Forum

US Store (PS4) opsætning for begyndere

Generelt snak om Playstation og services.

US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Volpi » man 26 sep 2016 08:54

Hey - Nu hvor bla Fifa, Mafia og Battlefield nærmer sig har jeg overvejet at køre hele skidtet på download og så kom US store forbi min tankevrimmel:).

MEn som jeg kan se i Fifa 17 tråden spørges der ret meget til oprettelse af us store mm, så jeg tænkte vi måske kunne have en dedikeret tråd til formålet i håb om mange andre kunne byde ind.
Jeg har forstået det således:
Jeg skal oprette en us konto, med en us adresse. Det kan være et hotel eller bibliotek.
For at betale på us store skal jeg have et us betalingskort eller købe en kode eks på amazon, er det korrekt?
Foregår det sådan at jeg på amazon.com kan købe en direkte redeem code til fifa 17? Eller hvordan foregår det?

Alternativt, kan jeg ikke overføre penge til en us ps konto med et alm visakort og derefter betale for spillet i us store?
Eller med et MasterCard?

Vi er flere der gerne vil tage springet kan jeg læse mig til, så al input er velkommen:).
(Dernæst står der 2 fridage foran mig der nemt kunne bruges til en masse fifa;))
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Krede1972 » man 26 sep 2016 10:56

Det du køber hos Amazon.com er redeemcode som giver penge i din wallet på din US-account.
Herefter kan du købe spil på US-Storen.

Nej, du kan ikke bruge dit Visakort direkte i US-Storen. Det er derfor man er nødt til at købe koder hos Amazon.com.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Volpi » man 26 sep 2016 11:29

Kunne du finde et link til kodekøb? Er sgu i tvivl;)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Krede1972 » man 26 sep 2016 11:45

Volpi skrev:Kunne du finde et link til kodekøb? Er sgu i tvivl;)


Du går bare ind på amazon.com og skriver "PSN code" i søgefeltet.

Der er forskellige beløbsstørrelser: 10, 20, 50, 60, 75 eller 100$.

https://www.amazon.com/100-PlayStation- ... s=psn+code
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Chaui » man 26 sep 2016 12:22

Man kan også oprette sit Visa kort hos paypal som en amerikansk bruger, og så på den måde sætte penge ind på sin PS Wallet.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Volpi » man 26 sep 2016 12:30

Ah se allerede det var jeg gået galt på. Troede det var en kode specifikt til FIFA 17 og ikke til wallet. Men de koder på US Amazon kan godt betales med dansk kort?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Krede1972 » man 26 sep 2016 12:57

Volpi skrev:Ah se allerede det var jeg gået galt på. Troede det var en kode specifikt til FIFA 17 og ikke til wallet. Men de koder på US Amazon kan godt betales med dansk kort?


Ja.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Rene1980 » man 26 sep 2016 17:41

Af ren nysgerrighed; hvor stor prisforskel er der på PSN EUR og PSN US?
Kan det give problemer mht online osv?
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Krede1972 » man 26 sep 2016 18:49

Rene1980 skrev:Af ren nysgerrighed; hvor stor prisforskel er der på PSN EUR og PSN US?
Kan det give problemer mht online osv?


Prisforskellen ligger på omkring 150 kroner for et nyt spil.

Onlineproblemer? Nej.

På grund af det lave pund (hurra for Brexit =D> ), så kan det også være en god mulighed se sig omkring hos amazon.co.uk og købe fysiske skiver, som jo har en gensalgsværdi. Prisen er med lidt god vilje den samme som på US-Storen, men med muligheden for at sælge sin skive igen og dermed samlet set en endnu lavere pris.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Volpi » man 26 sep 2016 18:51

Krede1972 skrev:
Rene1980 skrev:Af ren nysgerrighed; hvor stor prisforskel er der på PSN EUR og PSN US?
Kan det give problemer mht online osv?


Prisforskellen ligger på omkring 150 kroner for et nyt spil.

Onlineproblemer? Nej.

På grund af det lave pund (hurra for Brexit =D> ), så kan det også være en god mulighed se sig omkring hos amazon.co.uk og købe fysiske skiver, som jo har en gensalgsværdi. Prisen er med lidt god vilje den samme som på US-Storen, men med muligheden for at sælge sin skive igen og dermed samlet set en endnu lavere pris.



Helt enig, men med lige præcis FIFA (og andre sæson spil), er gensalgsværdien temmelig ringe, ligeså snart spillet er salgsmodent (når nyt udkommer).
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Erroneus » man 26 sep 2016 20:25

Tjaaa det kommer an på hvor lang tid man vil holde fast i sit Fifa :) Jeg plejer at have det et halvt år og så skyde det af i Gamestop, der får man stadigvæk en oki pris for det. Men jeg ved godt at de fleste gerne vil beholde det helt til næste udgave kommer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf Volpi » man 26 sep 2016 20:57

Så har det selvfølgelig lidt værdi fortsat:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf hamsjel911 » man 26 sep 2016 21:34

Når jeg forsøger at købe fra Amazon.com siger den at køb af dette produkt ikke er muligt fra Danmark. Ændrer i bare adresse på Amazon til en fake US adresse eller hvordan?
hamsjel911
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf schreiber77 » man 26 sep 2016 21:43

hamsjel911 skrev:Når jeg forsøger at købe fra Amazon.com siger den at køb af dette produkt ikke er muligt fra Danmark. Ændrer i bare adresse på Amazon til en fake US adresse eller hvordan?


Du kan evt lige kigge på denne, det brugte jeg til at lave min.
http://museum.geekculture.dk/kommentare ... 2#comments

Du skal også sørge for at din amazon er sat til at være us kontoen, jeg havde problemer med det, men fandt ud af at du skal gå ind under Manage Your Content and Devices - settings og sørge for at det i Country Settings er din us konto der er sat.
schreiber77
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: US Store (PS4) opsætning for begyndere

Indlægaf hamsjel911 » man 26 sep 2016 21:50

Tak for det, men kræver det at Amazon og PS har samme adresse for kan ikke huske hvilken adresse jeg brugte på US PS account
hamsjel911
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster