Forum

PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 17:18

Vreki skrev:
Redman DK skrev:
Tror jeg du har ret i, men idet mindste virker det ikke som et problem der burde tage mere end en mandetime at løse. Medmindre at grunden til den viser variabelnavnet er fordi de har kommet til at slette værdierne.


Finde og fikse kodefejl: 2 mandetimer.
Kvalitetssikre ny patch: 200 mandetimer.


Nu snakker vi jo kun om en lokal fejl og ikke en international fejl. Så de skal finde fejlen. De ved sikkert, hvor de skal lede i den danske del af firmwaren. Det kan være så simpelt som et manglede " tegn. Så de 200 timers test bliver det nok ikke til, da man ret hurtigt kan se, om fejlen er rettet og da der ikke er ændringer i resten af koden, så behøver man ikke teste alle sprog.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Abildtrup » tors 31 jul 2014 19:43

Syntes jeg læste på det officielle forum at der var folk i UK der også oplevede balladen.
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Vreki » tors 31 jul 2014 19:56

Bab skrev:, da man ret hurtigt kan se, om fejlen er rettet og da der ikke er ændringer i resten af koden, så behøver man ikke teste alle sprog.

Bab



MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Nej, undskyld, men
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Hvis du viste hvor mange gange sætningen "Der er ikke ændret andet" er blevet efterfulgt af nedbrud og rollback.

Jeg kan lige se det for mig. En eller anden er kommet til at linke mod et nyt netværks bibliotek, pludselig kan PS4 ikke gå online længere, og Sony er nødt til at tilbagekalde 7 millioner PS4 for at patche dem manuelt.

Test er Serious Business i IT verdenen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 21:22

Ja, der er da ingen tvivl om, at de også kan ødelægge mere. Men jeg går ud fra, at de ved hvad de laver. Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor de skulle begynde at rode med henvisninger til biblioteker, som slet ikke har noget med sagen at gøre.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Vreki » fre 01 aug 2014 07:16

Det er helt rigtigt at der ikke er nogen grund til at andet skulle blive berørt, og 95% af gangene går det sikkert fint.
Men der er bare ikke råd til at tage chancer med den slags projekter.

Jeg vil ikke liste op hvad der kan gå galt, for listen ville blive flere meter lang. Lad os bare sige at der er både mennesker og computere involverede, og ingen af dem er ufejlbarlige.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf HEADSTAR » fre 01 aug 2014 09:21

Nu lader det til at der er tale mo fejl men jeg kan da huske dengang XMB'en
blev ænderet på Ps3eren
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2622


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf D_Hofgaard » fre 01 aug 2014 09:34

HEADSTAR skrev:Nu lader det til at der er tale mo fejl men jeg kan da huske dengang XMB'en
blev ænderet på Ps3eren

What? Lader til det er en fejl? Det ER en fejl og IKKE et nyt XMB design #-o
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf HEADSTAR » fre 01 aug 2014 12:59

det er ikke et nyt XMB design jeg taler om, før det blev skærmbilledet ændret fordi det ikke passede
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2622


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Reymes » fre 01 aug 2014 14:22

Min er også helt fuckt op med teksten prøver at skifte til engelsk for at se om det virker :)
Reymes
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Filskov


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Erroneus » fre 01 aug 2014 15:15

Det gør det helt sikkert, er ikke et problem hvis det står til engelsk.

Jeg tror godt man kan forvente en 1.76 inden for et par uger, som fixer det her. Sony har før sendt firmwares ud ret hurtig, som har fixet sådan problemer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Rechain » fre 01 aug 2014 15:37

HEADSTAR skrev:det er ikke et nyt XMB design jeg taler om, før det blev skærmbilledet ændret fordi det ikke passede

Du mener opstarts halløjet? Selve XMB menuen eller ved opstart af spil? For det blev ændret efter releasen ja, også mht Spiderman skrifttypen som de gik væk fra efter de første udgaver af PS3'eren..men ja, det var bevidste ændringer i systemet :)

Dette her mht PS4 er fejl i koden som de ikke fik tjekket godt nok igennem inden udgivelsen af firmware 1.75! Og jep, håber snarligt på en patch som de arbejder på, indtil da går det an på engelsk :P haha..

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Lassefar76 » fre 01 aug 2014 19:07

Frygter lidt alle de her opdateringer. Syntes nogle gange at når man får evt opdatering til sin mobil, så bliver den bare mere og mere langsom. Tilsidst syntes jeg osse Ps3 var sløv.
----- We're gonna need a bigger boat. -----
Lassefar76
Niveau 3
 
Indlæg: 245


PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Rechain » fre 01 aug 2014 19:48

Hmm, minder mig om de mange gange hvor de tit gjorde at min PS3 ikke gad at spille spil. Eller, har 2..havde dem begge i brug fordi for hver gang der kom en firmware fra Sony så gad den ene ikke spil disc og omvendt, skete stortset hver gang (mindst 6-7 patches igennem) - her på det sidste har PS4 været en del sløv mange steder, og min fiber forbindelse fejler ikke noget. Håber seriøst ikke at flere fremtidige opdateringer gør det værre end bedre på PS4..orker det simpelthen ikke! :O

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf herlo » lør 02 aug 2014 07:38

Det er nøjagtigt det samme ved mig. Mikroskopisk font og variabelnavne istedet for tekst.
herlo
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Næstved


Re: PS4 menu tekst mindre efter 1.75

Indlægaf Velka » lør 02 aug 2014 08:46

Mit er blevet normalt igen her til morgen. Teksten er normal størrelse både i menuen og i PSStore.
Velka
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: Beder


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron