Forum

Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdatoer?

Generelt snak om Playstation og services.

Irriterer det dig at udgivelsdatoer ofte bliver forsinket?

Ja det irriterer mig
20
54%
Nej det har jeg det fint med
17
46%
 
Afgivne stemmer : 37

Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdatoer?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 31 aug 2014 12:27

Mange spil bliver forsinket, fordi udviklerne kun kommer med et omtrentligt tidspunkt deres spil udgives på. Udsættelsen kan skyldes mange ting, men er det i orden? Et eksempel på et spil der blev forsinket adskillige gange, var Gran Turismo 5, der udkom over et år efter det oprindeligt skulle være udkommet. Skal udgiverne og udvikleren være bedre til at fastsætte deres udgivelsesdatoer? Skal de komme med et bud, som de gør nu, der så oftest bliver rykket eller skal de vente, til de er helt sikre på datoen?

Hvad synes du?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Da Senzai » søn 31 aug 2014 12:34

DUELS 15 GATE!!!!!1
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Sethos » søn 31 aug 2014 12:43

Selvfølgelig er det i orden at rykke / forsinke spil. Vi har allerede været vidne til mange spil som slavisk skulle overholde deres udgivelsesdato, hvor ved det endelig produkt var noget helt igennem skrald ( Hej, EA. De elsker at slavepiske deres udviklere ala DICE ). Fint nok man giver et estimat som de kan arbejde efter, men hvis de kan se projektet kræver mere tid eller lign. skal de bare flytte det så meget de vil - De skylder os ikke noget.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Krede1972 » søn 31 aug 2014 12:52

Der er ingen grund til at sætte en dato på hele eller halve år før man regner med at spillet kommer på gaden. Ganske enkelt fordi det er for usikkert. Det er bedre at melde ud at man forventer at det er færdigt og udkommer i det og det halvår og så meld en endelig dato ud når man er helt sikker på at datoen holder.

Men jeg går ikke så meget op i om spil bliver udskudt eller udkommer på den dato der oprindeligt blev meldt ud. Men jeg synes da at det virker amatøragtigt at udskyde et spil gang på gang og min forventning og tillid til at slutproduktet bliver godt falder kraftigt. Sker der udsættelser gang på gang mister jeg mere og mere interesse for et givent spil. I forhold til for ti år siden så kommer der så mange spil i samme genre i en løbende strøm at man bare kan vælge klonen til det spil der endnu en gang er blevet udskudt.

Der er fisk nok i havet, så det betyder ikke noget, men giver mig et amatørindtryk af firmaet. Det kan godt være at slutproduktet bliver bedre ved en udskydelse, men så hold op med at melde en udgivelsesdato ud før man er helt sikker.

Det irriterer mig ikke på nogen måde, men jeg begynder måske at tænke og overveje om jeg vil købe spillet, da det er en form for alarmklokke hos mig at man ikke overholder udgivelsesdatoer.

Spillet kan dog selvfølgelig godt ende ud med et fremragende spil i sidste ende, men firmaet får et større eller mindre hak i min sorte imagebog.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Vreki » søn 31 aug 2014 13:29

Det er jo ikke bare at sætte spillet til salg når det er klart. Marketingskampanger med tvreklamer osv skal også times.
Et forsinket spil går sikker også over budgettet, da de jo skal bruge flere timer end de havde planlagt.

Jeg tro de i forvejen er rigeligt motiverede til at holde tidsplanen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Bab » søn 31 aug 2014 14:12

Der mangler en valgmulighed midt imellem. Jeg er både for og imod, at en udgivelsesdato bliver rykket. Jeg ser faktisk gerne, at spillet kommer på den oprindelige udgivelsesdato og man så patcher evt. fejl hurtigt efter. Fordi det viser sig alligevel gang på gang, at selvom spillet er blevet udsat, så er der stadig større eller mindre fejl, som alligevel skal patches. Så hvis det bare er spilbart på den oprindelige udgivelsesdato, så synes jeg, at spillet skal udkomme der.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Krede1972 » søn 31 aug 2014 16:53

Jeg har iøvrigt ikke stemt, da det ikke irriterer mig, men jeg synes samtidigt ikke at det er fint...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Joa » søn 31 aug 2014 19:27

Tror lidt det er en ond cirkel. For udgiver man det på den fastsatte dato, men hvor der stadig er fejl og mangler, så piver folk (i am looking at you, Battlefield 4). Forståeligt, for det ødelægger ens oplevelse.

Omvendt er det også træls at der bliver sat en dato, og så bliver en rykket i en uendelighed. Så kan man næsten ligeså godt lade vær med at sætte en udgivelsesdato på.
Billede
Joa
Niveau 4
 
Indlæg: 324
By: Vejle


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Da Senzai » søn 31 aug 2014 19:33

Det kan måske lyde fjollet, men der efterhånden så få spil, jeg glæder mig til og som jeg "OMG MUST HAVE ON RELEASE!!1". Ved langt de fleste spil, tænker jeg, at "Det ser da meget sjovt ud - jeg køber det, når jeg kan finde det billigt hos en forhandler på amazon". Derfor betyder det ikke så meget for mig om et spil bliver forsinket eller ej.

Hellere forsink spillet, og så lav det ordentligt. F. eks da Tekken 6 udkom var det uspilleligt på grund af en dårlig netkode. Det blev dog patchet 1-2 måneder efter release, og så var det spilbart.

På den anden side, når udviklerne alligevel bare patcher spillet, så gør det ikke noget, at det bliver udgivet før det er 100% klart?

Selvfølgelig er det okay med forsinkelse, men så vær ærlig omkring det. Jeg ved ikke, hvor mange af jer, der følger med på Xboxlife.dk, men hele Duels of the Planeswalkers 15 episoden var grotesk

- se tråden her: - http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 0#p1268439

Wizards of the Coast annoncerede først på fucking udgivelsdagen, at Xbox One udgaven af spillet var blevet forsinket... og her 2 måneder efter har de stadig ikke sat en timeframe på, hvornår spillet udkommer. Generelt hele Dotp 15 sagen - ikke kun udgivelsesdatoen - er grotesk.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf HEADSTAR » man 01 sep 2014 09:46

Jeg kan overhovedet ikke se problemet
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Krede1972 » man 01 sep 2014 11:34

HEADSTAR skrev:Jeg kan overhovedet ikke se problemet


Nej, det er svært at lave en stor debat ud af "emnet".
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Søndagsdebat: Skal der være bedre styr på udgivelsesdato

Indlægaf Erroneus » man 01 sep 2014 11:43

Jeg har det oki med, at de rykker det, hvis det føler at det gør spillet bedre. Nogle gange dog, føler jeg at de rykker spil, fordi de er bange for andre spil eller ikke vil konkurrere med nogle af deres andre titler. Et godt eksempel på dette, virker til at være AC Unity, der lugter meget af det er blevet rykket på AC Rouge.

Der hvor jeg bliver rigtig irriteret, det er når de 4 uger før udgivelsen af et spil, pludselighed rykker spillet et halvt år. Sådan noget skal komme meget før, de ved det jo godt meget før. Da Senzai's eksempel med Duels of the Planeswalkers 2015, er jo et glimrende eksempel på hvordan man ikke skal håndtere det. Vi har fornyelig set det med f.eks. Driveclub, Batman: Dark Night og mange flere jeg ikke lige kan komme i tanke om nu.

Og så syntes jeg at firmaerne skal droppe de har udgivelsesdatoer for spil der ligger langt ude i fremtiden. Det er fint at sige spillet kommer f.eks. efteråret 2015, men lad værd med at sige det kommer den 30 oktober, for så at ændre datoen 3 gange. Det er trættende at se på og jeg fornemmer mange firmaer kun gør det, fordi så bliver de nævnt igen i pressen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster