Forum

NEXUS 5 lcd i stykker??

Har du brug for hjælp, så spørg her.

NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf cph_game_master » tirs 28 jul 2015 11:53

Hej :)

Jeg fik for 1,5 uge siden repareret min tlf. en nexus 5, efter touchskærmen gik itu efter et fald. Jeg gik da til reparation med den på Vesterbrogade i KBH og fik skærm udskiftet for 949 kr.. En uge senere går selve LCD skærmen så i stykker, imens jeg står med den i hånden! Der er altså INGEN revner/brud i den yderste skærm, men kun LCD skærmen som er stået af. Touch virker stadigvæk, men kan ikke orientere mig grundet den defekte lcd skærm. Så jeg var inde i rep.butikken igen, hvor chefen hævdede at den nok havde fået et selvforskyldt "Tryk" og var ødelagt grundet dette, derfor ingen garanti, og jeg måtte punge ud hvis jeg ville have den lavet igen.

Jeg tænker om det kan være rigtigt, da jeg hverken har tabt den eller påført anden skade på den.. Kan rep. mandens reservedele være en billig kopi, eller kan selve reparationen være amatøragtigt udført?? Hvad tænker i hardwareeksperter? Mathias..

PS har et billede af skaden, men kan ikke lige finde ud af at placere det i denne tråd...
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf Sethos » tirs 28 jul 2015 11:57

De har da helt 100% brugt noget billigt Kina skrald, noget de lige har købt hjem fra Ebay i en stor papkasse.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jul 2015 12:14

Det lugter meget af en kina LCD ja. Det er alligevel sjælden man kan ødelægge LCD skærmen under glasset, uden at revne glasset også og det skal ikke kunne gå i stykker af at få et tryk.

Det er dem som hænger på den, men det vil altid være påstand mod påstand.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf cph_game_master » tirs 28 jul 2015 19:17

Tk for feedback. Hvordan hulen vedhæfter man et billede? Har et lokalt på min pc..
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jul 2015 19:27

Upload det til http://imgur.com og så link til billedet der
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf cph_game_master » tirs 28 jul 2015 19:49

Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf cph_game_master » tirs 28 jul 2015 21:16

Jeg synes også det er højst underligt, at det KUN er lcd'en der er i uorden. Skaærmen og touch virker jo og er intakt! Men reperatøren hævder at der er en skade som følge af "tryk" lige over midten af skærmen. (Se billede) http://imgur.com/BqoeWBg,w6eFnVZ,kDjIlcD#2
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: NEXUS 5 lcd i stykker??

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jul 2015 22:56

Det mest sandsynlige, specielt lige efter den har været inde ved dem, det er at de har brugt en billig LCD del eller ikke samlet din telefon ordenligt, så LCD delen har været under forkert pres.

Hvis han mener det er din fejl, får du desværre svært ved at bevise andet. Du kan bare ikke rigtigt gør meget ved det, andet end at finde en anden butik at få lavet den i og så advare venner mod at bruge ham.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster

cron