Forum

Netværksindstillinger på PS3

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf BASJOS » søn 05 jan 2014 21:28

Hej alle I kloge hoveder her på sitet.

Har et lille problem, som I garanteret kan hjælpe med :)

Jeg købte en PS3 forrige år. Og sidste år købte jeg de første spil på PS-Store.
Og da jeg skulle til at installere mine spil, ville PS'en fint hente spillene, men 14% inde i installationen kommer
fejlen: 80029564.
Efter gentagne forsøg på at starte forfra, justere parametre i netværksopsætningen i både router og PS, var jeg sgu ved at gå ud af mit gode skind.
Da jeg så prøvede udenom routeren, og havde lavet en ny netværksopsætning, så kunne jeg downloade og installere det første spil.
Da min kærestes søn skulle ha downloadet til hans PS3 så ville den heller ikke installere. Dvs den stoppede også efter 14%.
Jeg prøvede så at køre PS'en udenom routeren og indstille netværksindstillingerne på det samme som min PS.
Men det duede sgu ikke.... Æv.

Mit spørgsmål er så: Findes der en standard netværksopsætning til Playstations i Europa / Danmark??

Eller hvad gør man for ikke at skulle lede efter en nål i en høstak for at justere indstillinger i netværksopsætningen
BASJOS
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Holstebro


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf morfar » søn 05 jan 2014 21:34

BASJOS skrev:Hej alle I kloge hoveder her på sitet.

Har et lille problem, som I garanteret kan hjælpe med :)

Jeg købte en PS3 forrige år. Og sidste år købte jeg de første spil på PS-Store.
Og da jeg skulle til at installere mine spil, ville PS'en fint hente spillene, men 14% inde i installationen kommer
fejlen: 80029564.
Efter gentagne forsøg på at starte forfra, justere parametre i netværksopsætningen i både router og PS, var jeg sgu ved at gå ud af mit gode skind.
Da jeg så prøvede udenom routeren, og havde lavet en ny netværksopsætning, så kunne jeg downloade og installere det første spil.
Da min kærestes søn skulle ha downloadet til hans PS3 så ville den heller ikke installere. Dvs den stoppede også efter 14%.
Jeg prøvede så at køre PS'en udenom routeren og indstille netværksindstillingerne på det samme som min PS.
Men det duede sgu ikke.... Æv.

Mit spørgsmål er så: Findes der en standard netværksopsætning til Playstations i Europa / Danmark??

Eller hvad gør man for ikke at skulle lede efter en nål i en høstak for at justere indstillinger i netværksopsætningen


Der er mange der har haft dette problem. Må jeg gætte på udbyderen er yousee/tdc?

Nogle har løst problemet ved at bede udbyderen opdatere firmwaren på routeren. Andre som mig, har bare forsøgt flere gange indtil det er lykkedes at få hentet skidtet og installeret det.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Erroneus » søn 05 jan 2014 22:52

Yep det lugter af en skod router fra Yousee / TDC som er problemet. Flere routere fra Yousee har problemet, jeg har prøvet at fejlmelde det til dem, men gav op i deres hjernedøde support som var alt for tunge og danse med, så det endte med jeg købte en ordenlig router selv og fik dræbt hele router funktionen i deres modem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Deezoned » søn 05 jan 2014 23:15

Hvis det er på en YouSee forbindelse, så skulle det være løst med en firmware opdatering. Jeg havde også problemet for et år siden, men fik lagt en beta firmware på som løste det. Sidenhen kom der en officiel firmware opdatering som løste det. Som Erroneus skriver, så er det en god idé at sætte egen (ordentlig) router på og kun bruge kabelmodemmet som bridge. Mange kabelmodems sveder når de skal route megen trafik og har diverse routningsregler/upnp/portmappings aktiveret. Det er prisen for hurtige forbindelser og middelmådige standardmodems. Overvej en ordentlig router som har en kraftig processor hvis ikke en firmware opdatering løser problemet. Mine erfaringer med YouSee support var nu gode. Kom hurtigt videre til teknisk support og de vidste hvad de talte om.

Men, skriv gerne lidt mere om dit udstyr/forbindelse hvis ikke ovenstående antagelse holder...
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf BASJOS » man 20 okt 2014 21:07

Hej med jer.

Lige en opfølgning i denne gamle tråd.

Jeg har haft heldet med mig til at få hentet et par spil gennem rigtig mange forsøg. Både gennem min router, direkte i mit fibermodem samt min nye router. Min nye router er en TP-WR1043 (TP-LINK)

Har I erfaringer med hvordan præcist man sætter sin router op???

Har snakket med min udbyder (Altibox) flere gange og de siger at der intet er galt med forbindelsen. Fibermodemmet er helt åbent uden noget som helst. Hverken firewall eller IP-adresser eller noget.

Er sgu ved at få grå hår af det efterhånden?

Håber på svar.
BASJOS
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Holstebro


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Erroneus » man 20 okt 2014 21:29

BASJOS skrev:Håber på svar.

Så syntes jeg du skulle udvise den høflighed at svare tilbage på det som det der bliver skrevet og ikke bare stikke hovedet ind hver 10 måned, når det lige nu engang passer dig.

Hvis det fejler direkte i dit fiber modem, så er det ikke et skide godt tegn, for at sige det mildt sagt. Du siger du har forbundet direkte, er det med kabel så?

Er der nogle router del i det fibermodem eller kan man kun tilslutte en enhed af gangen?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf BASJOS » man 20 okt 2014 22:11

Hej igen.
Jeg vil gerne beklage at der er gået så lang tid inden jeg fik svaret tilbage :-( Det er total dårlig stil og vil ikke gentage sig..
Der er ingen router-funktion på mit fiber modem. Der er kun en udgang på den og det er den jeg har benyttet. Men fejlen kommer igen og igen. Skal man sætte noget op manuelt i PS'en eller burde det bare klares automatisk?
BASJOS
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Holstebro


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Erroneus » man 20 okt 2014 23:33

Fejlen hvor installationer fejler ved 14% skyldtes som regel korrupte downloads, men det sker som regel når man har en router imellem som beskadiger ens downloads, som har været tilfældet for Yousee kunder. Jeg har selv oplevet det med Yousee.

Men hvis du er forbundet din PS3 direkte i dit kabel modem, så går du uden om en evt. router og så er der 2 muligheder:
Din internet-udbyder / fiber model har et problem og får ikke hentet de filer korrekt.
eller
Din PS3 har en eller anden form for defekt, det giver problemet.

Hvis det er det første problem, så vil det ikke hjælpe at smide en router på, fordi din trafik skal jo stadigvæk igennem dit fiber modem / internet udbyder.

Hvis det er det andet problem, kan du evt. prøve at gå i safe mode og køre Restore File System, for at se om det gør en forskel.
Du kan læse om safe mode her: https://support.us.playstation.com/app/ ... ode-on-ps3
Rebuild Database kan også være en mulighed i Safe mode.

Til sidst kan du prøve at ændre dine netværks indstillinger i din PS3, det har nogle haft held med. Sæt dine DNS indstillinger til:
8.8.8.8 og 8.8.4.4, samt sæt dine MTU indstillinger til 800 .
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Jb » tirs 21 okt 2014 10:47

Prøv at smide part nr / model Nr. På fiber boksen. Måske er der routing i den selvom selskabet mener andet.
Aura / waoo / nrgi fiberbokse er altid med router i.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf BASJOS » tirs 21 okt 2014 22:19

Jeg vil prøve at restore fil systemet.
Fik kigget på fiber modemet. Kan ikke se nogen form for typeskilt, men så at omformere er produceret i 2007.
Min udbyder er Altibox.
Tak for hjælpen so far :-)
BASJOS
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Holstebro


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Jb » tirs 21 okt 2014 22:53

Hmm. Prøv at tage et billede af den evt. Er der indbygget wifi i den?
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf Bab » tirs 21 okt 2014 23:14

Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Netværksindstillinger på PS3

Indlægaf BASJOS » tors 23 okt 2014 16:39

Hej igen.
Lige en opfølgning.
Jeg lagde de anbefalede netværks parametre ind og prøvede adskillige gange med både trådløs og kablet forbindelse via min router men uden held.
I aftes kørt jeg så udenom routeren direkte i fiber modemet og det virkede i 1. forsøg.
Skal nok ha lavet en adgang gennem min router med de parametre som jeg har på min Playstation. Er det som kaldes port forwarding eller kan det gøres anderledes?
Og tusind tak for hjælpen so far :-)
BASJOS
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Holstebro



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron