Forum

Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Generelt snak om Playstation og services.

Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 12:35

Jeg har kigget lidt på nettet, og kan ikke rigtig finde nogen rigtig smart brug af touchpad'en på DS4 controlleren. De spil jeg har prøvet, er den bare en ekstra (meget stor) knap, man kan åbne under menuer med, men ellers tjener den ikke det store formål.

Er touchpad'en bare endnu en gimmick, i en lang linie af gimmicks, som aldrig rigtig blev brugbare?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Hasani94 » lør 28 nov 2015 12:44

ikkNico skrev:Jeg har kigget lidt på nettet, og kan ikke rigtig finde nogen rigtig smart brug af touchpad'en på DS4 controlleren. De spil jeg har prøvet, er den bare en ekstra (meget stor) knap, man kan åbne under menuer med, men ellers tjener den ikke det store formål.

Er touchpad'en bare endnu en gimmick, i en lang linie af gimmicks, som aldrig rigtig blev brugbare?

Det eneste tidpunkt jeg kan huske, at den var "useful" var under Killzone: Shadow fall, hvor man kunne "swipe" i de forskellige retninger for at skifte våben mm. Men ja, du har fuldstændigt ret i at knappen ikke rigtigt har et formål - især ikke på spil der ikke er ekslusivt til ps4'ern!
- Den har da potentiale.... eller sådan noget... :lol:
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf TurtleNipl » lør 28 nov 2015 12:46

IMO ja!
Og så er den med til at dræne batteriet. 4 timers gaming på et fuldt opladt batteri er altså alt for lidt. Og batterier bliver dårligere med tiden, så når det er slidt, så sidder du med en ubrugbar controller til Ca 600 kr som du skal bruge kabel for at kunne bruges.

Men ja, jeg er ikke rigtig stødt på nogle spil hvor det føles bedre at bruge touchpadden end almindelige knapper. Terraway eller hvad det her, er det eneste jeg kan komme på som bruger det meget.
TurtleNipl
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf frimann80 » lør 28 nov 2015 12:52

Må sku sige nico, din entusiasme omkring din nye ps4 er helt vildt :) bare at læse dine kommentarer gir mig lyst til at spille :D
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 12:58

That's just how I roll baby ... Nyt legetøj, så er man altid lidt oppe og ringe. Giv det en måned eller to, så skal jeg nok falde lidt til ro :mrgreen:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf SimonThorsager » lør 28 nov 2015 13:14

I The Witcher 3, åbnede man enten kortet eller sin Inventory, afhængig af hvilken vej man swipede :-)
Det var virkelig brugbart, fremfor at skulle ind i menuen og derefter vælge kort eller inventory
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Xainz » lør 28 nov 2015 14:15

I warframe bruger man touchpad hele tiden :)
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Erroneus » lør 28 nov 2015 14:23

Yep skulle selv til at fremhæve The Witcher 3, men ja den bliver ikke brugt innovativt nok.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 14:28

Xainz skrev:I warframe bruger man touchpad hele tiden :)

Ooooh, til hvad?
Jeg ELSKER Warframe ... undskyld, det kunne jeg godt skrive lidt tydligere; jeg ELSKER Warframe. Det er skægt, og så smækfyldt med indhold, at Desti9ny dårligt nok er en udvidelse til WF
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Anastacio » lør 28 nov 2015 14:50

Jeg ville ikke have noget imod, at Sony fjernede touchpaden fra den næste Dual Shock controller. Det var ellers en af de funktioner jeg så allermest frem til, men må indrømme, at den ikke er blevet brugt innovativt nok, og desværre kun i alt for få spil.
Anastacio
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Rechain » lør 28 nov 2015 15:44

Jeg syntes det er en lækker funktion, og så gerne spil udviklere bruge den mere som nogle har gjort. At spil udviklere ikke har taget det ordenligt til sig, viser bare at det ikke altid kun er forbrugeren der ikke er med på den. Virkelig ærgerligt, for det var virkelig noget som trak PS4 (mht. controller) op på et højere niveau.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Cena » lør 28 nov 2015 18:17

Witcher og Killzone er der hvor jeg husker den har været mest brugbart. Der var dog også et spil hvor der lå funktioner forskellige steder på touchpad men husker ikke hvilket. Jeg ville også ønske det blev brugt mere innovativt :) Syntes det er en fed feature!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Vreki » lør 28 nov 2015 22:04

Det er bare en knap. Touchpad er for upålideligt til spil
Faktisk syntes jeg også det er en plage på en bærbar PC. Jeg kan da få det til at virke, men jeg ville blive tosset hvis jeg skulle arbejde med det hver dag.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Rechain » søn 29 nov 2015 03:54

Den var også god i Dying Light da forskellige swipes åbnede hver sin del af in-game options.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Er DS4 touchpad bare endnu en gimmick?

Indlægaf Rytteren » søn 29 nov 2015 10:00

Rechain skrev:Den var også god i Dying Light da forskellige swipes åbnede hver sin del af in-game options.

/Rechain


Hvor ville jeg gerne, at dette også var muligt i Fallout 4..
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron