Forum

Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Generelt snak om Playstation og services.

Vil Xbox Ones udgivelse i 26 nye lande påvirke PlayStation 4's salg?

Nej det tror jeg ikke.
15
34%
Ikke i betydelig grad.
19
43%
Ja det tror jeg.
10
23%
 
Afgivne stemmer : 44

Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 07 sep 2014 11:17

Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

I fredags den 5. september blev Xbox One udgivet i 26 lande, deriblandt blandt andet Danmark. Det er næsten et år efter den udkom i USA og store dele af Europa. Sonys sidste udmelding om deres PlayStation 4 salg lød på 10 millioner solgte enheder. Som Yoshida også udtaler i dette interview: http://www.pslife.dk/news/9139/shuhei-y ... -salg.html, så kan han heller ikke forstå PlayStation 4’s store salg. Kunne det mon have noget at gøre med PlayStation 4’s manglende konkurrence i mange lande? Vil Xbox Ones udgivelse i fredags i 26 nye lande påvirke PlayStation 4’s salg?

Hvad tror I?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Major Oblivious » søn 07 sep 2014 11:35

Jeg tror nærmere, at den dag, hvor MS får helt styr på, hvad de vil med Xbox One, og der er 100% ens funktionalitet på tværs af markederne, så tror jeg at de vil være en betydelig trussel.
Har dem begge, og min mavefornemmelse siger mig, at det først bliver i 2015 jeg vil begynde og blive super begrejstret for, at den er i konsol-flåden
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Krede1972 » søn 07 sep 2014 11:36

Min første tanke var, nej det gør ingen forskel.

Men konkurrence er for det meste altid godt - for brugerne.

Jeg håber at Xbox Ones udgivelse kan være med til at booste antallet og kvaliteten af spil.

Fint med indies, men jeg har altså ikke købt en PS4 for at spille spil der kunne køre på en C64. Det kan godt være at gameplayet er godt, sjovt eller på anden måde spændende i de indies der er lavet til den nye next-gen, men som sagt...

Umiddelbart tror jeg ikke det gør en nævneværdig forskel at den nye Box har gjort sit indtog. Men jeg håber at det på sigt får vækket spilproducenterne til live så de får fingeren ud og begynder at spytte rigtigt next-gen spil ud på stribe. Det er i hvert fald mit håb.

Konkurrence har mig bekendt aldrig skadet forbrugerne.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Da Senzai » søn 07 sep 2014 11:43

Det kommer til at betyde lidt, men ikke meget. i og med at folk nu har to maskiner at vælge imellem.

Den gang jeg i sin tid købte købte en Xbox 360 var det fordi, at jeg har var træt af min PS2 og min Gamecube, og Xbox 360 udkom før PS3. Jeg kunne forestille mig, at der er andre casual gamers ligesom mig, der køber en maskine bare fordi, at de at de vil have noget nyt / lader sig rive lidt med, og så er det den maskine, der kom først/ er tilgengængelig.

Så er der to andre slags Gamers.

De hardcore gamers, der har sat sig ind i konsollerne og derfra har truffet et intelligent valg om, hvad der passer bedst til dem.
De loyale gamere, der spiller på Xbox/Playstation fordi, det har de altid gjort.

De to typer gamere er ligeglade med, hvad der udkommer først, og køber hvad de har sat sig for at købe. Uanset, hvilken, der kommer først.

De sidste gruppe kunder er coin-flipperne. Det er dem, der ikke har forstand , hvad de laver og gerne vil have en konsol. Enten til dem selv eller deres barn. Det er i dette segment, hvor PS4 kan miste kunder til Xbox 1, nu hvor Xbox´en er udkommet, da de to maskiner i denne gruppe kunders øjne er "the same shit".
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf darkandel » søn 07 sep 2014 12:08

jeg tror det ville påvirke ps4 salget især når vi ser halo kommer til xbox one. jeg købte en xbox one og har faktisk allerede spillet mere på den en jeg har på min ps4 : forza 5 og dead rising 3 er 2 rigtig gode spil :)!. og med en pris på omkring 3100 for en konsol med fifa og forza er billigt.
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Erroneus » søn 07 sep 2014 13:35

Nu er det jo ikke fordi det har været umuligt at købe en Xbox One i danmark :) Utallige butikker har solgt den igennem længere tid, selv butikker som Elgiganten, men det er klart at det vil da påvirke lidt, f.eks. ved julesalget, at der er 2 next-gen konsoller at vælge imellem i alle butikker. Men PS4 har et pænt forspring og det betyder meget, når folk skal købe konsol, da de ofte køber den konsol som deres venner har.

Da Senzai har dog en interessant vinkel, netop coin-flipperne der nærmest vælger på dagen eller når de står i butikken. Ps4 og Xbox One uden Kinect er meget ens i pris, bortset fra at der til Xbox One pt. følger et par spil med og det kan helt sikkert godt betyde noget. Hvis Sony nu var lidt smarte, så får de lavet en god bundle med et par solide spil.

Det bliver også interessant at se om de 2 firmaer gør i reklameoffensive her hen over efteråret og julen, nu hvor de begge officielt er på markedet og begge har brug for at reklamere mod den anden.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Slimjay DK » søn 07 sep 2014 13:40

Jeg har begge konsoller nu, og må da erkende at MS's Interface er lækkert og rumble i triggerne er fedt, men for mit vedkommende skal den kun bruges til exclusiver. Med de titler der er nu og dem der er præsenteret pt. synes jeg stadig at PS4 står stærkest.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Rytteren » søn 07 sep 2014 13:58

overhovedet ikke. de markeder den er udkommet på er
1. meget små kontra der hvor den er.
2. mulig at købe i forvejen flere steder.

når MS ikke kan sælge super godt i de lande hvor den er udkommet (set sammenlignet med sony), ja så tror jeg samme problemstilling også er tilfældet i de øvrige lande. kigger vi på danmark, så var jeg ikke klar over den officelt udkom nu. den har jo været tilgængelig længe i butikkerne mm. herudover har reklamer på sociale medier, tv osv. i dk ikke rigtig været til stede. var det ikke for sony dks bannervideo.. ja så ville jeg ikke have opdaget det. dem der dog ville have dette, har nok allerede en maskine?

en anden ting. MS har nogle problemer i flere af de lande hvor den nu er udkommet. i de arabiske lande, har den ikke mange spil, da deres censorregler for hvad der må være i spil, har gjort titler som dead rising 3, ryse og titanfall ikke kan købes der (har ingen kilde udover nogle venner derfra - så det kan være noget vrøvl, men god of war 3 skulle jeg i sin tid sende dertil - andre guder end allah er no go). og i japan var der flere ansatte ved launch end kunder..

nej, ms skal have fat i usa, uk og tyskland. hvordan gør de det? tja en ting er at fjerne forbrugerens "alt på ms konsol er tidseksklusivt og multiplat" senest understreget med tomb raider (og ryse+dead rising3, peggle og PvZ:GW). herudover skal de have fundet en stærkere identitet. de har ikke længer den indiskutable bedste kontroller, bedste online, skyen har endnu ikke vist sig at være et trækplaster og er ej kun til xbox. medieplatformen har ikke vist sig at rykke brikker, og mindsharen for bedste multiplatudgivelser er i sonys favør.

tror vi skal helt hen til jul 2015, før MS for alvor rykker med musklerne, med deres eneste heavyhitter - halo 5. og hvad sony har til den tid foruden uncharted 4, er jo så spændende. personlig tror jeg på sony til den tid benytter et prisfald som modtræk.

så det korte svar. det vil ikke have indflydelse på ps4salg.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf darkandel » søn 07 sep 2014 14:02

Mener du ps4 er lige så stærk online som xbox one ?. Jeg elsker begge konsoler men chat party/skype er stadig meget lettere at bruge en på ps4 og forstå ikke hvorfor ps online skal lukke det hele ned når de laver services
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Rytteren » søn 07 sep 2014 14:11

ja det gør jeg. at interfacet gør det nemmere at benytte funktionerne gør ikke onlinedelen dårligere på ps4, men derimod taler i + til xboxens intreface/røde tråd. og har ENDNU ikke oplevet ikke at kunne komme på psn når jeg skulle bruge det (er på inden vedligeholdelse går igang).

når jeg spiller online, har jeg ingen problemer med at finde folk at spille mod/servere. der er ikke lag, og forbindelsen svipser ikke. pt. køre jeg killzone:SF online. det virker som det skal, det samme gjorde AC:black flag for mig, rayman/knacks funktiuoner, highscorelisterne i first light/resugon, ffxiv, the last of us, awesomenauts osv osv.
oplevelsen er i øvrigt nær det samme på xbox one. så online er lige udmærket i min bog. at du syntes om intefacet og den måde det spiller sammen med online gaming(og dette er en del af din helhedsoplevelse med onlinegaming), er noget helt andet. er fint tilfreds med party systemet på psn - foruden dobbletrykket ;)

i øvrigt er jeg glad for det kan tage 15 sekunder fra jeg er over startmarkøren til killzone, til jeg er i en online kamp i kz. dette har jeg endnu ikke oplevet et xboxspil klare.
for dem der har lyst til at prøve dette, så gøres det følgende.
1. kør over killzone
2. tryk ned.
3. tryk højre.
4. tryk x.
5. vent 15 sekunder og du er igang. og ja nogle kampe kan loade 20 sekunder, nogle kan endda klares på 12.

men nu skal det ikke blive til en ps4vsxbox tråd med skjulte chips, mulige fremskridt grundet dx12 vs kodning til metal, MS sky mod sony sky, fps/1080.
det var mere en kommentar til at den brede mening, er at sony har et + i den bog, og MS skal have vendt denne opfattelse for at det kan få indvirkning i salget for "coinflipperen".

herudover skal MS også have nogle kid IPs som eksklusive titler. har kendskab til en del børnefamilier der har valgt ps4 da den havde knack i sin tid, og xboxen ikke havde et "børnespil". og ja, knack virker bare godt til 4-5årige møgunger ;)
så igen, min pointe er, at MS skal have ændret på nogle ting, før det for indvirkning på ps4salget. gør de det, ja så sker der noget - tror stadig jul 2015
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Rena » søn 07 sep 2014 16:35

Tja folk får stadig Xbox One med dette problem http://youtu.be/skqwBNGH8VU
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf darkandel » søn 07 sep 2014 16:37

Den første jeg fik i fredags havde samme problem.
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Søndagsdebat: Vil Xbox Ones udgivelse påvirke PS4?

Indlægaf Capperdude » søn 07 sep 2014 20:31

Microsoft gør det igen.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster