Forum

Remote play over internettet?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Remote play over internettet?

Indlægaf whc » man 20 jun 2016 13:23

Ja kan ikke få remote play til at virke over internettet. Har fået en statisk IP adresse from min internet udbyder, men hvad skal jeg bruge den til? Bruger en Airport Extreme sat til mit modem, men hvad skal jeg så stille op?

Virker fint lokalt, men så snart jeg prøver over internettet får jeg konstant fejl, prøver fra en MAC computer.

Har søgt og søgt, men ingen løsning, så kunne være fedt at høre andres erfaringer med dette :).
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf Slimjay DK » man 20 jun 2016 14:19

Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf Erroneus » man 20 jun 2016 14:35

Du har set en Airport Extreme til dit modem. Er du sikkert på det modem ikke er en router også? Fordi så kører du muligvis router på router og så har du balladen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf whc » man 20 jun 2016 17:26

Erroneus skrev:Du har set en Airport Extreme til dit modem. Er du sikkert på det modem ikke er en router også? Fordi så kører du muligvis router på router og så har du balladen.


Jo det er også en router, og kører dobbelt NAT. Er det umuligt at få til at virke med Remote Play over internettet? Alt andet fungerer helt fint.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf Erroneus » man 20 jun 2016 18:10

Den store forskel her, er at du skal lave en forbindelse udefra og ind, hvilket giver store problemer igennem dobbelt nat.

Det bedste for dig vil være, hvis du kan få slået dobbelt nat fra. Du kunne jo evt. lave din Airport Extreme om, så den kun fungerer som et Acesspoint, det burde være muligt. Ellers skal du have router funktionen slået fra i dit modem og så lade din Airport Extreme være routeren. Du skal sandsynligvis have fat i din internet udbyder hvis du vil slå router funktionen fra i dit modem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf whc » tirs 21 jun 2016 13:42

Må nok desværre give op, har roddet med det mange timer, prøvet lidt af hvert, men der er bare ikke hul igennem over internettet, min PS4 tænder fra standby, men forbinder bare ikke. Har prøvet at sætte min Airport Extreme op som brofunktion, men heller ikke der kan jeg få det til at virke.

Ergeligt kunne ellers være fedt at spille når jeg er hjemme hos kæresten, men må så nøjes med håndholdt gaming :).

Tak for hjælpen.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf CerBDK » søn 26 jun 2016 09:07

Hehe håndholdt gaming

Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
CerBDK
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Nyborg


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf weissmuller » søn 26 jun 2016 10:26

whc skrev:Må nok desværre give op, har roddet med det mange timer, prøvet lidt af hvert, men der er bare ikke hul igennem over internettet, min PS4 tænder fra standby, men forbinder bare ikke. Har prøvet at sætte min Airport Extreme op som brofunktion, men heller ikke der kan jeg få det til at virke.

Ergeligt kunne ellers være fedt at spille når jeg er hjemme hos kæresten, men må så nøjes med håndholdt gaming :).

Tak for hjælpen.

Det er den router der får internet forbindelsen udefra der skal være i bridgemode - Jeg vil bruge airportX til at administrere wifi'en osv.

Med Fullrate har jeg før haft det setup, hvor de hjalp mig over tlf'n
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf whc » tirs 28 jun 2016 23:41

weissmuller skrev:
whc skrev:Må nok desværre give op, har roddet med det mange timer, prøvet lidt af hvert, men der er bare ikke hul igennem over internettet, min PS4 tænder fra standby, men forbinder bare ikke. Har prøvet at sætte min Airport Extreme op som brofunktion, men heller ikke der kan jeg få det til at virke.

Ergeligt kunne ellers være fedt at spille når jeg er hjemme hos kæresten, men må så nøjes med håndholdt gaming :).

Tak for hjælpen.

Det er den router der får internet forbindelsen udefra der skal være i bridgemode - Jeg vil bruge airportX til at administrere wifi'en osv.

Med Fullrate har jeg før haft det setup, hvor de hjalp mig over tlf'n


Kan desværre ikke deaktivere mit modems router funktion, og min internet udbyder kan heller ikke. Så tror desværre ikke jeg kan få det til at spille. Kunne ellers være fedt, dog syntes jeg bare over lokalt WIFI at der er ret meget lag, nærmest uspilleligt til FPS, mon ikke det bare bliver værre over internettet?

Men bliver jeg helt spil tørstig på farten, har jeg en 3DS som jeg kan tage med :). Har overvejet Vita igen, men ser vist ud til at være helt opgivet af Sony desværre :(.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf Erroneus » ons 29 jun 2016 13:11

Har du husket at aktivere 60FPS/High i programmets indstillinger?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf whc » fre 01 jul 2016 01:36

Erroneus skrev:Har du husket at aktivere 60FPS/High i programmets indstillinger?

På Playstation TV? Syntes ikke lige jeg er faldet over den instilling.

Prøver en ny 4G router, sat til min Airport Extrem (bestilt), hvis det virker så dropper jeg min nuværende internet udbyder og hopper på 4G forbindelse i stedet. Da jeg kørte det for nogle år siden, syntes jeg at forbindelsen både var mere stabil, men fik også op til 80mbs frem for de 40mbs jeg har nu. Kan heller ikke spille online fra min Wii U, er virkelig mærkelig, virker fint når jeg tilslutter min Wii U til min telefon over 4G, men virker ikke hverken hvis jeg kobler direkte til den første router/modem uden om Airport Extrem, eller via Airport. Træt af at rode med det skidt :(.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf Erroneus » fre 01 jul 2016 13:04

whc skrev:
Erroneus skrev:Har du husket at aktivere 60FPS/High i programmets indstillinger?

På Playstation TV? Syntes ikke lige jeg er faldet over den instilling.


Det er en indstilling i Remote Play Appen, så på din PlayStation TV Remote Play App'en, skal du trykke på trekant mener jeg og så vælge options eller noget i den stil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Remote play over internettet?

Indlægaf whc » man 04 jul 2016 18:11

Så lykkedes det over internettet, fik sat mit 4G modem til min Router, og bum nu fungerer det fint, så var min internet udbyder der var flaskehalsen/problemet.

Man kan maks vælge 720P og HØJ kvalitet, men stadig en del delay, så FPS hverken over LAN eller internettet er no go IMO.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron