Forum

PlayStationspil til dreng på 4år

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Haferbier » fre 06 mar 2015 10:16

Hej der ude.

Har en knægt på 4 år som gerne vil spille på min ps4, men jeg ved ikke hvad han skal spille.
Jeg ville gerne have platformspil agtigt, men han er ikke helt god nok til LEGO spillene endnu, havde tænkt på noget rayman men ved ikke helt hvordan det er.

Mangler i den grad demoer på de spil så man kan prøve inden man køber.

Er åben for alle slags spil til de yngste, så håber på nogle gode input.

Tak

haferbier
Haferbier
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Rytteren » fre 06 mar 2015 10:31

minecraft og rayman var to spil knægten virkelig syntes var sjov i sin tid(og stadig underholder sig med). knack er også et godt børnespil (der skal bruges to knapper - hop og slå).
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Vreki » fre 06 mar 2015 10:34

Hvis du har en PC så findes der en demo af Rayman Legends : http://store.steampowered.com/app/242550/
Men jeg tror ikke det er noget for en på 4 år, det kan godt være rimeligt svært.

Det mest børnevenlige jeg kender til er Skylanders serien, det var den der fik min egen søn introduceret til gaming.
Hvis du køber den forrige version kan den findes til rimelige penge, men det er selvfølgelig et af de spil med tilkøb af figurer som hurtigt kan løbe op.

Knack var også en succes, men han var en 8-9 på det tidspunkt, jeg er ikke sikker på at en 4årig kan mestre det.

http://www.fona.dk/musik-film-spil/spil ... ricerunner
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Michmach » fre 06 mar 2015 11:30

Disney Infinity er en tand nemmere end Skylanders for de helt små. Det er naturligvis en større udskrivning, hvis han bliver hooked på figurerne, men der er mange timers sjov med de eksisterende baner - og efterfølgende kan man bygge sine egne.
Michmach
Niveau 1
 
Indlæg: 54
By: Solrød Strand


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Kimosabe » fre 06 mar 2015 11:56

Det spil der har været den største succes med min datter på 4, har uden tvivl været Rayman. Co-op funktionen er som skabt til det, da hendes figur hvis den bliver ramt, pustes op og hun kan flyve den videre uden at påvirke spillet, mens far klarer udfordringerne. Og så kan man ved at slå til figuren gøre den aktiv i spillet igen. Det er virkelig optimalt til børn på den alder.

Håber det giver mening, ellers må der ligge en enkelt video eller to på youtube af konceptet :D
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Rytteren » fre 06 mar 2015 11:59

vil også anbefale både skylander (dog vanskeligere at mestre end knack men lettere end legospillene) og disney infinity.

Vreki skrev:Knack var også en succes, men han var en 8-9 på det tidspunkt, jeg er ikke sikker på at en 4årig kan mestre det.


knægten var 5 da han gennembankede det spil (blandt andet på hard), så tror det er meget nemt at gå til. checkpoints er fantastisk placeret, så man konstant for følelsen af fremskridt. og med det simple gameplay/mekanismer. tror det er fint til en 4årig. man kan også spille 2, hvor den anden er uovervindelig/udødelig.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Krede1972 » fre 06 mar 2015 12:12

Rayman Legends er for svært at spille alene for en 4-årig. Kan godt se at det kan lade sig gøre i Coop, men altså ikke alene.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Jb » fre 06 mar 2015 12:41

Rayman er fint til coop men ikke alene i den alder.
Skylanders har min 4 årig lidt problemer med alene så det spilles også primært i coop :)
Lego Marvel demoen til ps3 var lidt svær for ham, men han hyggede sig, de lærer hurtigere end man lige umiddelbart regner med.
så hvis du er frisk på at bruge lidt tid på at lære ham det og hjælpe igennem et par baner i coop bør det ikke være noget problem.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Kimosabe » fre 06 mar 2015 13:34

Krede1972 skrev:Rayman Legends er for svært at spille alene for en 4-årig. Kan godt se at det kan lade sig gøre i Coop, men altså ikke alene.


Helt enig, hun kom ikke langt alene :) Men hun morer sig strålende ved co-op, og det gør faderen også..
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Haferbier » fre 06 mar 2015 16:48

Nu skriver i alle at det er dyrt i figurer ? Er det noget man skal købe inde i spillet eller hvordan ?
Mange tak for alle de gode svar, umiddelbart tror jeg det er noget skyldners vi ender med.
Haferbier
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Jb » fre 06 mar 2015 17:46

du kan sagtens nøjes med et startsæt :) - det bliver bare dyrt hvis i bliver bidt af det og vil have flere figurer :)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Vreki » fre 06 mar 2015 19:32

Hvis du ikke kender skylanders, så er kerne ideen at man skifter mellem characters i spillet ved at skifte mellem fysiske figurer der står på en lille USB portal.
Du behøves ikke flere figurer end dem der følger med, men de skal nok sørge for at reklamere for mulighederne i spillet.
Og der er faktisk nogle ret fede characters, så man bliver nemt fristet :wink:

Du køber et startsæt der er platforms-specifikt, men når du ført har det virker alle figurer på tværs af platforme.
P.t. finde der to udgaver der er PS4 kompatible, Swap Force og Trap Team.

Trap Team er det nyeste, men du kan sikkert finde det andet billigere, og det kommer ikke til at gøre nogen forskel for knægten.
Tværtimod er der bedre chance for at finde de lidt ældre figurer på tilbud i legetøjsbutikkerne, eller måske købe et ordenligt læs brugte gennem den blå avis.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Michelve » lør 07 mar 2015 11:22

GTA V :)
Michelve
Niveau 2
 
Indlæg: 144


Re: PlayStationspil til dreng på 4år

Indlægaf Krede1972 » lør 07 mar 2015 12:19

Michelve skrev:GTA V :)


LOL
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster