så længe den ikke brænder sammen, så lever jeg fint med det. Den larmer jo netop heller ikke specielt meget ved f.eks. Netflix, så det er kun når der spilles grafiktunge spil, at det bliver et "problem". Der har jeg dog fokus på spillet, så det lægger jeg ikke så meget mærke til :mrgreen:
gilucz
Niveau 1
 
Indlæg: 82
By: København K


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Rytteren » tirs 22 jul 2014 19:57

arnel925 skrev: sagen var at en bruger herinde stillede et spørgsmål "om det er normalt" for det havde han oplevet imens han spillede infamous second son, så var der flere af os som havde oplevet det samme, og svarede ja det er normalt.


her er jeg så voldsomt uenig. nej det er ikke normalt. nuvel det stille flertal hvor problemet ikke opstår, går ikke på nettet for at fortælle om det, det gør den højrystende gruppe af få brugere med problemet.

jeg kan på stående fod nævne 17 der ikke har problemet og 1 med på min venneliste, du har fået lov til at kontakte dem over PSN, så smid en PM hvis du har lyst (der skal tales spansk og engelsk til et par af dem).

og jeg selv har heller ikke oplevet dette problem. så udfra min empiri, vil jeg konkludere at, nej det er ikke normalt at ens ps4 larmer når man spiller infmaous second son.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Bab » tirs 22 jul 2014 20:09

Tja, hvis dine tal passer på resten af brugerne og der er solgt 7 millioner, som Erroneus skriver, så er det næsten 400.000 som har "fejlen". Det synes jeg godt, at man kan kalde en ret almindelig fejl.

Bab

P.s. Jeg er også på din venneliste, så hvis jeg ikke er den ene, så har du 2 med "støjende" PS4ere.
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst