Forum

Hjælp komplett.dk

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » ons 07 okt 2015 13:04

Jeg har købt en vare hos dem som gik i stykker og da min reklamation stadig gælder , bad jeg om at få det sendt til reparation , men de kunne ikke fikse det og tilbyd pengene retur da de ikke havde varen på lager , hvilket var fint med mig .

Men de vil overfører pengene kun til det kort jeg anvendte , det kort blev lukket da jeg skiftede bank og fik både nyt kort og konto nr. Det må de så ikke i følge dansk lovgivning

Hvad skal man gøre ?
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Erroneus » ons 07 okt 2015 13:53

Snak med dem igen, naturligvis må der være en løsning på det problem, du kan ikke være den første som har fået nyt kort.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » ons 07 okt 2015 14:04

Det sagde jeg også men de er nydt til at følge reglerne siger han . Så han overførte pengene til min gamle konto alligevel også skal han vente til banken sender dem retur da min konto er opgjort hos Nordea
Også bliver kontaktet når de har fået pengene retur
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Vreki » ons 07 okt 2015 15:30

Det må da vist være deres interne regler han følger. Og umiddelbart kan jeg heller ikke finde noget om det på deres hjemmeside.
Jeg ville kontakte dem igen og sige at det ikke angår dig eller din sag hvis de sender penge til en tilfældig konto i Nordea.
Men hvis dine penge ikke er sat ind på din konto inden for en rimelig tidsfrist, så klager du til forbrugerombudsmanden.

Men evt kan du først tage fat i din gamle bank og høre hvor lang tid det vil tage før pengene er retur, det kan være at det slet ikke er så stort et problem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Vreki » ons 07 okt 2015 16:16

Jeg kunne forøvrigt godt tænke mig at vide hvad de ville gøre hvis man har en reklamation på noget man har fået som en gave?
Det er da vist ikke gennemtænkt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Odyzeus » ons 07 okt 2015 22:14

De få returer jeg har fået diverse steder fra, der er jeg ALTID blevet bedt om at oplyse en konto de kunne sætte pengene ind på. Lyder som om han ikke helt er inde i reglerne. (Ska lige siges at jeg ikke har prøvet hos komplett, men et par andre steder).
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » ons 07 okt 2015 22:54

Odyzeus skrev:De få returer jeg har fået diverse steder fra, der er jeg ALTID blevet bedt om at oplyse en konto de kunne sætte pengene ind på. Lyder som om han ikke helt er inde i reglerne. (Ska lige siges at jeg ikke har prøvet hos komplett, men et par andre steder).


Jeg har også oplevet det samme hos elgiganten og fik oplyst mit nyt konto nr. Men nu skal jeg vente 10 dage før de får pengene retur, så bliver jeg kontaktet igen .

Synes det er mærkeligt, har aldrig oplevet noget lignende.
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf klatzen » tors 08 okt 2015 10:35

Det er vel for at mindske svindel :) ... Dermed ikke sagt det er fair.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » fre 16 okt 2015 12:51

update : har kontaktet dem igen og de siger at pengene blev sendt til min tidligere bank og ligger på en mellem konto
har været forbi banken og de siger at der ikke blevet overført penge siden jeg har lukket min konto hos dem

så har jeg kontaktet komplett.dk igen for at høre om de har fået pengene retur , de har de så ikke
og valgte at svare Norsk/svensk , selvom det er en dansk hjemmeside jeg har købt fra.

anyway jeg vil råde jer fra at handle hos dem , de har fået mange dårlige anmeldelser på trust pilot
pga. deres dårlig kunde service :mrgreen: #-o

Det tar 5-7 virkedager før de er tilgjengelig, og her har nok pengene havnet på en type mellomkonto/interimkonto hos banken.
Vi har erfaring at kundeservice hos bankene svarer kunder at penger går i retur, men vi vet av erfaring at det mer eller mindre aldri skjer...de skal ligge hos banken.

Hvis disse kommer i retur, så er det i så fall en prosess som tar noen uker - vi har ikke fått beskjed at disse vil returneres."
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Slimjay DK » fre 16 okt 2015 13:34

Jeg har aldrig haft problemer med Komplett, men jeg har selvfølgelig heller ikke på noget tidspunkt haft behov for at få penge retur til en konto jeg ikke har mere, jeg har dog fået byttet en vare og det gik smertefrit. Jeg handler fortsat hos dem, for på trustpilot er der flere tilfredse kunder end der er utilfredse (62.9% der er tilfredse ud af 3347 anmeldelser)

At de giver svar på dansk/norsk er der ikke noget unormalt i, da de sikkert deler supporten mellem hinanden, og lur mig om supporten i DK ikke holder Eftersårsferie og derfor ikke har så mange mand på job som normalt. Tager du på Burger King i lufthavnen så snakker de også svensk der og det gør de også flere steder i Fields :)

Anyway, så må Komplett jo have en form for dokumentation for at pengene er tilbageført, en dokumentation du kan tage med i banken ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » fre 16 okt 2015 13:49

slimjay : Banken siger at de ikke har modtaget noget og da min konto er lukket , så kan man ikke
overfører penge til den mere :) og komplett siger vi har sendt dem .

det er der problemet ligger . Så må jeg bare håbe at de får deres penge retur fra banken og
sende dem til min nye konto igen.

sjovt nok jeg oplyste dem om mit nyt konto og fik også brugt det til at købe en PS4 bundle hos
dem , men det var alligevel ikke nok til de sender penge til min nye konto :)

jeg har ikke noget imod om de er danskere eller Svensker , jeg forstod bare ikke deres mail helt :D
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Slimjay DK » fre 16 okt 2015 14:39

hahaha, fair nok :)

Men igen .. Komplett må da ha' en form for dokumentation på at pengene er tilbageført. Det er jo dem der i sidste ende skal kunne bevise at de taler sandt :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf Klintrup » fre 16 okt 2015 15:26

Jeg er rimelig sikker på at pengene blot står hos nordea nu, selvom din konto er opgjort bliver kontoen som regel ikke slettet i deres system.

Prøv at logge ind i deres netbank med din nemid og se om du ikke bare kan se pengene der, så kan du altid overføre dem til din rigtige konto derfra :)
Klintrup
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Hjælp komplett.dk

Indlægaf armorking » fre 16 okt 2015 15:56

Jeg har været forbi banken i dag og fik tjekket det hele ;) der er ikke noget gået ind eller forsøgt overført til min konto siden jeg har lukket det :)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron