Forum

Hvorfor køb af PS4

Generelt snak om Playstation og services.

Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Pending76 » fre 27 feb 2015 08:30

Nu da Sony smed en bombe inden for spil industrien, for godt et år siden, og derfor spil udvalget ikke er det vilde, fordi spil industrien ingen idé havde om den kom, og derfor ikke har haft tid til at lave spil til den :-D

Jeg købte min Playstation, fordi jeg altid har været en fan af Playstation, og i bund og grund hader Xbox / Microsoft, og kun havde købt en Xbox for et eneste spil, Forza.

Jeg har altid været fan af Playstation, dels på grund af design og at de bruger Opensource som OS, fx PlayStation 4 bruger FreeBSD ( som for øvrigt bygger på Unix kernen og er en kanon godt dist. :-D), og mener også at Playstation 3 også bruge FreeBSD som OS :-D

Og selv om udvalget af spil på PS4 ikke er så voldsomt, så undre det mig at en sådan storslået konsol kan komme bag på spil industrien, at de ikke har haft tid til at forberede eller lave spil til den :-D


Hvilke grunde kan man give til en som spørger om det han eller hun skulle købe en Playstation 4 eller ej?

Hvad gjorde at du købte din PS4?
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Vreki » fre 27 feb 2015 08:38

Tjah, på det tidspunkt havde vi en Wii, som er en udmærket konsol men i høj grad har sit eget spiludvalg.
Så da jeg fik løst til at opgradere og ikke mindst få adgang til nogle nye spil-serier så stod valget mellem Xbox og PS.

Efter Microsofts famøse tale stod det klart at de havde udviklet en platform for content-providers, mens Sony havde lavet en platform for spillere.
Derfor var valget nemt. Jeg ville ikke købe et produkt fra nogen der ikke så mig som deres kunde, og derfor ikke plejede mine interesser.

Siden har MS jo trukket i land, og grænserne er ikke trukket så skarpt op som dengang.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Erroneus » fre 27 feb 2015 08:57

I dag, syntes jeg vi er tilbage til det vi også var i sidste generation, at man skal købe der hvor ens venner spiller eller hvis man er på jagt efter nogle specielle spil. De har begge sine fordele:

PS4:
Flere kræfter
Mere varieret spiludvalg
PS+ er stadigvæk bedre end GWG (for de fleste)
Remote play og Share Play

Xbox One:
Flere interessante eksklusive spil i 2014 (noget der dog ser ud til at ændre sig i 2015)
Flere software opdateringer, noget der også var nødvendige i starten, men nu bestemt er blevet et plus
Bedre medie-center funktionalitet
Xbox Live var mere stabilt end PSN i 2014

Hvis man kigger på de størte eksklusive spil der kommer i 2015:

PS4:
Tearaway Unfolded
Uncharted 4
Bloodborne
The Order 1886
Until Dawn
Ratchet & Clank Remastered
The Witness
Broken Age
Rime
No Man's Sky
Alienation
Street Fighter V
Everybody’s Gone to the Rapture
Dragon Quest Heroes
Persona 5
DayZ
Magicka 2

Xbox One:
Halo 5
Inside
Scalebound
Cuphead
Ori and the Blind forrest
Quantum Break
Fable Legends (F2P)
Crackdown 3 (ikke bekræftet dato, men sandsynligt)
Forza 6 (ikke bekræftet dato, men sandsynligt)
Screamride
Rise of the Tomb Raider (tids eksklusivt)
Space Engineers

Det er lige hvad jeg mener er de største, men der kommer naturligvis mere i løbet af året.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Pending76 » fre 27 feb 2015 10:05

Erroneus skrev:I dag, syntes jeg vi er tilbage til det vi også var i sidste generation, at man skal købe der hvor ens venner spiller eller hvis man er på jagt efter nogle specielle spil. De har begge sine fordele:

PS4:
Flere kræfter
Mere varieret spiludvalg
PS+ er stadigvæk bedre end GWG (for de fleste)
Remote play og Share Play

Xbox One:
Flere interessante eksklusive spil i 2014 (noget der dog ser ud til at ændre sig i 2015)
Flere software opdateringer, noget der også var nødvendige i starten, men nu bestemt er blevet et plus
Bedre medie-center funktionalitet
Xbox Live var mere stabilt end PSN i 2014

Hvis man kigger på de størte eksklusive spil der kommer i 2015:

PS4:
Tearaway Unfolded
Uncharted 4
Bloodborne
The Order 1886
Until Dawn
Ratchet & Clank Remastered
The Witness
Broken Age
Rime
No Man's Sky
Alienation
Street Fighter V
Everybody’s Gone to the Rapture
Dragon Quest Heroes
Persona 5
DayZ
Magicka 2

Xbox One:
Halo 5
Inside
Scalebound
Cuphead
Ori and the Blind forrest
Quantum Break
Fable Legends (F2P)
Crackdown 3 (ikke bekræftet dato, men sandsynligt)
Forza 6 (ikke bekræftet dato, men sandsynligt)
Screamride
Rise of the Tomb Raider (tids eksklusivt)
Space Engineers

Det er lige hvad jeg mener er de største, men der kommer naturligvis mere i løbet af året.


Ja, man kan altid finde en liste med hvorfor. Men det jeg havde tænkt med det her emne, er ens personlige tilgang til det, så folk der måske kumme tænke sig at købe en ps4, kunne se folks personlige mening og deres eventuelle valg for at købe en ps4.

for personligt har jeg kun købt en ps4 ud fra nørdede grunde, men som regel når man surfer rundt på youtube eller google efter sådanne emner, så er det altid om hvilken maskine er der der bedst, det er jo som at diskutere om en Corvette er en bedre racing bil til Le Mans i forhold til Ferarri eller Audi. De er jo alle gode, i hver deres klasse.

Det samme gælder jo konsollerne, fordi de jo dybets set er ens, og 90% af tilfælene har de jo de samme spil.

Så det jeg eftersøger med dette emne er folk personlige mening, så dette emne, måske en dag kunne hjælpe andre som måske er i tvivl om det er en ps4 de ønsker at smide penge ud på :-D
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Jb » fre 27 feb 2015 10:11

"spil udvalget er ikke det vilde"

-det forstår jeg ikke, hvis jeg søger på spil på lager hos coolshop finder den 82 vare. playstation store har vel så noget der ligner det samme udvalg i digitale titler som ikke er udgivet på disk.. for mit vedkommende er udvalget rigelig stort.

jeg købte min ps4 for en måned siden eller lign. og har 4 fysiske spil - og ca. 15 stk. installeret på maskinen.. jeg løber ikke tør inden der kommer nye titler jeg skal have - både nye releases men også spil som er udkommet men som ikke er købt endnu
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf tue69 » fre 27 feb 2015 10:13

Jeg købte min PS4 af tre simple grunde:

- Da jeg tog mit valg så PS4 ud til at blive den simple af de to konsoller (Microsoft kørte dengang på med deres DRM-maskine)
- Jeg er kørt noget så død i MS eksklusiver som Halo, Gears of War m.fl., mens der blev sendt blikke mod Uncharted, The Last of Us og God of War
- PS+, som jeg synes er fedt. Specielt da jeg sjældent køber spil fra release.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Hvorfor køb af PS4

Indlægaf Pending76 » fre 27 feb 2015 10:15

Jb skrev:"spil udvalget er ikke det vilde"

-det forstår jeg ikke, hvis jeg søger på spil på lager hos coolshop finder den 82 vare. playstation store har vel så noget der ligner det samme udvalg i digitale titler som ikke er udgivet på disk.. for mit vedkommende er udvalget rigelig stort.

jeg købte min ps4 for en måned siden eller lign. og har 4 fysiske spil - og ca. 15 stk. installeret på maskinen.. jeg løber ikke tør inden der kommer nye titler jeg skal have - både nye releases men også spil som er udkommet men som ikke er købt endnu


Ja, der er godt 100 titler, men sjovt nok er racing genren den som lider mest, der er stort set ingen at vælge mellem. Men ja udvalget af racing spil er nok oppe på pænt udvalg om nogle år. Men sjovt at der ikke er nogen Formel 1 spil, eller rally spil, for de 2 spil der er at vælge mellem er jo Need for speed rivals, Driveclub og så The Crew :-D

Plejer racing genren ikke være den genre som der bliver brugt til at vise hvor meget fps den kan trække :-D Det er som undre mig :-D
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster