Forum

Racing wheel - hvad har du?

Generelt snak om Playstation og services.

Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » fre 01 maj 2015 20:54

Jeg har igennem nogle år haft et sæt logitech driving force gt og egentlig været glad for det. Selvom det var et slapt pedalsæt. Afhjalp det dog tildels med en halv squashbold og en blæksprutte arm..

Med ps4 blev logitech så dømt ude og der skal andet til nu.
Ydermere er jeg allerede overbevist om at project cars for mig blir revolutionerende. Intet mindre:). Gt er satme snart så tynd en omgang at man undres over manglende konkurrence..

Nå, men jeg er klar til at bruge lidt mere end mit driving force kostede og har kigget på thrustmaster t300rs.. Nogen det har erfaringer med det?
Eller hvad kører i med?
Senest rettet af Volpi søn 03 maj 2015 19:56, rettet i alt 1 gang.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Kimosabe » fre 01 maj 2015 23:32

Følger lige med her, er i præcis samme situation :-)
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » søn 03 maj 2015 11:20

Nå jeg kastede mig ud i det og har bestilt et thrustmaster t300rs.

Så kan pedalerne altid udskiftes.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf DevRandom1729 » søn 03 maj 2015 11:37

Jeg har Thrustmaster T300RS og er ekstremt glad for det - og så virker det også godt på PC'en :)
Pedalerne synes jeg er OK, specielt hvis man ikke umiddelbart skal bruge koblingen.
DevRandom1729
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: København


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf DevRandom1729 » søn 03 maj 2015 11:39

Ah ja, og et lille ekstra tip - jeg har købt wheelstandpro til Thrustmaster T300RS: http://wheelstandpro.com/
Det fungerer vildt godt, og så er det nemt at stille op. Og når man sidder i sin gode lænestol i stuen med Wheelstandpro foran, er det næsten som en rigtig sim ;)
DevRandom1729
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: København


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » søn 03 maj 2015 12:09

Pedalerne kan jeg godt leve med ift manglende kobling.. Det er mere modstanden i bremsen jeg er i tvivl om. Men prøver da lige tricket med en halv squash bold. Gjorde en kæmpe forskel på dfgt.

Jeg ville egentlig gerne have en stand, men den slags som du linker til, kan jeg ikke holde ud mere end 20 minutter.
Jeg har en chaiselong som jeg tidligere har bygget et bord til. Så det blev måske lidt mere f1, men det kan jeg til gengæld side i flere timer:)..
Har du prøvet driving force gt devrandom? Mere fordi jeg var nysgerrig på forskellen dem imellem
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Kich » søn 03 maj 2015 18:45

damn DevRandom1729, må være et lækkert setup.. kigger selv på sættet... dog unden den der stander :)
Kich
Niveau 0
 
Indlæg: 24


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf schreiber77 » søn 03 maj 2015 19:36

Lige et par spørgsmål.

Hvor bestilte du dit thrustmaster t300rs. De steder jeg lige har fundet er det lidt peberet, kan det betale sig at bestille det i England, eller Tyskland?

Er der nogen der kender et alternativ til wheelstandpro? Jeg ville rigtig gerne have et lækkert setup, som det, men det ender lidt uden for mit budget med de to ting sammen...

Venlig hilsen
schreiber77
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » søn 03 maj 2015 19:43

Alternate.dk til 2250 mener jeg det var.

Dansk kundeservice og har tidligere haft gode erfaringer med dem
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Krede1972 » tirs 05 maj 2015 13:02

Temmelig crazy pris for et rat. Det koster jo det samme som en PS4. Men det må jo være kram.

Hvis man går op i bil-spil og Racing-sims så må det selvfølgelig være fedt med de pebrede udgaver af et rat.
Det er selvfølglig også fedt selvom man ikke går op i det, men så er det vildt mange penge at skyde efter et rat.

Kan se at man også kan finde et rat til 800 kroner uden forcefeedback/rumble-funktion, men kan godt forstå at det er fedest med et ultra-setup med stand til rat og pedaler.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » tirs 05 maj 2015 13:51

Jeg syntes også det er ærgerligt man skal op i +2000kr for at få force feedback. Dfgt havde et udemærket med FF til 899kr.

Men personligt kan jeg ikke undvære. Og skulle jeg, så brugte jeg kontrolleret. Ingen FF i rat er alligevel en no go
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » ons 06 maj 2015 18:03

Nå jeg har modtaget mit T300RS og må sige rattet er en lækker størrelse. God vægt og føles bare godt gedigent kram. Glæder mig til det kan testes, så forcefeedback har jeg til gode at prøve.
Dernæst er jeg (som så mange) noget skuffet over kvaliteten af pedalerne. Bevares det er bedre end til dfgt, men koster så også 3 gange så meget. Det er ikke godt nok. Jeg skal ihvertfald have modificeret med en squashbold igen, så bremsen kan få noget modstand
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Cena » ons 06 maj 2015 19:23

Jeg havde også håbet på der kom et rat til omkring 1000 kr. med FF. Jeg er sku for nærig til at smide så meget. Men hvis min far og jeg bliver grebet af spillet, så ender det sku nok også med at vi køber et T300RS, for gider sku heller ikke smide 800 kr. for et uden.

Vi må se!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Racing wheel - hvad har du?

Indlægaf Volpi » ons 06 maj 2015 19:52

Helt enig cena.. Jeg var efterhånden i den situation at jeg virkelig savnede bilspil genren og bare ikke syntes gt alene retfærdiggør et rat køb til ca 2500kr.
Man kan så sige det jo er møgnaivt at købe et sæt før project cars har ramt hylderne. Dog har jeg fra start af været overbevist om at pc alene kunne retfærdiggøre mit køb. Og jeg tror stadig på det;).. Ser det som en virkelig kickstarter til genren. Tænker at gt og forza herfra skal oppe sig, da de laaaamgt om længe for konkurrence
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron