Forum

Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf Vreki » ons 30 jul 2014 18:14

Jo, den bruger der har købt det skal bare have sat den pågældende PS4 som primær konsol.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf Vreki » ons 30 jul 2014 18:59

Så vidt jeg ved, ja.
De er jo ikke interesserede i at du installere spillene på samtlige dine venners konsoller.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf Erroneus » ons 30 jul 2014 21:34

Nu er det jo ikke meningen, at man skal dele sine spil med venner på den måde, men du kan godt.

Hvis DU har købt spillet, skal du på din vens PS4, angive at det er DIN primære konsol.

På din egen konsol, skal du ikke angive det er din primære konsol, men bare sørge for at spille det fra DIN psn konto, da du står som ejer af spillet. Det kræver så også at du er online.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf RadeonXRay » ons 30 jul 2014 22:28

Det er ikke muligt at dele digitale PS4 spil som man kunne med PS3, da Sony ved PS4 lanceringen lavede om på håndteringen af PSN kontoer og deres licenser.
Iflg. De nuværende PSN regler, så kan licensen kun brugers på 1 PS4 maskine adgangen.
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf JanR » ons 30 jul 2014 23:29

Man kan sagtens dele spil med to brugere, og mellem to konsoller.

Læs mere her.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf hamsjel911 » søn 31 aug 2014 12:38

Jeg går med tanker om at købe en brugt ps4 med nogle digitale spil på, sælger påstår at de stadig er på maskinen når jeg logger ind på min psn bruger. Passer det, eller skal jeg spille gennem hans bruger profil?
hamsjel911
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf Krede1972 » søn 31 aug 2014 13:04

Jeg ville aldrig købe eller betale for digitale spil der ligger på en brugt Playstationkonsol.

Men ja, det kan lade sig gøre at spille spillene med din brugerprofil, så længe at vedkommendes profil er på konsollen som primær bruger. Men der opstår problemer hvis han fortryder eller "nulstiller" sin profil fra Sonys hjemmeside.

Jeg ville som nævnt aldrig købe brugte digitale spil. Digitale spil på en brugt konsol er i min verden værdiløse. Men det er min personlige mening om det. Andre er sikkert villige til at tage chancen.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf mrlenniboy » søn 31 aug 2014 13:09

Krede1972 skrev:Jeg ville aldrig købe eller betale for digitale spil der ligger på en brugt Playstationkonsol.

Men ja, det kan lade sig gøre at spille spillene med din brugerprofil, så længe at vedkommendes profil er på konsollen som primær bruger. Men der opstår problemer hvis han fortryder eller "nulstiller" sin profil fra Sonys hjemmeside.

Jeg ville som nævnt aldrig købe brugte digitale spil. Digitale spil på en brugt konsol er i min verden værdiløse. Men det er min personlige mening om det. Andre er sikkert villige til at tage chancen.


+1 =D>
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Digitale købte spil, kan ikke spilles af andre brugere?

Indlægaf hamsjel911 » søn 31 aug 2014 13:49

Tak for hjælpen.

Jeg finder en anden.
hamsjel911
Niveau 2
 
Indlæg: 187



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron