Forum

4 polet mini jack splitter

Har du brug for hjælp, så spørg her.

4 polet mini jack splitter

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 12:08

Mit Steelseries Siberia 200 virker som det skal. Det splitter selv lyd ud i et grøn 3 polet mini-jack og et pink 3 polet mini-jack.

Samler jeg disse i et 4 polet mini-jack (som fulgte med headsettet) og sætter i controlleren får jeg fin spil og chat lyd. Samler jeg dem i min preamp (som er forbundet via Optical) får jeg kun spillyd. Sikkert fordi PS4 ikke kan "se" mikrofonen gennem denne.

Sætter jeg det grønne stik i preamp får jeg spillyd som forventet, men sætter jeg så det lyserøde stik i min controller, sker der intet. PS4 finder ikke en mikrofon, og jeg kan ikke justere chat volume under Devices.

Sætter jeg et en 4 polet mini jack forlænger i controlleren, "registerer" PS4 en mikrofon, selvom der ikke er noget device i den anden ende af ledningen.
Dette indikerer for mig, at for at kunne benytte chat, skal jeg have fat i en 4 polet splitter, der splitter til 4 polet 3.5mm mini-jack, men hvor finder jeg sådan en satan?

Billede

Sådan en der, men med 4 poler på hvert stik, i stedet for de 3 på billedet
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: 4 polet mini jack splitter

Indlægaf Erroneus » lør 28 nov 2015 12:58

Hvis du ikke kan finde det, hiv fat i av-cables om de måske kan skaffe det til dig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 4 polet mini jack splitter

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 13:19

God ide, har lige skrevet til dem
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: 4 polet mini jack splitter

Indlægaf Schmidty » lør 28 nov 2015 13:43

Jeg ved ikke om jeg forstår problemet helt, men jeg havde et lignende problem her: viewtopic.php?f=8&t=17768&p=196880#p196642

Jeg købte den adapter, som jeg linker til i tråden, men jeg tror egentlig ikke jeg har fået den prøvet endnu. Men jeg vil da gerne lige prøve at teste om det virker, hvis det er, jeg forstår problemet bedre! For jeg har i hvert fald mulighed for at sætte de to stik fra headsettet i adapteren og dermed 1 stik i controlleren :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: 4 polet mini jack splitter

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 14:04

Det stik vil virke. Det er sådan et der fulgte med mit headset. Det samler de to 3 polede stik (chat og lyd) i et 4 polet mini jack, der passer i DS4. Det virker også fint for mig, min udfordringer, at jeg skal den anden vej fordi jeg får min gamelyd fra en preamp.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: 4 polet mini jack splitter

Indlægaf ikkNico » lør 28 nov 2015 15:35

Behøver ikke en splitter. Fulgte info her: http://community.us.playstation.com/t5/ ... 37#M190614

og nu virker chat (så vidt jeg kan se)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster