Forum

PS+ marts?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS+ marts?

Indlægaf Hades » tors 26 feb 2015 17:36

first blood dk skrev:Til ps4 bliver det vel indiespil som altid.

Hmm, synes nu at InFamous: First Light var en glimrende titel at smide på :) og Injustice: Gods Among Us.
Jeg ved ikke, om Dead Nation og Trine 2 er indie, men de var i hvert fald også heeeelt i orden
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: PS+ marts?

Indlægaf Erroneus » tors 26 feb 2015 17:48

Ja føj, håber ikke det bliver indiiespil, fordi jeg kan ikke lide spil som er udviklet af firmaer der ikke har en stor udgiver i ryggen, og så er det lige meget om deres spil er fps, rpg, mmo, racing, adventure, rts, sport, horror, platformer eller simulator. Vi ved alle, at spil bliver sjovere af at der kommer et EA logo op i starten.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS+ marts?

Indlægaf Pending76 » tors 26 feb 2015 17:52

Erroneus skrev:Ja føj, håber ikke det bliver indiiespil, fordi jeg kan ikke lide spil som er udviklet af firmaer der ikke har en stor udgiver i ryggen, og så er det lige meget om deres spil er fps, rpg, mmo, racing, adventure, rts, sport, horror, platformer eller simulator. Vi ved alle, at spil bliver sjovere af at der kommer et EA logo op i starten.


Sarkasme så det kan smages :-D
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense


Re: PS+ marts?

Indlægaf Slimjay DK » fre 27 feb 2015 00:05

Erroneus skrev:Ja føj, håber ikke det bliver indiiespil, fordi jeg kan ikke lide spil som er udviklet af firmaer der ikke har en stor udgiver i ryggen, og så er det lige meget om deres spil er fps, rpg, mmo, racing, adventure, rts, sport, horror, platformer eller simulator. Vi ved alle, at spil bliver sjovere af at der kommer et EA logo op i starten.



EA Logoet består af flere pixels end de fleste Indiespil :lol:

Bevares der er mange gode og fede indie spil .. Jeg er bare træt af indiespil bestående at store pixels og max. 16 farver, vi skriver 2015 og ikke 1980 :mrgreen: I min verden er det spil der hører til på en håndholdt enhed og ikke en PS4.

Indie er kejserens nye klæder :wink:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS+ marts?

Indlægaf Capperdude » fre 27 feb 2015 01:35

Slimjay DK skrev:Bevares der er mange gode og fede indie spil .. Jeg er bare træt af indiespil bestående at store pixels og max. 16 farver, vi skriver 2015 og ikke 1980 :mrgreen:

Indie er kejserens nye klæder :wink:


Hørt.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: PS+ marts?

Indlægaf Allanb » fre 27 feb 2015 07:28

Slimjay DK skrev:

EA Logoet består af flere pixels end de fleste Indiespil :lol:

Bevares der er mange gode og fede indie spil .. Jeg er bare træt af indiespil bestående at store pixels og max. 16 farver, vi skriver 2015 og ikke 1980 :mrgreen: I min verden er det spil der hører til på en håndholdt enhed og ikke en PS4.

Indie er kejserens nye klæder :wink:



+1
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: PS+ marts?

Indlægaf Vreki » fre 27 feb 2015 07:42

Slimjay DK skrev:Bevares der er mange gode og fede indie spil .. Jeg er bare træt af indiespil bestående at store pixels og max. 16 farver, vi skriver 2015 og ikke 1980 :mrgreen: I min verden er det spil der hører til på en håndholdt enhed og ikke en PS4.


Der syntes jeg folk har en tendens til at bytte om på årsag og virkning.
At en håndholdt kun kan spille simple spil medfører ikke nødvendigvis det modsatte: At simple spil kun kan spilles på en håndholdt.
Det er lidt som at sige at jeg ikke må bruge min Ferrari til at køre i Brugsen, den slags ture er reserveret til min Puch Maxi.

Hvis jeg får lyst til at spille et simpelt spil som f.eks. Tennis in the face, så kan min PS4 stadigt give en overlegen oplevelse alene på grund af skærmstørrelse, controller og lydanlæg. Jeg betragter det som en all-round spille platform der kan bruges til alt fra Pong til det nyeste foto-realistiske spil.

At nogen så foretrækker AAA spil og altid vil vælge dem frem for Indie hvis de sidder ved en platform der kan trække dem, ja det er jo et spørgsmål om personlig smag. Det kan man jo ikke diskutere. :D

Tilsvarende så er jeg personligt træt af at mange Indie udviklere ikke forstår at man godt kan lave simpel grafik uden at det skal være grimme 8-bit figurer. Det har ødelagt mange Indiespil for mig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ marts?

Indlægaf first blood dk » fre 27 feb 2015 08:07

Et par af indie spillene har været acceptable. Men de fleste, har jeg slettet 2 minutter efter de er blevet downloaded.
Men hver sin smag.
Jeg undrer mig bare lidt over hvorfor folk som elsker disse indiespil, overhovedet har købt en ps4? Jeg troede det var på grund af grafikken og ikke for at spille spil man kan trække på sin telefon.
first blood dk
Niveau 4
 
Indlæg: 316
By: København, Vesterbro


Re: PS+ marts?

Indlægaf Vreki » fre 27 feb 2015 08:13

Altså jeg ser også både gamle tegnefilm og de nyeste blockbusters på mit TV, jeg kan ikke se hvorfor man skulle begrænse sig?
Der er jo ingen der har købt et PS4 for kun at spille indies.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ marts?

Indlægaf Rytteren » fre 27 feb 2015 08:18

first blood dk skrev:Jeg undrer mig bare lidt over hvorfor folk som elsker disse indiespil, overhovedet har købt en ps4? Jeg troede det var på grund af grafikken og ikke for at spille spil man kan trække på sin telefon.


hvis det var grundet grafikken, så havde et køb af en pc været oplagt. nej interface, service, community, spiludvalg og kontroller er grunden for mit køb af en ps4. i min verden er kvalitet af et spil ikke defineret af antal farver (limbo) eller størrelsen på pixel (rouge legacy). er spillet godt, ja så er spillet godt. vi høre jo f.eks også den anden båd, være træt af årlige "genudgivelser" som cod/bf (mapupdates), fifa (roster update) og assassins creed (patch hell for at nå det). kvalitet og godt gameplay er ikke = AAAspil (the order? har ikke spillet det endnu).

sony skal bare give mig gode spil i ps+. beklageligvis presser MS dem ikke meget med GwG, og med online som en del af ps+ så er det nemmere at "holde/fange" nye/andre brugere, hvilket gør folk har svært ved at stemme med deres penge. heldigvis har kvaliteten ikke haltet meget hos ps+ i 2014/15
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS+ marts?

Indlægaf Kimosabe » fre 27 feb 2015 09:25

Skal vi ikke snart udforme en Pslife traktat, der stater at der er nogle der kan lide indies, og nogle der ikke kan. Og så sige at den debat er taget..
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ marts?

Indlægaf Jb » fre 27 feb 2015 09:45

Mange af kommentarene omkring indies får det til at lyde som om folk ikke køber spil selv?
jeg har ps+ og jeg synes godt om indies, men det betyder jo ikke jeg kun spiller dem.
ligesom folk der ævler om de ikke har købt en PS4 for at spille 16bit spil. men købte de den kun for at spille psplus spil?

perosnligt købte jeg en ps4 for hurtigheden og grafikken og den nye hardware. som giver mig en endnu bedre oplevelse end ps3'en gjorde i de spil jeg gerne vil spille. det værende bil spil eller skyde spil eller whatever, men bare fordi den KAN spille tunge flotte spil, betyder ikke at jeg ikke kan nyde spil med simpel grafik. - det er jo ikke sådan at man er tvunget til at købe indie spil.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PS+ marts?

Indlægaf morfar » fre 27 feb 2015 09:52

Jeg undrer mig også over at folk hyler op over indie spil. Man kan da bare købe nogle A-titler hvis man vil udnytte PS4'erens kræfter.

Syntes stadig at Mercenary Kings er et af de bedste PS+ spil vi har fået til PS4 :-)
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS+ marts?

Indlægaf Bab » fre 27 feb 2015 09:56

Debatten er da taget masser af gange, men der er nogen, som ikke kan acceptere, at vi er nogen som ikke gider spilde vores tid på indies. Et spil er ikke godt, bare fordi det er et spil og det skyldes ikke nødvendigvis, at det er os, som ikke kan se potentialet i det.

Jeg har virkelig prøvet, at kunne lide indies, men det er ikke lykkes endnu. Heller ikke med det spil, som vi fik i sidste måned, som skulle være helt fantastisk. Nej, det er det ikke.

Sjovt nok, så er det kun dem, som kan lide indiespil, som kritiserer os, som ikke kan lide dem. Vi andre brokker os bare over, at vi ikke får andet for vores PS+ abonnement. Ja, det kan godt være, at PS+ er bedre end tilsvarende til Microsoft, men KUN hvis man har mere end en PS4. Lægger man PS3 og Vita oveni, ja så er PS+ virkelig pengene værd.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ marts?

Indlægaf tue69 » fre 27 feb 2015 10:07

Bab skrev:Jeg har virkelig prøvet, at kunne lide indies, men det er ikke lykkes endnu. Heller ikke med det spil, som vi fik i sidste måned, som skulle være helt fantastisk. Nej, det er det ikke.


Det er det der med smag, og det er en fandens svær størrelse. Transistor synes jeg var virkeligt fedt og en af de oplevelser jeg ellers ikke ville få (for nej, jeg køber som regel ikke indies selv, da jeg generelt ikke gider at købe spil digitalt).

Jeg har været fint nok tilfreds med PS+ som helhed, og for mig er det ikke indies der er problemet ift. PS+, det har nok noget med forventningsniveau at gøre, og det er jo igen individuelt. Jeg kan sagtens forstå, at folk bliver skuffede.

Mht. indies så er jeg lidt splittet. Jeg synes Hotline Miami er et klasseeksempel på en titel, der bruger retro-looket til at bygge et koncept op, som ville ende i nonsens, hvis det skulle opgraderes til 3D grafik og fotorealisme. Shovel Knight er et andet godt eksempel. Men det virker lidt som om at det er blevet en trend at lave 8-bit sprites bare for lookets skyld og det et spil bliver bare ikke blåstemplet af at ligne noget fra 1980, hvis ikke det gøres rigtigt. Så er det både grimt og dårligt. Eksempelvis genoplivningen af Q*Bert som i min optik er det største mysterie i denne generation. Hvad er formålet ud over at tjene en hurtig mønt?

Det samme kan jo siges om AAA-grafik som The Order. Det bliver ikke fedt bare fordi at grafikken er det.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at det virker pjattet at "angribe" folk, fordi de ikke kan lide indies. Det er en smagssag og længere er den vel ikke. Det er jo heller ikke alle der gider at se low-budget film eller lytte til undergrundsmusik, og så kan man jo synes at det er en kæmpe fejltagelse, men det må folk da selv om.
Senest rettet af tue69 fre 27 feb 2015 10:13, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron