Forum

Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 12:54

Hej her inde

Tja jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, men er en gut på 39år ( det fyldte jeg i dag puhaa) men efter en ryg operation i 2011 som ikke gik så godt som den skulle, så har jeg nu fået en masse tid som jeg skal have til at gå.

Efter at have prøvet forskellige hobbys, som skuffede pga min ryg så kom jeg til at tænke på, at jeg skal kunne nyde min hobby selv om min ryg stopper mig pga smerter. Jeg fik øje på min støvede ps3 som bare stod nærmest ubrugt og blev enig med mig selv om, at jeg er bedst stillet med at game lidt for det kan jeg næsten altid selv om jeg er i smerter.

Nu til pointen, jeg har hygge spillet lidt både ps1,ps2 og nu ps3. Men jeg har aldrig spillet online så er grøn meget grøn for at sige det mildt og jeg har surfet lidt rundt her inde og helt ærlig, så føler jeg virkelig jeg har stået stille i tiden for der er mange ting som bliver nævnt som jeg fatter nada af :oops: så håber virkelig i kan hjælpe en " gammel " hobbit ind i online verdenen :D

I forgårs tænkte jeg, at jeg ville prøve og koble min 3'er op til nettet. Men jeg fik bare en hjerneblødning i stedet for den blev ved med at spørge efter et kabel og jeg vil køre trådløst, hvad gør jeg?

Ps. Det gode ved sådan en PS3 er at de lidt ældre spil er blevet billige, så alle COD og BF spil er indkøbt og jeg er godt igang med dem, jeg måtte stoppe igår pga kvalme og svimmelhed, så den skal lige vendes til at spille så mange timer af gangen :lol:
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Erroneus » tors 23 okt 2014 13:25

Sikre dig du ikke har noget netværkskabel i den, hvis du vil køre trådløst. I netværks opsætningen, hvor du sætter det op, burde du kunne vælge "Easy" eller "let" opsætning og så vælge trådløst.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 14:07

Erroneus skrev:Sikre dig du ikke har noget netværkskabel i den, hvis du vil køre trådløst. I netværks opsætningen, hvor du sætter det op, burde du kunne vælge "Easy" eller "let" opsætning og så vælge trådløst.


Tusinde tak for hjælpen, fandt manualen frem og der var kun en dårlig guide på svensk. Med skod billeder så bliver lidt dårlig humør over at man sender sådan en dårlig manual ud, hvad er en AOSS knap og hvor sidder den?

Edit fandt ud af det, tror dyret er online nu :D
Senest rettet af Raptor660 tors 23 okt 2014 14:18, rettet i alt 1 gang.
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Jb » tors 23 okt 2014 14:17

AOSS er en gammel kending som Buffalo fandt på (en af USA's større producenter af trådløst udstyr), som nu er bedst kendt som WPS - ideen er at man trykker på en knap på Routeren for at connecte.
i mine øjne er det sku nemmere bare at skrive adgangskoden :D

PS3 menuen indstillinger > Netværk > netværksopsætning > simpel/auto > trådløs > søg på liste > vælg dit trådløse netværk på listen og tast adgangskoden.. så bør du være på :)

ellers viser denne video processen ganske fint:

https://www.youtube.com/watch?v=cFSiV_H93Tk

- God fornøjelse på konsolnettet :)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf LilleFe » tors 23 okt 2014 14:43

Jeg har "snor" i min PS4, det gør jo at ens ping er lidt bedre.. Det er en fordel hvis man spiller Call of Duty og lignende spil.

Jeg er 35 og fik min PS4 i marts.. Sidst jeg spillede Playstation, hed det GT3 på PS2, og jeg har aldrig før spillet shooters på konsol. Synes egentlig det går ret godt efterhånden :D
Lvl. 29 hunter & 28 Titan
LilleFe
Niveau 1
 
Indlæg: 52
By: Kbh.


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 15:22

Jb skrev:AOSS er en gammel kending som Buffalo fandt på (en af USA's større producenter af trådløst udstyr), som nu er bedst kendt som WPS - ideen er at man trykker på en knap på Routeren for at connecte.
i mine øjne er det sku nemmere bare at skrive adgangskoden :D

PS3 menuen indstillinger > Netværk > netværksopsætning > simpel/auto > trådløs > søg på liste > vælg dit trådløse netværk på listen og tast adgangskoden.. så bør du være på :)

ellers viser denne video processen ganske fint:

https://www.youtube.com/watch?v=cFSiV_H93Tk

- God fornøjelse på konsolnettet :)

Mange tak for hjælpen :D

Den er online nu og har lige været igennem en kæmpe opdatering. Er ved at slette i spil data for at få plafs til de nye updates, sådan går det når man vil spare og køber en 12gb flash [-X :D

Hvad er nødvendig at downloade for at kunne spille online mod andre?
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 15:30

LilleFe skrev:Jeg har "snor" i min PS4, det gør jo at ens ping er lidt bedre.. Det er en fordel hvis man spiller Call of Duty og lignende spil.

Jeg er 35 og fik min PS4 i marts.. Sidst jeg spillede Playstation, hed det GT3 på PS2, og jeg har aldrig før spillet shooters på konsol. Synes egentlig det går ret godt efterhånden :D


Takker for svar

Hvad mener du med " snor " og hvad er ping?

Som jeg skrev, så har jeg kun hygge spillet lidt og det har været fint indtil nu, men nu har jeg fået mere tid også vil jeg gerne lære hvordan man spiller online og hvordan man finder rundt i mellem de forskellige ting der inde :D

Ps4 regner jeg med kommer inde jul, det håber jeg på da jeg gerne vil spille Destiny :D jeg vil bare være sikker på at de værste børne sygdomme er taget hånd om inden jeg køber en 4'er :D
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Krede1972 » tors 23 okt 2014 16:01

Snoren er en ledning i stedet for trådløs forbindelse ;-) Det vil jeg absolut anbefale frem for en trådløs forbindelse.
Ping er et mål for hvor lang tid der går fra man sender et signal fra maskinen eller en PC til man får svar tilbage. Vi taler om milisekunder.
Hvis man har en ping på 1-2 sekunder bliver det næsten umuligt at spille online shooters da de fjender man ser på skærmen ikke er der hvor man ser dem. Hvis det giver mening ;-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 16:11

Krede1972 skrev:Snoren er en ledning i stedet for trådløs forbindelse ;-) Det vil jeg absolut anbefale frem for en trådløs forbindelse.
Ping er et mål for hvor lang tid der går fra man sender et signal fra maskinen eller en PC til man får svar tilbage. Vi taler om milisekunder.
Hvis man har en ping på 1-2 sekunder bliver det næsten umuligt at spille online shooters da de fjender man ser på skærmen ikke er der hvor man ser dem. Hvis det giver mening ;-)


Ahh ok, jo det giver mening jeg troede bare ikke at der var forskel imellem kabel vs trådløs og jeg tænkte at det var fedt at slippe for kablet, for i mit tilfælde skal den trækkes igennem hele stuen. Men dvs at kabel er nødvendig hvis man vil spille online?

Har hastighed noget at sige, for jeg har en total skod TDC forbindelse ( bor ude på landet ) og tænkte om det kunne lave totalt ged i online gaming?
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Erroneus » tors 23 okt 2014 17:51

Prøv uden kabel, det kan sagtens være at trådløst er godt nok til dig.

En langsom forbindelse kan også trække online gaming.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Krede1972 » tors 23 okt 2014 18:42

Selvfølgelig kan man spille online med en trådløs forbindelse. Det er bare ikke sikkert at det fungerer optimalt.
Men hvis du skal til at trække ledninger gennem hele huset for at få en forbindelse, så prøv bare med den trådløse først. Det kan være at det fungerer fint til dit behov for online gaming.

Da jeg begyndte at spille online med min PS2 (!) tror jeg at forbindelse hed 1/0,5. Det fungerede fint den gang. Det er måske nok anderledes i dag. Men prøv.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 19:26

Tusinde tak for jeres hjælp, den er meget velkommen =D> Jeg vil prøve mig frem og ser hvordan det går :D

Nu har jeg søgt rundt her inde, for at se om der var et sted med forklaringer på de forskellige betegnelser og forkortelser men uden held, er det mig der ikke har søgt nok eller findes det ikke her?
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Krede1972 » tors 23 okt 2014 19:43

Bare spørg her.
Ellers er Google din bedste ven ;-)

Nej, tror ikke ligefrem at der er en oversigt her med forkortelser eller betegnelser.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf Raptor660 » tors 23 okt 2014 20:37

Krede1972 skrev:Bare spørg her.
Ellers er Google din bedste ven ;-)

Nej, tror ikke ligefrem at der er en oversigt her med forkortelser eller betegnelser.

Bare ok, jeg tjekker ind her hvis jeg ikke selv kan finde svaret :D
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Gammel gammel gut søger hjælp til alt!

Indlægaf glyr » tors 23 okt 2014 22:36

Hvordan måler man det der "ping" i det hele taget ?
Må helt sikkert være derfor jeg hader at spille online... Eller måske er jeg bare top langsom ? :D
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron