Forum

PSN Beta

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PSN Beta

Indlægaf Bab » tors 26 mar 2015 08:54

Jeg fik en mail, hvor jeg kunne teste PSN Beta. Nogen siger, at det er en snyde side, andre siger at den er god nok. Linket er så vidt jeg kan se fra Sony egne servere. Det er heller ikke muligt at logge ind med forkerte oplysninger.

Er der andre, som også har fået mailen og prøvet om det virker?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Erroneus » tors 26 mar 2015 09:03

Stod der hvad det var en test af?

Der findes siden https://psnbeta.eu.playstation.com , som er PlayStation's beta test side af forskellige ting.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » tors 26 mar 2015 09:07

Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Vreki » tors 26 mar 2015 10:12

Du kan tjekke sidens SSL certifkat ved at klikke på hængelåsen i din browser, ved siden af URLen.
Umiddelbart så har jeg kun to kommentarer:
1) Hvis der ER sonys site, så er de nogle knolde til at få udstedt certifikater. Der er ingen ejerinfo, i modsætning til certifikatet for www.playstation.com
2) Dit link og Erronous link har identisk certifkat, så du ender på samme side som han har linket til.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » tors 26 mar 2015 10:23

Når jeg logger ind, så får jeg denne meddelelse: Your permissions do not allow you access to this section.

Jeg har søgt på det og det ser ud til, at jeg ikke er den eneste. Jeg tror ikke, at det er snyd, fordi den kender allerede mit login. Som jeg skrev i første indlæg, så sker der ikke noget, hvis man bruger forkerte oplysninger.

Jeg ved bare ikke, hvad det er beta af.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Vreki » tors 26 mar 2015 10:29

Rent teknisk kunne det jo være et man-in-the-middle angreb hvor de validere dine oplysninger mod et af de officielle sites.
På den måde kan de se om det er et ægte login eller ej.

Hvis man er skeptisk over for et link modtaget i en email, så syntes jeg at det smarteste man kan gøre er at forsøge at finde det samme link på et officielt site, og så følge det derfra istedet for at benytte det i mailen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » tors 26 mar 2015 10:47

Jeg har nu prøvet at bruge både Erronous's link og mit eget. Resultatet er det samme.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Abildtrup » tors 26 mar 2015 10:51

Fik også mail og rodede rundt med det i går, med samme resultat: "Not allowed".
Min mail handlede dog om at jeg nu havde adgang til Planetside 2 Beta'en, som jeg havde tilmeldt mig for et par uger siden.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: PSN Beta

Indlægaf Erroneus » tors 26 mar 2015 14:31

Det lugter mere af de har smidt en mail ud ved en fejl.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSN Beta

Indlægaf mrlenniboy » tors 26 mar 2015 14:35

jeg fik en mail i går om det sasmme, og da jeg linkede min acc, fik jeg en kode til planetside betaen som jeg tastede i storen og så er den klar til dowload
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » man 30 mar 2015 08:05

Nu kunne jeg kommer ind og det viser sig, at et er til Planetside 2, som også nævnt af andre. Så jeg er sikker på, at det skyldes en fejl, fordi jeg har ikke tilmeldt mig en beta af det spil og jeg er heller ikke interesseret i at spille det.

Derfor må en eller anden få min kode. Jeg ved ikke om den er låst til min konto, men det tror jeg nu ikke. Sig lige til, når den er brugt.

6HT3-K8NL-8BML

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Abildtrup » man 30 mar 2015 11:37

Jeg er også lige kommet ind.
Tak for info, om at det nu virkede.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » tirs 31 mar 2015 09:26

Da der ikke var nogen, som havde brugt min kode, så ville jeg bruge den selv. Men jeg får så at vide, at koden allerede er brugt. Så der er en, som har fået en gratis kode, men som ikke gider sige mange tak eller bare skrive, at man har brugt den. Jeg fatter det ikke.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PSN Beta

Indlægaf Krede1972 » ons 01 apr 2015 00:15

Nej, der findes mennesker som er dummere og mere uforskammet end det burde være tilladt.

En anden god gang så ville det være mere "hensigtsmæssigt" at spørge om der er nogen som er interesserede og så efterfølgende sende koden via en PB når der er en som melder sig under fanerne - selvom der er lidt mere arbejde i det end bare at skrive koden i tråden.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PSN Beta

Indlægaf Bab » ons 01 apr 2015 07:46

Det har du ret i, men det burde ikke være nødvendigt, når jeg havde skrevet, at man lige skulle give besked, når man havde brugt koden. Alle fora har et tavst flertal, men selv en fra det tavse flertal kan vel skrive "kode brugt" som første indlæg. Nå, koden var ikke vigtig for mig. Det er mest princippet.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster