Forum

PS4 Pro kan bestilles nu

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf ShadowFlameDK » lør 22 okt 2016 22:01

Prøv at læse artiklen om ps4 pro igen. De indrømmer jo at de ikke vil kunne håndtere forward kompatibeliteten.

Sådan forholder det sig ikke med xbox Scorpio og det er min pointe.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » lør 22 okt 2016 22:35

ShadowFlameDK skrev:Prøv at læse artiklen om ps4 pro igen. De indrømmer jo at de ikke vil kunne håndtere forward kompatibeliteten.

Sådan forholder det sig ikke med xbox Scorpio og det er min pointe.

Ja præcis, læs artiklen :) Cerny fra Sony sætter spørgsmål ved at Scorpio kan håndtere forward kompatibeliteten og det er netop det man ikke ved pt. Ja Microsoft har sagt at Scorpio får support for Xbox One titler, men de har ikke sagt at ikke-patchet spil får et hastighedsboost, fordi man ved ikke hvordan de kommer uden om det fact at Scorpio har betydeligt andet hardware i, noget som vil betyde problemer for allerede udgivet spil.

Så din pointe bygger på noget, som man ikke ved om er rigtigt pt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » lør 22 okt 2016 22:39

Rettelse, faktisk har de udtalt sig om det, tilbage i Juni sagde Phil Spencer "Spencer explained that some games make use of a function called dynamic scaling in order to maintain a lag-free experience for players. "

Og

"Phil Spencer went on in the interview to say that gamers shouldn’t plan on buying Project Scorpio once it releases just to enjoy their current library of games. Since not every game utilizes dynamic scaling, Spencer doesn’t want to encourage gamers to upgrade just for that."

Så kun spil med "dynamic scaling" får noget ud af det, dem der ikke har den funktionalitet, skal patches for at drage support af Scorpio hardware. Hmmm hvilken konsol minder det mig om? Nå jo PS4 Pro.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf ShadowFlameDK » søn 23 okt 2016 08:36

Nej igen tager du fejl. Ps4 pro får ikke noget ud af dynamik resolution for de slukker for den 2 GPU!! De får lidt på frameraten fordi de har overclocked cpu'en, det er alt.

Og du siger jeg skal læse artiklen igen og henviser mig til hvad Cerny mener om Scorpio. Nok ikke den bedste kilde til den vurdering.

Alle spil som ikke har dynamic framerate (Dvs. Ikke locked) eller dynamik scaling vil få gavn af Scorpio og xbox one s for den sags skyld.

På ps4 skal de ind og rode med koden, teste og deploye den nye version. Hvorfor skulle udviklere gøre det når de er i gang med nye projekter. Det er ikke så simpelt som Cerney gerne vil hær det til.
Prøv at de project reds komentar
http://www.eurogamer.net/articles/2016- ... o-features

Og hvis de ikke vil opdatere årets spil så er det nok ikke så nemt!!!!!

Prøv i øvrigt at læse op hvor mange spil der kører dynamic resolution på xbox. MS har haft det her i planen fra starten og har anbefalet løsningen til udviklere, det er ikke tilfældigt.

Citat:
When that same game's running on Scorpio, because of the compute capability, it's effectively is going to run at its max resolution the whole time. And so you will see advantages like that when your Xbox One games are running on Scorpio. So that's why we continue to talk to developers about dynamic scaling because I think as compute capability goes up on the hardware, they kind of get it for free."
Spencer's comments suggest that Scorpio will automatically improve the image quality of games that use a dynamic resolution without the need to release a title update, simply due to the power of the console.
Senest rettet af ShadowFlameDK søn 23 okt 2016 11:40, rettet i alt 1 gang.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf ShadowFlameDK » søn 23 okt 2016 08:44

Prøv at lige på den her artikel
http://www.forbes.com/sites/kevinmurnan ... 75d70c2f82

The Xbox One S Has Noticeably Better Graphics Than The Xbox One For Some Games
The games that show the most improvement have either an unlocked frame rate, support dynamic resolution or both. Games with a 30 fps (frames per second) cap on frame rate will also look better during segments that failed to reach the cap on the original Xbox One. Digital Foundry also verified that the improvement for 30 fps capped games also appears on some backwards compatible Xbox 360 games.


However, it’s worth noting that Digital Foundry thought the graphical improvements in the One S are more noteworthy than Microsoft has made them out to be.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » søn 23 okt 2016 11:53

Ja Xbox One S har bedre ydelse end Xbox One (det er der ikke nogle som har sagt andet på NOGET tidspunkt), fordi at GPU'en i Xbox One S har fået sig et lille hastighedsboost og et boost der var så lille, at de godt kunne lade det påvirke nuværende spil, men ellers var det samme hardware som der var i Xbox One S. Mere specifikt var det samme GPU og det meget vigtigt, set i henhold til hvordan spillene virker. Men der er kæmpe forskel fra den hardware de propper i Scorpio, til hvad de propper i Xbox One S, fordi ikke nok med det er en anden GPU, det er også en anden CPU og det er også anderledes RAM struktur, og det er problematikken.

Godt så. Så vi har et problematik, der betyder at Scorpio ikke understøtter alle Xbox One spil automatisk, fordi at hardware er ændret voldsomt. Hvem er enig i det? Det er Phil Spencer, Head of Xbox, som bekræfter at Xbox One spil, skal understøtte dynamic resolution for at kan understøtte den bedre hardware i Scorpio. Og det er vel at mærke, hvis det nu også virker, hvilket bl.a. Cerny fra Sony sætter spørgsmål tegn ved, men det finder vi ud af, når vi kommer tættere på lanceringen af Scorpio.

Men lad os holde fast i at Dynamic Resolution er løsningen for Microsoft og ja det har ikke noget med PS4 Pro at gøre, der har du misforstået mit indlæg, det var ikke det jeg mente. Det jeg mente, det var at spil som ikke understøtter Dynamic Resolution, får ikke noget ud af Scorpio og skal patches, på samme måde som PS4 spil skal patches til PS4 Pro's teknikker, før de får noget ud af PS4 Pro.

ShadowFlameDK skrev:Prøv at læse artiklen om ps4 pro igen. De indrømmer jo at de ikke vil kunne håndtere forward kompatibeliteten.

Sådan forholder det sig ikke med xbox Scorpio og det er min pointe.


Og det er her, din pointe fejler og det hvad jeg prøver at forklare til dig. Scorpio har samme problematik som PS4 Pro har, fordi dens hardware er ændret for meget. Løsningen fra Microsoft hedder Dynamic Resolution og spil der ikke har det, skal patches til at have det, præcis som PS4 spil skal patches til at understøtte PS4 Pro teknikker. Ud over det, så ved vi pt. ikke hvor godt Dynamic Resolution kommer til at virke med ældre spil og Scorpio, fordi den store ændring i hardware, har altså en voldsom betydning på hvordan spil snakker med hardwaren.

Så kommer det store spørgsmål, hvilken spil bliver patched til at have support for Dynamic Resolution og for PS4 Pro's teknikker. Ja det ser ud til at The Witcher 3 ikke får support for PS4 Pro, fordi det vil de åbenbart ikke bruge kræfter på. Hvilket naturligvis er ærgerligt, når det åbenbart ikke tager mange kræfter, at tilføje den her support, men det kan jo være det ændrer sig. Men du kan også være helt sikker på, at der vil være spil til Xbox One, som aldrig får tilføjet support for Dynamic Resolution, fordi de ikke vil bruge kræfter på det.

Og ja det er korrekt, at Dynamic Resolution bliver brugt på mange Xbox One spil, så ja Microsoft har sandsynligvis haft det her i tankerne, men det ændrer ikke på at der er mange spil til Xbox One, som ikke understøtter Dynamic Resolution, og derfor skal patches.

Så wall of text, men konklusionen er:
Xbox One spil skal patches for at understøtte Scorpio, hvis de ikke understøtter Dynamic Resolution, der er ikke noget magisk automatik her, der betyder at Xbox One spil og Scorpio, ikke har samme problematik som PS4 spil og PS4 Pro har, igen bekræftet af Phil Spencer.

Konklusionen må også være, at lige nu ved vi ikke hvor godt Dynamic Resolution faktisk fungerer, set i henhold til den meget anderledes hardware der sidder i Scorpio. Dynamic Resolution er en teknik der gør den kan skrue op for opløsning, hvis der er nok performance til det. Men spillet skal stadigvæk kunne finde ud at snakke korrekt med bl.a. den nye GPU, som understøtter nye instruktionssæt. Tag et kig på PC spil, hvor det sker meget ofte, at spil skal opdateres for at kunne køre ordenligt med nyt hardware.

Så min pointe er, at Scorpio har samme problemstilling som PS4 Pro og ikke supporteret spil, samt der er for mange ukendte ting med Scorpio pt., fordi man kan bare ikke ignorer de problemstillinger der kommer, når et spil er skrevet til en GPU udviklet i 2012, skal til at køre på en GPU udviklet i 2016.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf ShadowFlameDK » søn 23 okt 2016 17:59

Jeg gidder ikke rigtigt blive ved med at levere wall og tekst. Men du har ikke ret omkring forskellen mellem xbox og PS. De er meget forskellige netop mht. brug af hypervisor som bruges i xbox til at køre virtuelt og derfor kan du snakke med den på dame måde ligegyldigt om du så ændrer på hele den tekniske hardware nedenunder. Derfor har du ikke det samme problem på xbox, og derfor vil spil være forward compatible. Spencer underspillerbi den grad ligesom de gjorde med xbox one s.


Den her artikel er interessant hvis di rent faktisk vil vige lift om hvad MS har gjort og hvorfor de står i en noget anden situation end Sony.
http://www.giantbomb.com/forums/xbox-on ... i-1437760/
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » søn 23 okt 2016 18:43

Igen, ligger du ord i min mund som jeg ikke har sagt. Jeg påstår på intet tidspunkt, at PS4 indeholder et virtuelt lagt? Jeg sammenligner, fordi jeg mener, at de får samme problemstilling med for nyt hardware på ældre spil.

Anyways, ja Xbox One bruger hypervisor, men hypervisoren i Xbox One bliver ikke brugt på den måde du tror det bliver brugt. Hypervisor bliver brugt til at opdele Xbox One i tre segmenter, hvor der så er tildelt ressourcer til hvert område, og som samtidigt kan adskille dem af, hvilket er godt af hensyn til sikkerhed, men også ressourcestyring. Det du snakker om, er at hypervisoren emulerer hardwaren i maskinen, så spillene er ligeglad med hardwaren, fordi den snakker kun med hypervisoren. Men det er bare ikke tilfældet og den artikel du har linket til, forklarer faktisk også det.

I'm sure some of you are familiar with programs such as VMware Workstation, Parallels Desktop, Oracle's Virtual Box, or Microsoft's Virtual-PC. These are considered type 2 (or Hosted) hypervisors. These are designed to interface with the operating system they are installed within. They then provide emulation of hardware for the virtual machine (or guest OS) to run on.

That isn't what the Xbox One uses. Instead, it uses a type 1 (Bare-Metal) hypervisor. This means it is an operating system designed to interface directly with hardware
and provide an environment for the guest OS to work within, all while managing the resources available to those guest operating systems. Comparatively, this means much lower overhead, and the ability to allow operating systems to use actual hardware, not just emulated counterparts.


Så spillene snakker direkte med hardwaren, og dvs. at spillene skal snakke direkte med Scorpio's hardware og så opstår den problematik, som PS4 Pro også har, at spillene ikke er udviklet til den hardware som der sidder i maskinen, deraf kommer behovet for at patche spil at have support for hardwaren, igen noget som Sony har bekræftet er nødvendigt til PS4 Pro og som Microsoft har bekræftet er nødvendigt til Scorpio.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf SimonThorsager » man 24 okt 2016 17:56

Er der nogen som har fået mailen fra Gamestop i sin tid, med tilbuddet hvor man kan bytte sin PS4 500GB til en PS4 Pro og smide 1799,- som tidligere skrevet her i tråden, som kan screenshotte den til mig? :)
Forudbestilte PS4 Pro i weekenden, men min lokale Gamestop havde ikke hørt om det indbytningstilbud, så det kunne være rart at fremvise det.
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » man 24 okt 2016 18:13

kig på side 6 i denne tråd :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf SimonThorsager » man 24 okt 2016 19:35

dMITIj skrev:kig på side 6 i denne tråd :D


Der er intet billede af tilbuddet, hvor 500GB modellen indgår. Kun 1TB modellen :)
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » man 24 okt 2016 20:40

Nej, de har aldrig lavet noget grafisk materiale på det, af en eller anden årsag. Jeg har fået oplyst de priser fra Gamestop Odense Rosendgårdcenteret, som slog det op.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » man 24 okt 2016 20:46

Erroneus skrev:
I'm sure some of you are familiar with programs such as VMware Workstation, Parallels Desktop, Oracle's Virtual Box, or Microsoft's Virtual-PC. These are considered type 2 (or Hosted) hypervisors. These are designed to interface with the operating system they are installed within. They then provide emulation of hardware for the virtual machine (or guest OS) to run on.

That isn't what the Xbox One uses. Instead, it uses a type 1 (Bare-Metal) hypervisor. This means it is an operating system designed to interface directly with hardware
and provide an environment for the guest OS to work within, all while managing the resources available to those guest operating systems. Comparatively, this means much lower overhead, and the ability to allow operating systems to use actual hardware, not just emulated counterparts.


Så spillene snakker direkte med hardwaren, og dvs. at spillene skal snakke direkte med Scorpio's hardware og så opstår den problematik, som PS4 Pro også har, at spillene ikke er udviklet til den hardware som der sidder i maskinen, deraf kommer behovet for at patche spil at have support for hardwaren, igen noget som Sony har bekræftet er nødvendigt til PS4 Pro og som Microsoft har bekræftet er nødvendigt til Scorpio.


Er du sikker på at du tolker det rigtigt?
Som jeg læser det siger de at deres Hypervisor kører direkte på hardwaren, men derfor skal du vel stadigvæk installere et Guest OS som applikationerne så bliver afviklet under?

Lige som med ESX der også kører direkte på hardwaren, men du lægger alligevel Linux eller Windows på for at kører din software.

Performancen er bedre uden et ekstra OS klemt ind mellem det hele, men jeg skulle mene Guest OS er ligeglad med om Hypervisoren kører direkte på hardwaren eller i et andet OS. Og Spil/Apllikatoner ser kun Guest OS.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » man 24 okt 2016 22:07

Vreki skrev:Er du sikker på at du tolker det rigtigt?
Som jeg læser det siger de at deres Hypervisor kører direkte på hardwaren, men derfor skal du vel stadigvæk installere et Guest OS som applikationerne så bliver afviklet under.

Jeg kan godt se hvad du mener og traditionelt, så er det også sådan det fungerer, f.eks. med ESX, men Hypervisoren i Xbox One er ret anderledes, netop fordi det er lavet til en spillekonsol.

Som jeg læser det, så er der et Host OS ja, som ligger nederst tættest på metallet, men det HostOS står for ressource-styring og segmentering af de 2 andre OS'er som primær opgave, hvor spil stadigvæk snakker direkte med hardwaren (via API som DirectX). Fordi igen, hvis det var fuldt emuleret, så ville de ikke have behov for at skulle patche spil til at virke med Scorpio.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Slimjay DK » tors 03 nov 2016 21:23

Jeg håber der er flere udviklere der gør som Crystal Dynamics .. Så det hele ikke går op i 4K 8)




I øvrigt står der flere steder at The Last Of Us har fået patch til Native 4K, HDR :shock:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster