Forum

Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Generelt snak om Playstation og services.

Er projekt Morpheus noget du er interesseret i?

Ja jeg synes det lyder spændende.
20
67%
Nej det lyder ikke som noget for mig.
10
33%
 
Afgivne stemmer : 30

Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 05 okt 2014 12:28

Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Sonys PlayStation 4 projekt som går under kodenavnet Morpheus, er et headset der er i stand til at skabe en virtuel virkelighed. Headsettet giver en stereoskopisk 3D oplevelse, der rækker langt ud over den oplevelse et almindeligt 3D TV kan give. For eksempel vil visningen af den virtuelle virkelig man ser igennem hedsettet ændre sig, alt efter hvor man kigger hen.

Præsident for Sony Shuhei Yoshida har udtalt at motion gaming som PlayStation Move er dødt, indtil Sonys projekt Morpheus udkommer. Shuhei Yoshida har endda udtalt at PlayStation var forud for sin tid, da Sony har indset at en 3D bevægelsescontroller som PlayStation Move er, ikke er noget gamere gider bruge tid på når det foregår på en 2D skærm.
Sony tror dog at så snart de lancerer projekt Morpheus, så vil gamere få en lyst til at kontrollere spillet interaktivt i 3D og måden man kan gøre det på, er ved hjælp af PlayStation Move.

Der er ingen tvivl om at Sony har en stor tiltro til at projekt Morpheus bliver populært og de har i forvejen store planer med også at implementere deres lidt ældre PlayStation Move controller som aldrig rigtig blev populær. Er PlayStation Move controlleren i virkeligheden mere skabt til projekt Morpheus?

Er projekt Morpheus og den virtuelle virkelighed noget som tiltrækker dig og hvad er du villig til at betale for det?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf gizmo1004 » søn 05 okt 2014 13:03

Jeg er mega hyped på det og tror virkelig det er "det" Der gør det bliver den komplette gamer oplevelse og virkelig gør man lever sig ind i spillet!
Men er spændt på at se hvordan man har det efter et par timer men det på hovedet, da jeg oftes bliver nød til at smide headsettet pga Ondt på øret som det er nu ;)
Mht. Prisen håber jeg det bliver et sted mellem 1200-1500 og gerne billigere, selvom det nok bliver dyrer
gizmo1004
Niveau 1
 
Indlæg: 84
By: næstved


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Bab » søn 05 okt 2014 13:40

Nej tak. Mit anlæg klarer fint mit behov.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Erroneus » søn 05 okt 2014 13:45

Jeg har prøvet Oculus Rift og det var en fed oplevelse, så ja jeg er meget interesseret i Morpheus og jeg tror mange spil vil understøtte det, det er i hvert fald hvad vi ser med Oculus Rift og PC spil. Men Sony skal vise, at de også tror på Morpheus 100%, så de skal komme ud med store kvalitets spil der virker med Morpheus og ikke bare et pare tech demos. Jeg frygter lidt for hvad prisen bliver dog, så jeg håber at Sony er villig til ikke at tjene nogle penge på de Morpheus de sælger, fordi ellers lander den nok i nærheden af 2000 kr og det er ikke super optimalt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Krede1972 » søn 05 okt 2014 13:48

Nej.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf TheisDanishPride » søn 05 okt 2014 14:08

Nej.
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Rytteren » søn 05 okt 2014 14:18

har prøvet Oculus Rift og det siger mig intet, men Morpheus tror jeg bliver spænende med move som tilbehør
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Sethos » søn 05 okt 2014 14:29

Project Morpheus? Som produkt, ikke rigtig.

Oculus Rift? Glæder mig som et lille barn.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Slimjay DK » søn 05 okt 2014 14:34

Jeg synes det lyder som et spændende produkt. Pris og udvalg af spil bestemmer om det er noget jeg skal have.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf loonitun » søn 05 okt 2014 18:21

Jeg ser frem til Morpheus, have udset mig Oculus rift i meget lang tid inden, men da ps4 ikke understøtter dette og det primært er der jeg har mine spil, var morpheus jo oplagt, nu håber jeg så bare at det skulle virke til pc også.

Jeg frygter dog en pris på 2500-3000 kr. hvilket er noget ud over mit budget til sådanne ting, men så må man jo spare op, tror nemlig personligt at det giver den realisme i visse spil, samt bedre overblik i f.eks spil som project cars, når man" bare " drejer hoved for at se i side spejl osv.

dog som en skriver kræver det virkelig at de for indoperet det i de store spil for at det bliver en rigtig succes
Billede
loonitun
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: marslev


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Erroneus » søn 05 okt 2014 18:25

Rytteren skrev:har prøvet Oculus Rift og det siger mig intet, men Morpheus tror jeg bliver spænende med move som tilbehør


Begge er VR produkter, bare til hver sin platform, så hvad gør Morpheus mere tiltalende for dig, er det bare muligheden for at bruge move?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Rytteren » søn 05 okt 2014 18:37

Erroneus skrev:
Rytteren skrev:har prøvet Oculus Rift og det siger mig intet, men Morpheus tror jeg bliver spænende med move som tilbehør


Begge er VR produkter, bare til hver sin platform, så hvad gør Morpheus mere tiltalende for dig, er det bare muligheden for at bruge move?


det er det. tror på en mulig dybere indlevelse gennem gameplay. herudover er jeg nervøs for facebooks fokus med OR
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Sethos » søn 05 okt 2014 19:41

Rytteren skrev:
Erroneus skrev:
Rytteren skrev:har prøvet Oculus Rift og det siger mig intet, men Morpheus tror jeg bliver spænende med move som tilbehør


Begge er VR produkter, bare til hver sin platform, så hvad gør Morpheus mere tiltalende for dig, er det bare muligheden for at bruge move?


det er det. tror på en mulig dybere indlevelse gennem gameplay. herudover er jeg nervøs for facebooks fokus med OR


Move bla. kan også bruges til OR samt de tonsvis af andre Move lignende produkter, alle er PC kompatible.

Her bliver Razer's Hydra brugt;



Hvilket er præcis samme koncept og "dyb indlevelse" som Move.

Næste store kommer til at blive STEM http://store.sixense.com/collections/stem
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Rytteren » søn 05 okt 2014 20:06

det lyder da godt. har endnu ikke fundet noget der er så præcis som move. men hvad er det så der er gør at morpheus ikke tænder folk. for det er fandme nært det samme.

så længe jeg ikke skal bruge steam eller facebook for at spille med OR, når vi når dertil.. så er jeg mere spændt på OR. men som det er nu, så har jeg mere interesse i morpheus.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er Morpheus noget der tiltrækker dig?

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 09:32

Rytteren skrev:det lyder da godt. har endnu ikke fundet noget der er så præcis som move. men hvad er det så der er gør at morpheus ikke tænder folk. for det er fandme nært det samme.


Åh, du ved, OR var nyt og først, har techdemoer, masser omtale osv.
Det er vist bare den gamle PC versus konsol debat. Du kan mere med en PC, men du har også alt besværet ved at være prøveklud for nye teknologier. Både Crossfire og Eyefinity har givet mig endeløse grå hår, foruden et OS der egenligt burde geninstalleres en gang om året.

Jeg mistede interessen for OR da de blev købt af facebook. Hvis det firmas planer ikke er i direkte modsætning til mine ønsker så vil det være første gang. Hvis det ender med at OR blive helt fantastisks og face-frit så kan jeg skifte mening, men jeg skal ikke lege prøvekanin.

Morpehus lyder mere interessant. Jeg spiller næsten kun PS4 for tiden, og jeg vil have en plug-n-play løsning.
Det andet bøvl gider jeg ikke længere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster