Forum

Årets spil på PSLife

Generelt snak om Playstation og services.

Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » søn 27 dec 2015 13:23

Sidste år havde vi ikke nogle afstemning, det kan vi ikke acceptere for 2 år i træk, derfor har vi naturligvis en afstemning i år, som i finder her: http://www.pslife.dk/news/9848/rests-sp ... temme.html


Kategorierne er:
Bedste PlayStation 4 spil
Bedste PlayStation 3 spil
Bedste PlayStation Vita spil
Bedste digitale udgivelse
Bedste historie
Bedste multiplayer spil
Årets skuffelse
Mest ventede spil for 2016
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Laffer » søn 27 dec 2015 13:29

Rocket league ;)
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Xainz » søn 27 dec 2015 13:36

Årets skuffelse, er da en uhyr mangelfuld liste ?
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » søn 27 dec 2015 13:45

Xainz skrev:Årets skuffelse, er da en uhyr mangelfuld liste ?

Den er blevet holdt til de 10 største kandidater, det bliver meget hurtigt svært at finde flere titler, da skuffelser er spørgsmål om personlige forventninger. Men jeg syntes du skal skrive evt. mangler herinde, så kan det være der er folk som er enige eller uenige med dig :)
Senest rettet af Erroneus søn 27 dec 2015 13:58, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf ikkNico » søn 27 dec 2015 13:55

Så har jeg stemt. Det var nemt nok, når man nu ikke har så stort et bibliotek endnu ;)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Redman DK » søn 27 dec 2015 14:22

Det var ikke i særlig mange af kategorierne jeg fik stemt i, da jeg ikke har fået så mange af de spil udgivet i år.

Men årets spil blev til Bloodborne, digitale spil til Rocket League og mest ventede i 2016 Uncharted 4.
Jeg ville have givet årets skuffelse til Arkham Knight, men da den ikke var på blev det til Order i stedet.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » tirs 29 dec 2015 11:01

Man stemmer på det man kan :)

Vi har i år udelukket årets udvikler, da den ofte bliver ret redundant og årets soundtrack, da årets soundtrack også er noget som folk har svært ved at stemme på.

Men personligt vil jeg godt fremhæve Tales From The Borderlands’s, der er krydret med super gode sange på de helt rigtige tidspunkter.
Man får allerede fornemmelsen af det i introen til spillet:


Og hvis man har allerede spillet det, så vil man nok ikke glemme den fantastiske start på afsnit 5, der samtidigt også er super sørgmodig, men musikken er perfekt valgt. Har man ikke spillet det, skal man IKKE se videoen.


Og så lige credits, man for en gang skyld ikke skipper, igen pga. perfekt sang til credits.


Musik bliver efter min mening ikke udnyttet nok i spil i dag, det kan give en helt speciel stemning med de rigtige sange til mindeværdige øjeblikke, f.eks. de fleste som har spillet Red Dead Redemption kan nok godt huske Jose Gonzales - Far Away eller GTA V hvor Chicago - If You Leave Me Now bliver brugt i en bestemt scene med Trevor.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Rytteren » tirs 29 dec 2015 14:22

Redman DK skrev:Jeg ville have givet årets skuffelse til Arkham Knight, men da den ikke var på blev det til Order i stedet.


Arkham Knight alligevel? Spillet har klart årets historie og godt gameplay (genkendeligt), masser af brud og afbræk. Dog er det tvungende tank/batmobil noget pis. Men årets skuffelse alligevel..

Men de muligheder der er, så kan jeg ikke forstå dine tanker herom, set udfra grafik, gamedesign, spilmekanismer, historie mm.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » tirs 29 dec 2015 14:37

Arkham Knight er i min top3 fra i år, så det var langt fra en skuffelse for mig. Problemerne med PC udgaven er naturligvis ikke relevant for os.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Redman DK » tirs 29 dec 2015 17:22

Rytteren skrev:Arkham Knight alligevel? Spillet har klart årets historie og godt gameplay (genkendeligt), masser af brud og afbræk. Dog er det tvungende tank/batmobil noget pis. Men årets skuffelse alligevel..

Men de muligheder der er, så kan jeg ikke forstå dine tanker herom, set udfra grafik, gamedesign, spilmekanismer, historie mm.


Jeg må hellere lige slå fast at årets skuffelse != årets dårligste :wink:

Jeg synes ikke det er et dårligt spil, men derimod at jeg blev virkelig skuffet over det. Det er selvfølgelig min egen skyld da jeg havde virkelig høje forventninger til det efter Asylum og City. Men jeg synes de gik for meget ind på at jo større jo bedre, Arkham City ramte meget fint grænsen på hvor stort verdenen kan værre uden at det bliver kedeligt at hoppe rundt i den. I Arkham Knight synes jeg det blev for stort, og selvom grafikken er virkelig imponerende for sådan en type spil, så fandt jeg byen kedelig. Bilen var forfærdelig at køre rundt i og der var alt for meget fokus på den. De få boss kampe der var er de værste i Arkham serien, og twistet med hvem der var Arkham Knight faldt fladt til jorden og var virkelig dårlig udført.

Men jeg vil ikke sige det er et dårligt spil. Og selvom der er mange andre spil man kunne vælge som årets skuffelse, så har jeg ikke spillet dem alle sammen, så måtte nøjes med at vælge mellem dem jeg har spillet :)
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Rytteren » tirs 29 dec 2015 18:47

Twisted med Arkham Knight var da ligegyldigt (selvom jeg skulle godt ind i spillet, før jeg fangede hvem det var). Sammenspillet med jokeren var vildt fedt. Men ja sammenlignet med de øvrige Arkhamspil, så er dette nok det svageste i en så god serie. Og ja, ligesom de tidligere spil i serien, var byen kedelig.

Jeg mente dog det måtte være dårligste spil, da øvrige spil på stemmesedlen virkelig er blandt de dårligste jeg har spillet i år.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » søn 03 jan 2016 10:57

Sidste chance :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Redman DK » søn 03 jan 2016 11:58

Rytteren skrev:Twisted med Arkham Knight var da ligegyldigt (selvom jeg skulle godt ind i spillet, før jeg fangede hvem det var). Sammenspillet med jokeren var vildt fedt. Men ja sammenlignet med de øvrige Arkhamspil, så er dette nok det svageste i en så god serie. Og ja, ligesom de tidligere spil i serien, var byen kedelig.

Jeg mente dog det måtte være dårligste spil, da øvrige spil på stemmesedlen virkelig er blandt de dårligste jeg har spillet i år.


Tvistet var ikke ligegyldigt for mig, ellers ville jeg ikke nævne det.

Og igen handler det jo ikke om dårligste spil, men om hvad der skuffede en mest.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Rytteren » søn 03 jan 2016 13:01

Twistet var/er da langt bedre udført end så mange andre spil.
Og igen. For mig er kategorien det dårligste spil (klar over det hedder noget andet). Men hvis det er om hvad der skuffer mest, så må du have hyped spillet voldsomt op. For set udfra et udfra grafik, gamedesign, spilmekanismer, historie mm. Så har vi altså fat i et møg godt spil. Hvis ikke. jamen så bør Metal gear solid V være vinderen. Hypede spillet højt op, og disse levede spillet ikke op til. flop, skuffet, meh = årets skuffelse. Er spillet godt.. ligegyldigt.
Individuelt, selvfølgelig.

Thps 5 derimod. Et spil med hype,dårlig grafik, trivielt gameplay med buggy spilmekanismer.. Og hov, spillet virker faktisk ikke. Ser ikke andre spil på listen der kan hamle op med dette
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil på PSLife

Indlægaf Erroneus » søn 03 jan 2016 19:26

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron