palawan skrev:En fortælling om min oplevelse af Sony Support og deres kundeservice.
Da Driveclub blev lanceret købte jeg det forventningsfuldt i digital form på PSN.
Som er de fleste bekendt, så blev det en launch, som nok vil gå over i historie bøgerne, som en af de mest katastrofale launches nogensinde.
Ca. 1½ uge efter launch bliver jeg træt af tingenes tilstand. Jeg følte jeg havde betalt for et produkt, som var hardcore markedsført som en on-line community racer, men on-line delen var bare ikke eksisterende. Den fungerede ikke.
Jeg ringede derfor til supporten. Forklarede at jeg ønskede en kreditering, da jeg via PSN havde købt et defekt/mangelfuldt produkt. Budskabet var, at det havde man fuld forståelse for, man var bekendt med at produktet ikke fungerede. Man forventede, at en kreditering var muligt, tingenes tilstand tage i betragtning. Jeg fik et sagsnummer og fik at vide, at jeg ville høre fra supporten indenfor nærmeste.
Jeg hørte dog intet !
Jeg skrev derfor tilbage per e-mail i sober tone… og hørte intet.
Jeg skrev igen i mindre sober tone (om end stadig seriøst) og fik nu følgende tilbagemelding:
” Tak for din e-mail ang. din Sony Entertainment Network (SEN)-konto.
Jeg er ked af at høre at du har det syn på SEN. Jeg har taget kontakt til vores finansafdeling og bedt dem tilbageføre spillet og vil fortsat holde øje med sagen for dig”
Det tog lidt tid, men fair nok. Man anerkender, at man har solgt mig et defekt/mangelfuldt produkt og krediterer nu. Det kan jeg fint leve med.
Der skete bare ingenting.
Så jeg rykker igen. Der går lidt tid, men så kommer følgende besked:
” Jeg kan se udfra din e-mail, at du gerne vil have en refusion for dit seneste køb på PlayStation Store. Som det er beskrevet i PlayStation Networks servicevilkår kan vi ikke tilbyde en refusion for køb foretaget på PlayStation Store, medmindre at indholdet viser sig at være defekt.
Vores servicevilkår kan findes her: http://legaldoc.dl.playstation.net/ps3- ... ua_en.html
I dette tilfælde er der er tale om en serverfejl, og derfor ikke et defekt spil. Der arbejdes på at DRIVECLUB kommer til at køre optimalt hurtigst muligt. Jeg vil henvise dig til at følge opdateringerne omkring DRIVECLUB på facebook eller twitter.”
Så man er gået fra en bekræftet kreditering til ”vores servicevilkår trumfer købeloven” (i hvert fald i den forstand at man nægter at forholde sig til en forbruger reklamation som et absolut minimum) og den kreditering Sony i øvrigt tidligere havde bekræftet per e-mail gælder ikke alligevel ?!?!?!
Hertil var Evolution Studios, som jeg lige husker det, ude omkring 20 - 24 oktober og fortælle, at problemerne skyldes "software issues". Der kom efterfølgende en patch fra dem (der absolut ingenting løste for mit vedkommende ihvertfald), så at kalde det 100 % serverfejl lyder som en sandhed med seriøse modifikationer fra Sony´s side ! Men døden skal selvfølgelig have en årsag...
Jeg er ærligt talt målløs. Jeg har nu (igen) i klare vendinger kommunikeret min holdning om Sony, PS4, Sony Support og PSN - og nu også på PSlife.dk
Eneste positive der er kommet ud af Driveclub miseren for mig er, at jeg gik ud og købte en Xbox One og Forza Horizon 2 i afmagt… Xbox Live er for alvor ”live” (har oplevet 2 x nedbrud på PSN siden jeg satte Xboxen op og køre - og ingen glitch på Xbox Live servicen endnu) og Forza fungerer 100 %. Det har været en fornøjelse om ikke andet
Jeg har ikke benyttet supporten tidligere, men er dette vitterligt niveauet man kan forvente ?
Det er ærgerligt for jeg var ærlig talt glad for min PS4, men nu er jeg bare mest træt, skuffet og sur
too nizzle skrev:Jeg har der på samme måde og føler også jeg har købt et produkt som ikke fungerer optimalt. Men at sige du vil have pengene tilbage fordi udfordringer endnu ikke virker er måske at overreagere i mine øjne. Ja de skylder en kæmpe undskyldning - og min. Season pass eller lign kompensation til os som i god tro købte deres produkt ved launch.
Men Sony og evolution har kun interesse i at få dette til at virke så jeg har tiltro om at det nok skal komme. Derfor er det at kræve pengene tilbage lidt det samme om at sige: hvis spillet blev forsinket yderligere to måneder så havde jeg ikke købt det - kun hvis set bliver udgivet i september...ikke i november!
Fordi lad os lige være ærlige - alt pånær udfordringer virker jo. Jeg har i hvert fald kun oplevet problemer med ca. 5% af online løb - resten af spillet har virket upåklageligt for mig hvis vi lige ser bort fra de dage efter launch hvor kun singleplayer virkede
Når det så er sagt så mener jeg du har fået en dårlig service uanset hvad
Askinas skrev:Syntes det er utroligt, at de ikke melder noget ud. De var ellers meget hurtig med noget da de holdet deres E3 og MS havdet alt det men Altid online og ingen brugte spil. Men når det så er dem så melder de ikke noget ud.
Askinas skrev:Altså lige pt kører det bare ikke for Sony.
Jeg har selv afleveret mit Driveclub og går tilbage til Gran Turismo 6. Men da jeg ville online med min PS3 så fryser den bare i store og kan ikke komme online.
Så kan jeg læse, at det er et stort problem for rigtig mange og det har så stået på i 1 uge ca.
Syntes det er utroligt, at de ikke melder noget ud. De var ellers meget hurtig med noget da de holdet deres E3 og MS havdet alt det men Altid online og ingen brugte spil. Men når det så er dem så melder de ikke noget ud.
Jeg køber sku en Xbox One igen med Forza 5 og Halo
palawan skrev:Og så synes jeg ikke, at det er en overreaktion, at bede om en kreditering af sit køb, når man har betalt for et produkt, som ikke fungerer. Normen må og skal være, at når et spil frigives, så skal det fungere på alle fronter. Normen skal ikke være, at vi må / affinde os med day 1, 2, 3 og 4 patches og spil der kører flaky i den første lange periode - Omend det desværre nok er standarden i dag - Men jeg mener ikke, at det gør det acceptabelt.
Hertil gav jeg dem ca. 1½ uge til at få rettet op på problemerne, får jeg kastede håndklædet i ringen. Det synes jeg er alt rigeligt, når jeg har betalt fuld pris for et spil.
Erroneus skrev:Askinas skrev:Syntes det er utroligt, at de ikke melder noget ud. De var ellers meget hurtig med noget da de holdet deres E3 og MS havdet alt det men Altid online og ingen brugte spil. Men når det så er dem så melder de ikke noget ud.
Der har været masser af udmeldinger, først fra udvikleren som løbende har udsendt opdateringer af spillet og status på deres servere, samt hvad de arbejder på. Senest har Shuhei Yoshida - President of World Wide Studios meldt ud status ud på PS+ udgaven og på selve spillet.
Jeg syntes ikke det har manglet på udmeldinger og de har tydeligvis arbejdet hårdt for at få det løst, men det har uden tvivl taget for lang tid. Forhåbentligt betyder det flere åbne beta'er fremover.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster