Forum

PS4 Pro kan bestilles nu

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » tors 08 sep 2016 17:30

Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » tors 08 sep 2016 20:02

Yeah, Cdon og Gamestop har den også.

Bestilte min i Gamestop i dag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf zag » tors 08 sep 2016 20:05

Hvad er forskellen på dem ?
Billede
zag
Niveau 3
 
Indlæg: 284


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » tors 08 sep 2016 20:37

PS4 Slim er en mindre udgave PlayStation 4, der bruger mindre strøm. Men ellers kan den det samme som den gamle PlayStation 4, bortset fra den har bedre support for Wifi netværk.

PS4 Pro er den nye premium udgave af PlayStation 4, som bliver ca 2,3 gange hurtigere og dermed kan vise nye og opdateret spil med bedre grafik, flere PPS og/eller i højere 4K opløsning, som i nogle spil bliver via opskalering og i andre spil bliver i ægte 4K.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf zag » tors 08 sep 2016 20:40

Nice 4k så skal jeg da have en ny konsol
Billede
zag
Niveau 3
 
Indlæg: 284


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » tors 08 sep 2016 21:45

Jeg har også forudbestilt en PS4 Pro :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Hasani94 » tors 08 sep 2016 22:21

Bliver den nye konsol værd at købe, hvis man IKKE ejer et 4k tv?
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Krede1972 » tors 08 sep 2016 22:24

Hasani94 skrev:Bliver den nye konsol værd at købe, hvis man IKKE ejer et 4k tv?


Jeg sidder med nøjagtigt samme spørgsmål i tankerne...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » tors 08 sep 2016 22:30

zag skrev:Nice 4k så skal jeg da have en ny konsol


Det er nok opskaleret 4k, ægte 4k skulle kræve en del mere regnekraft end selv Pro kassen har.

Jeg venter og ser indtil den har vist hvad den kan.
Som nævnt andesteds så er jeg ikke begejstret for den korte tid der nu er mellem konsol releases, men jeg har på den anden side også et PSVR i preordre og et 4k tv, dog uden HDR.

Så hvis den virkeligt gør en forskel især i PSVR kan det godt være at jeg kan overbevises.
Men køn er den altså ikke.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » tors 08 sep 2016 22:33

Hasani94 skrev:Bliver den nye konsol værd at købe, hvis man IKKE ejer et 4k tv?


Tjah:
·A Pro owner who merely has a current-standard 1080p TV may also see marginal improvements to games that are programmed to use the more powerful console’s power for non-4K/HDR effects. According to developers working on games for the Pro, these gamers may see the game they’re playing running at a more stable framerate or with some improved graphical details.


http://kotaku.com/the-ps4-pro-will-help ... 1786366610
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Scoring » fre 09 sep 2016 09:59

Hasani94 skrev:Bliver den nye konsol værd at købe, hvis man IKKE ejer et 4k tv?


Det korte svar er nok: hvor kræsen er du?

Når selv Sony skriver marginal forskel på et IKKE 4K tv, så skal du nok forvente at du ikke kan se nogen forskel. Jeg har hørt (dog ikke selv oplevet) at selv ikke et 4K tv i en almindelig stue størrelse nu om stunder på 55" ikke viser den store forskel - der skal man op i 65" og sidde forholdvis tæt på.

Jeg ville i hvert fald vente til at Pro kommer ud, og se lidt forskellige test af hvad den rent faktisk kan levere - det taber du jo ikke noget på.
Har man ikke en PS4 og ejer et 4K tv og går ikke op i størrelsen på den fysiske konsol - så synes jeg ikke 1000 kr. er meget for at få Proen, da den jo har 1TB ift. Slim på 500 GB - så får man trods alt ret meget mere konsol.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » fre 09 sep 2016 10:10

Scoring skrev:Har man ikke en PS4 og ejer et 4K tv og går ikke op i størrelsen på den fysiske konsol - så synes jeg ikke 1000 kr. er meget for at få Proen, da den jo har 1TB ift. Slim på 500 GB - så får man trods alt ret meget mere konsol.


Helt enig, hvis jeg stod og skulle købe en ny konsol ville jeg helt klart vælge Pro. Det andet kommer man til at ærgre sig over før eller siden.
Men hvis man allerede har en PS4 så valget ikke helt så indlysende.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf BizzyVaping » fre 09 sep 2016 13:52

Hasani94 skrev:Bliver den nye konsol værd at købe, hvis man IKKE ejer et 4k tv?


Både og.

Rise of the Tomb Raider skulle have en både en enhanced mode og en "High framerate" mode. Enhanced mode skulle være låst til 30 fps men tilgengæld have bedre effekter/højere settings, så spillet kommer lidt nærmere pc versionen i udseende ved 1080p på Ps4Pro.

1080p High framerate mode skulle være den normale konsol version som den kendes fra XboxOne men med ulåst framerate. Det sidste lyder dog ikke lyder til at være den store succes, da det kun skulle give 45fps fremfor 30 (Forskellen på 45 og 30 er nærmest ikke til at se. Det er først ved 60fps tingene begynder at se flydende ud)

Indtil videre er Tomb raider dog vidst det eneste spil som skulle drage nogen fordel af Ps4Pro fremfor den normale/gamle udgave. Der kommer sikkert flere, men imo er det et temmeligt dårligt tegn, at tomb raider ikke engang kan låses til 60fps/1080p på den nye hardware, så jeg ville nok ikke sætte forventningerne alt for højt
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf MatHan1990 » fre 09 sep 2016 14:52

Jeg køber nok slim-versionen :)
MatHan1990
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf darkandel » fre 09 sep 2016 15:44

Erroneus skrev:PS4 Slim er en mindre udgave PlayStation 4, der bruger mindre strøm. Men ellers kan den det samme som den gamle PlayStation 4, bortset fra den har bedre support for Wifi netværk.

PS4 Pro er den nye premium udgave af PlayStation 4, som bliver ca 2,3 gange hurtigere og dermed kan vise nye og opdateret spil med bedre grafik, flere PPS og/eller i højere 4K opløsning, som i nogle spil bliver via opskalering og i andre spil bliver i ægte 4K.

bliver vel omkring 15-20 fps i 4k på playstation ? når man tænker på hvilken pc der skal til for at køre 4k i spil med over 60 fps.
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron