Forum

Fejlkøb

Generelt snak om Playstation og services.

Fejlkøb

Indlægaf fam2860 » søn 31 aug 2014 12:53

Hej eksperter.

Min søn har desværre 2 gange igår købt for 749 kr til nogle FIFA points. Dette skulle han selvfølgelig ikke gøre.

Er der nogen der ved om det er muligt at sony vil tilbageføre pengene, da det jo klart drejer sig om et fejlkøb.

Jeg har sendt dem en mail, men er der noget håb.

Har prøvet noget lignende via Apple en gang og de tilbageførte pengene.

Jesper
fam2860
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Fejlkøb

Indlægaf Krede1972 » søn 31 aug 2014 12:57

Chancerne for at få penge tilbage er mig bekendt absolut minimale. Jeg vil tro at det er nemmere at vinde i Lotto end at få penge tilbage fra noget man har købt digitalt gennem Sonys PSN-Store.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Fejlkøb

Indlægaf fam2860 » søn 31 aug 2014 12:59

Frygtede det lidt.
fam2860
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Fejlkøb

Indlægaf fam2860 » søn 31 aug 2014 13:00

Men hører da herne fra andre der har andre erfaringer.
fam2860
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Fejlkøb

Indlægaf Odyzeus » søn 31 aug 2014 13:21

Har på et tidspunkt fået penge tilbage efter noget. Jeg havde købt noget, hvor jeg synes at Sony i den grad fejlinformerede om indholdet på PSN. Jeg skrev til support, og i første omgang sagde de selvfølgelig bare "det er din egen skyld, vi kan ikke gøre noget". Så skrev jeg venligt tilbage, at jeg helt klart synes, at det ikke var min egen skyld, og at det ikke ligefrem var god kundeservice. Så kunne Nordisk Film åbenbart ikke gøre mere, men forwardede mig til support i England, hvorefter jeg faktisk fik penge tilbage.

Men husk, er man så heldig at få penge tilbage, så kan man ikke få dem udbetalt. De bliver blot sat ind på ens wallet. Jeg tror ikke der er nogen ved udenom dette, det har Sony garderet sig rigeligt imod.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Fejlkøb

Indlægaf Erroneus » søn 31 aug 2014 13:24

Forvent Nordisk Film i Danmark, som tager sig af PlayStation Support intet kan gøre, så bed dem om at henvise dig til deres support i England, som Odyzeus også har oplevet.

Held og lykke, det er desværre ikke helt let og så vil jeg da anbefale, at du sætter kode på, så køb ikke bare kan udføres.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Fejlkøb

Indlægaf fam2860 » søn 31 aug 2014 13:32

Hvordan sætter man kode på så det ikke kan ske igen.
fam2860
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Fejlkøb

Indlægaf fam2860 » søn 31 aug 2014 13:33

Hvordan sætter man kode på så det ikke kan ske igen.

Nu er der en anden der skriver at pengene ikke bliver udbetalt igen, men bare puttet på walli kontoen. Er det tilfældet så er det vel sådan det er, men ikke helt mit håb.
fam2860
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Fejlkøb

Indlægaf Rechain » søn 31 aug 2014 13:53

Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Fejlkøb

Indlægaf Krede1972 » søn 31 aug 2014 13:56

De ganske få tilfælde hvor folk har "fået pengene tilbage" er de ikke blevet ført tilbage på ens bankkonto, men som det er skrevet ført tilbage på ens wallet/PSN-konto. Altså ingen penge "i hånden".

Kode:

Settings>PSN>Account Information>Wallet>Purchase Settings>Require Password at Checkout
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron