Forum

Playstation network

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Playstation network

Indlægaf Vreki » man 03 aug 2015 14:01

x8BiTw0LFx skrev:Lige for at runde min "PSN-sag" af, så har jeg idag talt med min udbyder. Jeg er blevet udsat for et DDoS angreb på min forbindelse. De kunne se at der var flere proxy-servere som forhindrede mig i at logge ind på PSN, så det har resulteret i at jeg nu skal have en ny IP, som kan tage op til 72 timer skifte, hvor min router skal være slukket.

Der er bare nogle mennesker der ikke kan tåle at tabe i spil....


72 timer for at skifte en IP? Jeg ved godt det kan tage noget tid hvis man skifter router eller sådan noget, da IPen typisk er bundet til MAC adressen et stykke tid (lease time)

Men det lyder da underligt at de ikke bare kan skifte din IP adresse i deres system, og så reboote routeren.

Mærkelig forklaring forresten, en proxy server er normalt noget du bruger til at lede din trafik igennem, ikke noget der laver DDoS.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation network

Indlægaf Sethos » man 03 aug 2015 17:13

Vreki skrev:72 timer for at skifte en IP? Jeg ved godt det kan tage noget tid hvis man skifter router eller sådan noget, da IPen typisk er bundet til MAC adressen et stykke tid (lease time)

Men det lyder da underligt at de ikke bare kan skifte din IP adresse i deres system, og så reboote routeren.


Tror det handler om de har en intern lease timer på 72 timer, så for at undgå for meget arbejde, beder de bare kunden slukke sit udstyr indtil lease timeren udløber. Så burde han få en ny når han står op igen fra deres DHCP server. Det er en lidt lav-praktisk og ikke særlig kunde-orienteret løsning.

Tænker måske man kunne fortælle kunden lidt mere præcist hvornår den lease udløber, så man kunne holde den slukket i et mindre tidsrum? Ved ikke om den lease timer du får fra ipconfig /all er den samme på DHCP serveren, eller når den lokale lease udløber af DHCP bare smider den samme igen, baseret ud fra en anden lease timer.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Playstation network

Indlægaf morten b » man 03 aug 2015 19:24

Det lykkes for mig i går, at komme på psn omkring kl. 20.00. Tak for jeres svar.
morten b
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: svendborg


Re: Playstation network

Indlægaf Vreki » man 03 aug 2015 20:55

Sethos skrev:
Tror det handler om de har en intern lease timer på 72 timer, så for at undgå for meget arbejde, beder de bare kunden slukke sit udstyr indtil lease timeren udløber. Så burde han få en ny når han står op igen fra deres DHCP server. Det er en lidt lav-praktisk og ikke særlig kunde-orienteret løsning.
.


Nåh ja, det tror jeg da helt klart du har ret i.

morten b skrev:Det lykkes for mig i går, at komme på psn omkring kl. 20.00. Tak for jeres svar.


Det lyder godt, men det tyder vist også på at support var fuld af Male Bovine Excrement.
Det virkede nu også pudsigt at du skulle være udsat for et personligt DDoS angreb lige præcis samtidigt med at PSN havde problemer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation network

Indlægaf x8BiTw0LFx » man 03 aug 2015 23:39

Kimosabe skrev:Wow ! Du må være god til Rocket League :wink:

Det var godt nok Destiny. Ved ikke hvorfor mit badge ikke vil vise at jeg spiller det :D
Vreki skrev:72 timer for at skifte en IP? Jeg ved godt det kan tage noget tid hvis man skifter router eller sådan noget, da IPen typisk er bundet til MAC adressen et stykke tid (lease time)

Men det lyder da underligt at de ikke bare kan skifte din IP adresse i deres system, og så reboote routeren.

Den var skiftet efter et par timer, heldigvis. Han prøvede at skifte den da jeg havde ham i røret, men det lykkes ikke.
Vreki skrev:Mærkelig forklaring forresten, en proxy server er normalt noget du bruger til at lede din trafik igennem, ikke noget der laver DDoS.

Hvis du vil skjule din IP ved et DDoS angreb er det meget smart at køre gennem en proxy (har jeg ladet mig fortælle) :)
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Playstation network

Indlægaf Vreki » tirs 04 aug 2015 06:31

x8BiTw0LFx skrev:
Hvis du vil skjule din IP ved et DDoS angreb er det meget smart at køre gennem en proxy (har jeg ladet mig fortælle) :)


Nah, et DDoS udføres af et botnet, bagmandens computer er ikke involveret.
Men pyt, så længe du er online igen :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation network

Indlægaf x8BiTw0LFx » tirs 04 aug 2015 10:18

Vreki skrev:
x8BiTw0LFx skrev:
Hvis du vil skjule din IP ved et DDoS angreb er det meget smart at køre gennem en proxy (har jeg ladet mig fortælle) :)


Nah, et DDoS udføres af et botnet, bagmandens computer er ikke involveret.
Men pyt, så længe du er online igen :D

DDoS kan klares fra LOIC og behøves ikke at være fra et botnet :)
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: Playstation network

Indlægaf Rene1980 » fre 07 aug 2015 18:14

Hey!
Jeg har et PSN abonnement hvor jeg har betalt 115kr pr kvartal. Jeg fik en mail omkring prisstigning og har derfor købt et års abonnement.

Bliver mit kvartals abonnement automatisk opsagt nu hvor jeg har tegnet for et år?
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Playstation network

Indlægaf Abildtrup » fre 07 aug 2015 18:25

Det bliver bare forlænget
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster