Forum

Systemlager er løs

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Systemlager er løs

Indlægaf coolmaroxd » man 26 nov 2012 20:27

Hey, jeg har fået det problem med, at systemlageret er løst inde i min ps3 slim

Jeg fik skruet hardisken ud, men havde ikke en skuretrækker, der var lille nok til at åbne selve hardisken.
Spørgmålet er nu.

Vil El-Giganten stadig fikse den for mig, når de kan se at jeg har åbnet den?

Har nogle af jer haft problemet, og er det let at fikse?
coolmaroxd
Niveau 4
 
Indlæg: 601


Re: Systemlager er løs

Indlægaf Morten Rask » man 26 nov 2012 21:12

Hvorfor vil du forsøge at åbne harddisken? Forstår ikke lige ud fra din besked hvorfor du skulle have den ud.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: Systemlager er løs

Indlægaf Erroneus » man 26 nov 2012 22:14

"Jeg fik skruet hardisken ud, men havde ikke en skuretrækker, der var lille nok til at åbne selve hardisken." .. de sætning giver ingen mening. Er det fordi skruede den blå skrue ud og så kunne du ikke få selve harddisken ud af den ramme som den sad i?

Hvis den sidder løs derinde fordi den blå skrue ikke er skruet i, så skru den ordenlig i igen?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Sv: Systemlager er løs

Indlægaf Hansen76 » man 26 nov 2012 22:22

Det er bare en dårlig joke. Kan umuligt være så lost...
G27 købes
Hansen76
Niveau 3
 
Indlæg: 239
By: Valhal


Re: Systemlager er løs

Indlægaf coolmaroxd » tirs 27 nov 2012 00:04

haha hov, havde lidt travlt, og fumlede en del, med hvad jeg egentlig mener.

1. Når jeg tænder min ps3 siger den "Kan ikke Starte, Det relevante systemlager blev ikke fundet".
Så jeg gik ind på Yotube, for at se en guide over, hvordan jeg kunne sætte systemlageret på plads igen.
Først skulle man skrue den blå skrue ud, og det gjorde jeg, og fik så systemlageret ud. Det hjalp ikke bare at tage det ud og ind, så jeg ville åbne selve systemlageret. Der var dog fire skruer i systemlageret, som jeg ikke havde en lille nok skruetrækker til at åbne. Man kan dog tydeligt se, at jeg har haft pillet ved min Ps3. Så nu vil jeg bare vide, om det er let at fikse, og om garantien er gået bort med den dumme handling :D

Igen, undskyld for et uprofessionelt indlæg :)
coolmaroxd
Niveau 4
 
Indlæg: 601


Re: Systemlager er løs

Indlægaf JanR » tirs 27 nov 2012 00:21

Det lyder som om din harddisk er død. En af mine kammerater fik bad sectors på sin harddisk efter at en firmware opdatering var gået galt, og fik samme besked.

Prøv at køre fejlsikret tilstand, og se om det skulle hjælpe. Derfra kan du køre gendannelse, formatere harddisken og en masse andre ting.

Step 1:
Turn off the PLAYSTATION 3 by holding the Power button on the front of the unit till the Power light is red.

Step 2:
Touch and hold the Power button, you will hear the first beep, meaning the PLAYSTATION 3 is powering on.
Continue to hold the Power button and after about 5 seconds, you will hear a second beep, indicating the video reset.
Continue to hold the Power button and after about another 5 seconds you will hear a third beep and the system will power off (Power light is red).

Step 3:
Touch and hold the Power button, you will hear the first beep, again for the PLAYSTATION 3 to power on.
Continue to hold the Power button and after about 5 seconds, you will hear a second beep for video reset.
Continue to hold the Power button and after about another 5 seconds you will hear a quick double beep. At that point release the Power button. If you succeeded in activating Safe Mode, you will see a message on the screen saying, "Connect the controller using a USB cable and then press the PS button."


Ellers må du enten købe en ny harddisk, eller aflevere din Playstation til Elgiganten.
Garantien/reklamationsretten bliver ikke brudt af at man tager harddisken ud af sin Playstation.

The PLAYSTATION®3 computer entertainment system hard disk drive (HDD) is removable and upgradeable. An upgrade can be performed by removing the hard drive and replacing it with a larger capacity drive. Please refer to the PLAYSTATION 3 system owner's manual on how to properly upgrade the hard disk drive. The HDD must be a 2.5” SATA HDD.

Sony Computer Entertainment America, Inc. (SCEA) does not have any information regarding specific compatibility or recommendations for hard disk drives for the PLAYSTATION 3 system. Upgrading the HDD will not void the warranty, however, the consumer takes full responsibility when upgrading the HDD. If you wish to back up your data, you may use the back up utility on the PLAYSTATION 3."
- Kilde.

Jeg ved dog ikke noget om den ryger hvis man fysisk har åbnet harddisken. Så længe der ikke er de der garanti klistermærker, burde du være safe. :)
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Systemlager er løs

Indlægaf coolmaroxd » tirs 27 nov 2012 02:51

janzor88 skrev:Det lyder som om din harddisk er død. En af mine kammerater fik bad sectors på sin harddisk efter at en firmware opdatering var gået galt, og fik samme besked.

Prøv at køre fejlsikret tilstand, og se om det skulle hjælpe. Derfra kan du køre gendannelse, formatere harddisken og en masse andre ting.

Step 1:
Turn off the PLAYSTATION 3 by holding the Power button on the front of the unit till the Power light is red.

Step 2:
Touch and hold the Power button, you will hear the first beep, meaning the PLAYSTATION 3 is powering on.
Continue to hold the Power button and after about 5 seconds, you will hear a second beep, indicating the video reset.
Continue to hold the Power button and after about another 5 seconds you will hear a third beep and the system will power off (Power light is red).

Tak For svaret, har prøvet det med safe mode og det hjalp ikke :)
Det skete efter min Ps3 fik et slag, så jeg tror bare at harddisken har revet sig løs. Jeg henvender mig til El-Giganten, tror det er bedre :)

Step 3:
Touch and hold the Power button, you will hear the first beep, again for the PLAYSTATION 3 to power on.
Continue to hold the Power button and after about 5 seconds, you will hear a second beep for video reset.
Continue to hold the Power button and after about another 5 seconds you will hear a quick double beep. At that point release the Power button. If you succeeded in activating Safe Mode, you will see a message on the screen saying, "Connect the controller using a USB cable and then press the PS button."


Ellers må du enten købe en ny harddisk, eller aflevere din Playstation til Elgiganten.
Garantien/reklamationsretten bliver ikke brudt af at man tager harddisken ud af sin Playstation.

The PLAYSTATION®3 computer entertainment system hard disk drive (HDD) is removable and upgradeable. An upgrade can be performed by removing the hard drive and replacing it with a larger capacity drive. Please refer to the PLAYSTATION 3 system owner's manual on how to properly upgrade the hard disk drive. The HDD must be a 2.5” SATA HDD.

Sony Computer Entertainment America, Inc. (SCEA) does not have any information regarding specific compatibility or recommendations for hard disk drives for the PLAYSTATION 3 system. Upgrading the HDD will not void the warranty, however, the consumer takes full responsibility when upgrading the HDD. If you wish to back up your data, you may use the back up utility on the PLAYSTATION 3."
- Kilde.

Jeg ved dog ikke noget om den ryger hvis man fysisk har åbnet harddisken. Så længe der ikke er de der garanti klistermærker, burde du være safe. :)
coolmaroxd
Niveau 4
 
Indlæg: 601


Re: Systemlager er løs

Indlægaf Nistelroy78 » tirs 27 nov 2012 08:31

Hvorfor overhovedet prøve at Åbne selve harddisken .. giver ikke nogen mening .. havde du tænkt dig at tage magnet spolerne ud af harddisken og rense dem :D .. Men har du prøvet at smide den seneste firmware over på en USB og se omd en vil geninstallere den og på den måde få få systemet tilbage.

Hent den ned manuelt her : http://dk.playstation.com/ps3/support/s ... r-4-31%29/

Tag en USB stick formattere den som FAT 32.

Her efter laver du en mappe der hedder "PS3" og det skal være med store bogstaver og derefter går du ind i mappen og laver en ny mappe som hedder "UPDATE" og her smider du opdateringens filen ind i som du har hentet. filen hedder noget med PS3UPDAT.PUP.

Sæt den i din PS3 og start din PS3 up, så vil den opdage der er en USB med Firmwaren i og den vil bede om at få lov til at installere den. Og er det tilfældet vil den prøve at formattere din harddisk. Og om du sender den afsted til reperation eller ej vil du med 99 % sikkerhed få den tilbage tom. Men ihvertfald i det her tilfælde har du hvis du er meget heldig lov til at beholde din data, den den måske kun lige skal installere en ny boot sektor.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Systemlager er løs

Indlægaf LedThomsen » tors 21 aug 2014 18:42

Jeg har netop haft det samme problem som tråden her handler om for 2. gang med samme ps3! - jeg har dog en personlig løsning som jeg håber andre også kan få glæde af:

I mit tilfælde er problemet simpelthen at harddisken sidder skævt; jeg mangler godt nok den omtalte "blå-skrue" så det kan være at mit problem er helt unikt, men jeg tager bare harddisken ud og puster den ren for støv og så sætter jeg den i igen så hullerne passer og voila!

Jeg håber dette kan hjælpe andre derude.
LedThomsen
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Copenhagen S



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 6 gæster