Forum

PS4 Slim.. Fake or Real ?

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS4 Slim.. Fake or Real ?

Indlægaf Vreki » ons 28 jan 2015 10:16

Bab skrev:Det er vist for tidligt, at afskrive fysiske medier. Kan nettet klare 8K streaming af film? Kan det klare 16K eller hvad det næste bliver? Vil man acceptere download af spil på 100 GB eller mere?

Bab


Tjah, du kan vel lige så godt spørge om man vil skifte disc 8 gange i løbet af en film, for jeg tror heller ikke de fysiske medier er klar til den slags endnu.

Uden at have konkrete data, så er min opfattelse at båndbredden de seneste år er vokset hurtigere en kapaciteten af de fysiske medier, så 8K kan lige så godt ende med at blive et argument for streaming. P.t. kan jeg få 500/500 hos min udbyder.
Noget andet er at 8k det da vist kun er relevant for folk der sidder 50cm fra deres 200" TV, selv 4K syntes at være svært at forsvarer. :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Slim.. Fake or Real ?

Indlægaf Bab » ons 28 jan 2015 10:45

Og andre kan få 10/2, hvis de er heldige. Skiverne udvikler sig stadig og der er allerede testet med større kapacitet end de eksisterende. Jeg tvivler også på, at Bluray bliver den sidste fysiske skive, som vi ser.

Relevant eller ej, så kommer det. Ellers ville vi alle sidde med et billedrørsTv i dag. Og jeg tror efterhånden, at det bliver svært at finde sådan et.

Stop al udvikling. Vi har nået det optimale ;)

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS4 Slim.. Fake or Real ?

Indlægaf EvilNinjaMoby » ons 28 jan 2015 11:01

Vreki skrev:Noget andet er at 8k det da vist kun er relevant for folk der sidder 50cm fra deres 200" TV, selv 4K syntes at være svært at forsvarer. :D

Ja, hvis man kun kigger på opløsning - men nu er der jo heldigvis andre, og i min verden, mere interessante aspekter at have fokus på ifm. kommende video-standarder/formater, end blot opløsningen.

Her tænker jeg på farvedybde, forbedring af sort-i-sort og muligheden for højere FPS...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: PS4 Slim.. Fake or Real ?

Indlægaf Redman DK » ons 28 jan 2015 17:58

Ja film på fysiske medier ryger sgu nok ingen steder lige foreløbig. Blu-ray ser stadig meget bedre ud end det man kan få på Netflix, så ja det er meget fint at de kan streame i 1080p men når blandt andet bitraten er meget lavere hjælper det ikke så meget.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS4 Slim.. Fake or Real ?

Indlægaf too nizzle » ons 28 jan 2015 20:56

Det er vel underordnet om nettet kan klare 8K lige nu da 8 eller 16K stadig er pænt mange år ude i fremtiden formentligt. Der endnu ikke er nok efterspørgsel efter 4K da udbredelsen af 4K-TV stadig kun er sket hos de såkaldte first-movers stort set. TV markedet viser sig stadig ikke at kunne bære en så ofte udskiftning i stuerne som producenterne ønsker - hvilket gør udbredelsen af nye standarder meget svær så længe broadcast tv stadig eksisterer som nu. Det går den rigtige vej med flere seere der får øjnene op for streamíng - men det betyder stadig ikke at folk vil skifte tv hvert 2 år fordi opløsningen typisk opleves af kunderne som en marginal forbedring i forhold til 1080P i det fleste situationer.

Personlig så jeg gerne 4k eller mere udbredt bedre - men sådan er det bare ikke endnu desværre. Spørgsmålet er om 4 eller 8K helt springes over af de store kundesegmenter som stadig venter med at skifte tv til de tvinges enten efter hardware nedbrud eller lignende.
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster