Forum

firmware 2.5

Snak om Playstation relaterede nyheder.

firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » fre 06 mar 2015 23:33

den skulle komme her i slutningen af marts/start april. den er pt. ved at blive testet af en del ps4brugere - som ms har gjort en del tid. dog har disse ps4ejere ikke haft styr på hvad NDA betyder mm. det har resulteret i nogle leaks, som efterfølgende er blevet støvsuget op af sony/ejerne af siderne.

men det er der samlet sammen er :

Suspend/Resume
Delete trophies with zero percent
Search trophy details on the internet, including screenshots of scenes with trophies.
SharePlay at 60 frames per second.
Share trophy details and screenshots.
Playstation music/spofity

http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... tcount=169
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1005451
https://twitter.com/Wario64/status/573941607134691328
https://twitter.com/Wario64/status/573939245305327617
https://twitter.com/Wario64/status/573939098420826112
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1005370

Suspend/Resume har været min mest ventede funktion på ps4. det sammen med playGO (spil mens spillet downloader) var mine to vigtigste ting maskinen skulle klare foruden at spille spil
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Erroneus » lør 07 mar 2015 00:24

Virkelig spændende, ser ud til at blive en massiv opdatering, men det skylder de også :>

Men ingen DNLA i, det er lidt ærgerligt, når så mange har efterspurgt det og de selv har sagt det nok skal komme, men det kan måske nås endnu eller bliver måske som en app og ikke en firmware funktion.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: firmware 2.5

Indlægaf HEADSTAR » lør 07 mar 2015 08:09

Ud fra de kommentar der kommer vedrørende sletning af trofæer, så er det da også nødvendigt med en opdatering til PS3eren.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 09:01

der kommer nok ikke en flere firmwares til ps3. medmindre det er for at gøre noget mod hackere.

her er changelogen
Main Features

The system can now enter rest mode without closing any applications. You can adjust this setting in [Power Save Settings] > [Set Functions Available in Rest Mode].

[Accessibility] has been added to [Settings]. You can adjust accessibility settings such as zooming and button assignments.

Trophies

You an now delete trophies with 0% achievement progress.

[Earned Date], [Not Earned], and [Grade] have been added as sorting options for trophies. You can also sort by [Earned Date] and [Not Earned] options when comparing trophies with other players.

You can now search the Internet for details about trophies from the options menu in [Trophies].

Screenshots of scenes when you earn trophies are now saved automatically. You can view saved screenshots in [Capture Gallery].

You can now share trophy details and screenshots. Select the trophy you want to share details about in [Trophy], and then press the Share button.

Share Play

You can now test the host's connection speed when starting Share Play.

You can now enjoy Share Play at 60 fps. A host in a party can adjust the setting in [Party Settings] > [Video Quality for Share Play] > [Frame Rate].

A user who is running version 2.50 or earlier on their system cannot use Share Play with someone who is running version 2.50 beta on their system. Users who are both running system software version 2.50 beta can enjoy Share Play.

Other

Users who are your Facebook friends can now be displayed in [Players You May Know].

You can now send real name requests in addition to Friend requests to users who are currently not on your Friends list.

You can now apply a shadow style for text in [Themes].

You can now enter up to 140 characters for your self-introduction.

If you enter 22 characters or more for your self-introduction, only 21 characters will be displayed on a PS4 system running system software version earlier than 2.50.

You can now use the touch pad to operate playback of videos on discs.

[Discover] has been added to introduce users to PS4 system features. You can view information about features in [Notifications] > [Discover].

Remote Play cannot be used with a PS Vita system running version 3.35. A system software update for the PS Vita (to be released later) is required.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Volpi » lør 07 mar 2015 09:09

Jeg ville snart gerne have harmony support på ps4, sgu træls med universal remote på alt, foruden ps4, når nu den er blu ray afspilleren i huset også
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: firmware 2.5

Indlægaf HEADSTAR » lør 07 mar 2015 09:10

Men er det ikke samme psn konto fra PS3'eren som bruges på ps4'eren
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 09:29

Jeg kan nemt undvære Suspend/Resume. Jeg kan ikke rigtig se, hvad jeg skal bruge funktionen til. Men hvor er mapperne. Selvom jeg ikke har ret mange spil i forhold til mange andre, så synes jeg allerede, at det er ved at være rodet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Pending76 » lør 07 mar 2015 09:45

Jeg så gerne man kunne fjerne downloadede spil fra Biblioteket efter man havde afinstalleret spillet. Kunne da godt forestille mig efter en års tid med ps+ så ville der være en masse spil, men så blandt sine egne spil.

Men ja mangler lidt orden på ps4'eren hvad angår spil.

Men det nok bare mig :-D
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense


Re: firmware 2.5

Indlægaf Vreki » lør 07 mar 2015 09:57

Nej, jeg er også træt af at de bruger tid på facebook integration, mens min PS4 støt og rolig sander til i en brugergrænseflade der er designet til max 10 spil.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 10:01

Bab skrev:Jeg kan nemt undvære Suspend/Resume. Jeg kan ikke rigtig se, hvad jeg skal bruge funktionen til.


efter at have spillet f.eks FFX på vita, er jeg blevet ekstra opmærksom på hvor lang tid man bruger på at starte maskinen, spil, se alt pjat inden menuen, loade sit save for så at være i gang - og dette nogle gange ved sidste mulige savespot/checkpoint i spillet (assassins creed, far cry, dragon age osv.) det er 2 minutter sparet i ventetid, og op til 10 minutters gentagelse af gameplay i spil.

Pending76 skrev:Jeg så gerne man kunne fjerne downloadede spil fra Biblioteket efter man havde afinstalleret spillet.


sker ikke. dette er deres downloadliste. tror dog der kommer flere opdeling og søgefunktioner. f.eks opdelt "mapper" hvor vi har installeret spil, spil der kan downloades, dlc, themes mm.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Pending76 » lør 07 mar 2015 10:08

Rytteren skrev:
Bab skrev:Jeg kan nemt undvære Suspend/Resume. Jeg kan ikke rigtig se, hvad jeg skal bruge funktionen til.


efter at have spillet f.eks FFX på vita, er jeg blevet ekstra opmærksom på hvor lang tid man bruger på at starte maskinen, spil, se alt pjat inden menuen, loade sit save for så at være i gang - og dette nogle gange ved sidste mulige savespot/checkpoint i spillet (assassins creed, far cry, dragon age osv.) det er 2 minutter sparet i ventetid, og op til 10 minutters gentagelse af gameplay i spil.

Pending76 skrev:Jeg så gerne man kunne fjerne downloadede spil fra Biblioteket efter man havde afinstalleret spillet.


sker ikke. dette er deres downloadliste. tror dog der kommer flere opdeling og søgefunktioner. f.eks opdelt "mapper" hvor vi har installeret spil, spil der kan downloades, dlc, themes mm.


Ja, de ville da være cool, hvis det skete, at man kunne have enten en mappe med installede spil og en anden med spil som har været downloadet. Eller i det mindste man kunne skjule dem man ikke ønsker.

Men nu ved jeg ikke om jeg husker rigtig, men synes bare der var mere orden på ps3'eren den gang jeg havde den :-D
Billede
Pending76
Niveau 1
 
Indlæg: 65
By: Odense


Re: firmware 2.5

Indlægaf Vreki » lør 07 mar 2015 10:47

Det ville også hjælpe meget på Library hvis man kunne få en ren liste visning, istedet for det der Tile-stads.
Igen så er det meget fint når man kun har en håndfuld spil, men på nuværende tidspunkt kan jeg slet ikke overskue hvad jeg egenligt har installeret.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 10:48

Waooooo to minutter. Ja, så er det en meget nyttig funktion. Jeg tænder min PS4 og starter spillet. Mens det starter op, så henter jeg kaffe eller laver popcorn, alt efter hvad jeg har lyst til. Der er jo ingen som siger, at man skal kikke på at den starter op, ligesom man ikke behøver at kikke på vandet indtil det koger. Jeg har haft funktionen på min computer, ja næsten altid, og jeg har aldrig brugt den. Sådan bliver det nok også på PS4.

Jeg er sikker på, at mange godt vil have mapper, så de kan dele op i US og EU. Det kunne være en nyttig funktion og kunne godt være med til, at jeg ville oprette en ny US konto.

Download listen er tåbelig. Hvorfor skal jeg se alle mine PS3 spil, når jeg kun har en PS4?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: firmware 2.5

Indlægaf Rytteren » lør 07 mar 2015 11:13

2 minutter TIL 10 alt efter spil. hvis jeg kan undgå at gentage hvad jeg lavede inden jeg stoppede i f.eks assassins creed, så er det det værd. men sjovt du holdt fast i 2 minutter, selvom jeg kom med eksempler på hvor det tog pænt længere tid

og fint du ikke har brug for det. det har jeg. ligesom jeg nyder playGO - så jeg ikke behøver vente på spillet downloader.

jeg gider i øvrigt heller ikke se forfilm til mine film (så bruger skip funktionen, istedet for at gå ud i haven eller hvad det nu er du mener man skal bruge spiltid til). jeg gider heller ikke reklamer, så jeg bruger on demand service og addblocker til youtube mm.
jeg gider ikke startmenuer og gentagelser af seneste opgaver fordi checkpoints/savefunktionen ikke er tilpasset mit behov, eller genstarte et perfect run/highscore jagt i stardust. derfor vil jeg bruge suspend/resume funktionen.
jeg tænder min ps4 for at spille spil, ikke for at lave popcorn mm.
har jeg 30 minutter til at spille ps4, så skal 10 minutter ikke bruges på at nå til det sted jeg var, da jeg stoppede dagene forinden. det vil være 1/3 af den tid jeg ville have til at spille. dem for jeg gennem suspend/resume. mange tak sony

i øvrigt kan man ikke se ps3indhold i din downloadliste på ps4 - downloadlisten hedder bibliotek
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: firmware 2.5

Indlægaf Bab » lør 07 mar 2015 11:33

Ja, det er nok ikke uden grund, at 1/3 af danskerne føler sig stresset.

Jeg bruger meget sjældent storen på PS4, men næsten udelukkende web store. Det første jeg ser der, er en meget lang liste over gamle PS3 spil.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster