Vreki skrev:Jeg tror at markede for dedikerede håndholdte vil være for lille i fremtiden til at det kan finansere udviklingen af ny hardware.
Måske kan nintendo stadigt få det til at løbe rundt da de har godt fat i en gruppe der er for unge til at have dyre smartphones, men jeg tror ikke der er det store potientale ellers.
Hofgaard85 skrev:
Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, men jeg tror der skal meget til at den målgruppe der køber Vita idag for st få en bedre oplevelse end på en smartphone, den målgruppe skal der meget til for at hive over på udelukkende mobilspil
Vreki skrev:Hofgaard85 skrev:
Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, men jeg tror der skal meget til at den målgruppe der køber Vita idag for st få en bedre oplevelse end på en smartphone, den målgruppe skal der meget til for at hive over på udelukkende mobilspil
Det er sikkert rigtigt at eksisterende Vita brugere er glade for platformen. Men hvis ikke der løbende kommer nye brugere til så svinder kundegrundlaget ind, indtil platformen ikke længere kan betale sig.
Og jeg tror altså det bliver mere og mere vanskeligt at overbevise folk om at de har brug for en dedikeret håndholdt.
Hofgaard85 skrev:Til sidst, mobilspil har de sidste par år været på sit højeste, men alligevel har VITA solgt som aldrig før efter lanceringen af PS4. Fact.
tue69 skrev:Hofgaard85 skrev:Til sidst, mobilspil har de sidste par år været på sit højeste, men alligevel har VITA solgt som aldrig før efter lanceringen af PS4. Fact.
Jeg tror bestemt ikke du skal regne med, at mobilspil har toppet. På ingen måde. Årsagen hertil er, at salget af smartphones ikke har toppet, og de to ting går hånd i hånd, trods alt.
Jeg er dog helt enig med dig i, at en mobiltelefon og en Vita udfylder to forskellige gamingbehov. Jeg tror simpelthen ikke på, at man pludseligt kan begynde at sælge grafiktunge spil på en mobiltelefon til kr. 2-300. Som du selv korrekt skriver herover, så sætter manglen på knapper nogle begrænsninger, som "rigtige" gamere ikke vil kunne gå på kompromis med.
Hofgaard85 skrev:tue69 skrev:Hofgaard85 skrev:Til sidst, mobilspil har de sidste par år været på sit højeste, men alligevel har VITA solgt som aldrig før efter lanceringen af PS4. Fact.
Jeg tror bestemt ikke du skal regne med, at mobilspil har toppet. På ingen måde. Årsagen hertil er, at salget af smartphones ikke har toppet, og de to ting går hånd i hånd, trods alt.
Jeg er dog helt enig med dig i, at en mobiltelefon og en Vita udfylder to forskellige gamingbehov. Jeg tror simpelthen ikke på, at man pludseligt kan begynde at sælge grafiktunge spil på en mobiltelefon til kr. 2-300. Som du selv korrekt skriver herover, så sætter manglen på knapper nogle begrænsninger, som "rigtige" gamere ikke vil kunne gå på kompromis med.
Jeg er enig med dig Tue, men det jeg mener med at mobilspil har toppet er st vi i starten så en masse forskellige slags spil. Alt fra Assassins Creed til tetris på mobilen. Idag har producenterne og markedet lært hvad der fungere på mobilerne. Det er de he 5-10 minutters spil som Candy Crush, WordFeud, Flappy Bird osv som hitter, og ikke større spil som kræver nogen videre fordybelse.
Rytteren skrev:som jeg ser det, så er vitaen som stedet hvor man for eksklusive oplevelser der ikke fåes andre steder, slut. freedom wars bliver det sidste spil du KUN vil kunne opleve på vitaen. dog ser jeg en god mængde spil få cross-buy i fremtiden. Indies og psnspil vil benytte sig godt af dette.
sony skal fokusere på at second screen oplevelserne som udviklerne vil lave til mobil/tablet, også virker på vita, så skal der nok være et marked for maskinen med dens cross buy, analogsticks, remoteplay mm. og ikke mindst købekraften hos brugerne
fremtiden? ja her skal sony kigge på deres xperia play. kan de få smidt en specfyldt mobil på markedet, med deres lækker design OG have knapper+analogpinde (har ingen ide om hvordan det overhovedet skal kunne fungere) .. jamen så har du pludselig en maskine som kan nuppe samtlige mobil/tablet spil og der kan integrere playstation networked med dets trophys, online gaming og cross-buy funktioner. det vil kunne gøre sonys mobiltelefon den man skal have hvis man vil spille spil (japan). herefter kan de så arbejde videre med deres eksklusive aftaler på mobilfronten (f.eks havde xperia play et par 3måneders deals med EA).
hvorfor blev det aldrig en større succes? jamen de ville jo ikke kæmpe med deres egne håndholdte..
sådan ser jeg det
Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster