Forum

"Audiophile" setup til PS4

Har du brug for hjælp, så spørg her.

"Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 15:16

Indrømmet, for en vaskeægte audiophile er mit setup ikke godt nok, da det er begynder udstyr det hele, men til mig forventer jeg, at det er helt fint. God begynder lyd uden at koste en formue :)

Jeg har allerede et SteelSeries P800. Det virker fint, men jeg synes det er en smule for bass tungt, når jeg bruger det med PC (til musik og film). Derfor er jeg på udkig efter et åbent eller semi-åbent sæt hørebøffer med en rimelig neutral lyd + en DAC (og evt AMP), som jeg også kan bruge med PS4.

Høretelefoner jeg har kig på:
> AudioTechnica ATH AD500X
> Sennheiser HD518
> Philips SCP9500
> Sennheiser HD598 SE

... Og DACs:
> Fiio Olympus E10 (Klar favorit, men ved ikke om den kan bruges med PS4)
> Fiio D03K Taishan (savner vol kontrol)
> ASUS Xonar U7 (simuleret surround, hvilket jeg egentlig ikke mangler)

Især med DACs mangler jeg hjælp

Når jeg har mit lytte-setup på plads, kan jeg altid kigge på modmic eller en stand-alone mic
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Volpi » søn 23 okt 2016 15:22

Hvis jeg lige skal kone med et indspark - så kan jeg kun anbefale dig at kigge på dba efter B&w p7. Der er kommet en ny version med Bluetooth, så folk sælger deres kablet. Det er et sæt jeg slev har brugt i nogle pr nu og er simpelthen det fedeste sæt jeg har haft. Nemlig en neutral lyd uden nogen som helst peaks og tweaks - ren hi-fi. Bruger det også til film om aftenen og ja ps4, hvor iPhone kablet kan bruges til mikrofon i spil. Kablet kan skiftes i puden og der med følger et telefon kabel og et uden Remote. Nå ja, så ser det da også bare møglæknert ud;)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 15:47

Jeg bruger selv enten audio technica m40x eller beyerdynamic dt 770 men jeg er også mest til lukkede bøffer.
En billig dac der er forbavsende god er dragonfly black fra hifi klubben. Perfekt at smide i min laptop eller direkte i ps4eren.

Anden mulighed kunne være en mere stationær dac. Jeg har en mavericks tubemagic jeg gerne vil af med billigt [OK HAND SIGN]

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 15:50

Volpi skrev:... B&w p7.

Tak, den vil jeg lige kigge nærmere på


Jb skrev:En billig dac der er forbavsende god er dragonfly black fra hifi klubben. Perfekt at smide i min laptop eller direkte i ps4eren.

Hæ, den havde jeg faktisk set på

Jb skrev:Jeg har en mavericks tubemagic jeg gerne vil af med billigt [OK HAND SIGN]

Det er hermed noteret. Især det med billigt :mrgreen:
Jeg kigger lidt på den, og vender tilbage, hvis det er noget :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 19:36

Den har både usb og optisk indgang så du kan have en pc sat på også.. Jeg købte den selv billigt at en gut der selv var elektriker som havdd købt den defekt og fikset den. Jeg tænker en 350 uden porto. Eneste grund til jeg ikke bruger den er kabelvirvaret, jeg er hoppet på sonos vognen til det stationære anlæg så forstærker mm er røget ud. Den har været brugt til dac til stue anlægget og så som headphone dac/amp. Alt mit hovedtelefon lytteri foregår i soveværelset nu mobilt

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 20:09

Nu frister du :)

Er det tilfældigvis denne her?
http://www.mav-audio.com/base/product/tube_magic_d1
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 20:10

Jeps [WHITE SMILING FACE]️

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 20:54

Det er altså D1'eren? Så du fortæller mig, at jeg kan smide mit optiske kabel i røven på den satan der, forbinde min NUC via USB og endda køre en hvilken som helst musik afspiller ind via line-in stikket foran, og trække hele skidtet ud i ethvert sæt hørebøffer (tror ikke de findes over 600ohm) i op til sindssyge 1000Watt? :shock:

Det er fa'me lækkert
Det ligner 6.35mm jack foran, korrekt?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 20:59

Ja. Der er også indgange bagpå til cd afspiller osv. Og forstærker / receiver, Der er ikke forstærker i den kun i hovedtelefon porten. Ja det er 6.3 foran. Jeg har selv anvendt en 3 meter 6.3 forlænger kabel og så en adapter i enden. Kan jeg smide med for en 50'er hvis det er.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 21:12

bare jeg kan skrue mine hørebøffer helt derop, hvor trommehinderne begynder at bløde, så er mine bukser er uanstændigt udspilede foran :mrgreen:

Det jeg primært er interesseret i, udover de ekstra kræfter, er markeret her :)
Billede


Den er solgt til 350 + hvad en papæske og pakkelabel koster (mangler ikke kabel, men tak for tilbuddet)
Check din indbakke :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 21:58

Det er ihvertfald ingen problem. På 50 ohm bøffer har jeg den på trin 2 ud af 12 eller lignende

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 22:06

Nu er Fidelio ikke som sådan neutrale men X2 er en fantastisk åben hovedtelefon.. Jeg ville ihvertfald frasortere hd518 i din liste. Den er for kedelig og miles vidt bagefter 558'eren.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf ikkNico » søn 23 okt 2016 22:26

Hvordan er DeyerDynamic DT 880'erne så? :mrgreen:

Går i seng nu, vi snakkes ved i morgen
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: "Audiophile" setup til PS4

Indlægaf Jb » søn 23 okt 2016 22:31

880erne er rimelig neutrale. 990erne er mere basset i det. Man må forvente at få en mindre bas når de er åbne. Og der kommer lidt til musikken. Men der er rimelig punch i dem. Det kan nævnes at jeg hører meget akustisk guitar musik. Men også rock. Rnb og metal.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 4 gæster