Forum

Blood Bowl 2 kampe.

Aftal mødested og mødetidspunkt!

Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Dummiz » tirs 29 dec 2015 23:49

I min 3 campain (staves) kamp skulle jeg besejre et heftig hold dværge og dommeren havde set sig sur på mig så han kom med mellemrum og smadrede en af mine figurer. De er satme grumme de dværge og de hamre mig bare i jorden og de har selv held med at undvige mig. På et tidspunkt havde jeg 2 skadet resten af kampen men med alt held lykkedes det mig at vinde 2-0 hold deres angreb rimelig godt tilbage selvom mit team lå maste rundt omkring på banen haha
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Xainz » ons 30 dec 2015 12:09

Jeg fik lavet et Chaos hold, og forsøgte sådan set bare at skade så mange AI spillere i første halveg, som jeg tabte 1-0
Anden halveg fortsatte jeg sådan, hvilket indtil videre har resulteret i, at der ikke er flere modstander spillere på banen, 2 døde, 8 skadet og 1 stunned. med 2 runder tilbage.

Tvivler på jeg kan vinde ret mange kampe sådan, men der er dog noget virkelig tilfredsstillende, når der står man har dræbt en modstander :D
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Da Senzai » fre 01 jan 2016 20:50

Okay, jeg er blevet helt forelsket i Skaven nu. De er lige mig. Jeg har lige startet et nyt Skaven-hold, hvor jeg tager mig sammen og spiller ordentligt. Jeg tror godt, at jeg kan få en solid-win-rate med dem (pt. er den på 100%). Mit tidligere Skaven-hold (altså, det der kun er en uge eller to gammelt :P), der havde jeg en Record på 9 Wins, 6 Draws og 3 losses.

Flere af mine Draws og losses var min egen skyld grundet dumme beslutninger og faktisk også utålmodighed. Altså, hvor jeg er kommet til at tage actions, der krævede terninge-kast som noget af det første uden, at tage højde for, at jeg mod forvening vil fejle mit slag.

En anden fordel for mit Skaven-hold er, at jeg ofte er en tur eller to langsommere om at score end, jeg er med mit Bretonnia-hold. Jeg tabte ofte med mit Bretonnia-hold fordi, at jeg var for hurtig til at score Touch-downs. Det lyder plat, men det er rigtigt :mrgreen: . Konsekvent med Brets, så scorer jeg på 2 ture - det betyder, at min modstander så har 6-7 ture til at svare igen med deres egen-Touch-down - og så bliver et win hurtigt til et Draw.

Ubertracker77 skrev:Har også lavet et chaoshold, ikke kun til smadre også hvor de får lidt skills til at score. Det er et ok hold og mutations er gode. Chaoswarriors har også rigtig gode stats, så når de begynder at få nogle skills er de ret gode.


Det er nemlig lige det. Chaos er meget gode. Top-Tier gode. De er ikke bare ok. Især i et eternalformat som NAF.

Mange Chaos Coaches er psn´s værste afskum og Chaos Warriors er grunden til, at jeg har to Storm Vermins med Claw, Mighty Blow og Dauntless. Det er udelukkende et meta-valg for at nakke, så mange kaos-tosser, som overhovedet muligt!

Jeg har også flere rotter med Dirty-Player. Det er måske overkill, men jeg har min egen personlige Vendetta kørende mod Kaos xD
Senest rettet af Da Senzai fre 01 jan 2016 21:05, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Ubertracker77 » fre 01 jan 2016 21:04

Thumps up Da Senzai, det er et meget nobelt mål - destruction of chaos. ;). Men selv med et ok orkhold var jeg nogen gange presset med 4 blackorcs med skills, en trold der havde fået block og 4 ok skilled blitzers imod chaoshold. Det er hårdt at kæmpe imod chaos, og på et tidspunkt risikere du en gang megasmadder. ;). Men skavens er ikke så tosset til at counter chaos, claws gør jo folk har 7 i armor. Så for skavens armor gør det jo ikke noget. Men claw imod en chaoswarrior, fjerner jo reelt 2 armorpoint. Skavens kan også lave lede combos, da de har adgang til mutations. Synes bare det er træls skaven ikke kan få 4 blitzers.....

Held og lykke med chaoshunting ;)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg

+1

Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Xainz » lør 02 jan 2016 12:36

Jeg er blevet rigtig glad for mit Chaos hold, selvom det ikke er så high lvl endnu.
Jeg har fået block på alle spillere, da jeg helst ikke vil undvære det.
Min Minotaur er blevet lvl 5, har smidt Block, Claw, Piling on samt Juggernaut på den. Den har leveret en god bunke skader og ikke mindst kills :D

De fleste andre er kun lvl 2, har dog en enkelt chaos warrior i lvl 3, 2 beastmen i lvl 3 og en enkelt i lvl 4.
Pt spiller jeg kun imod AI, men der holder taktikken også, med at blot smadre modstanderne, og så scorer når de knap kan forsvare sig

Har spillet 14 kampe med dem, 11-1-2 lyder statistikken.
22 Touchdowns
54 Casualties inflicted
9 kills inflicted
Senest rettet af Xainz lør 02 jan 2016 12:44, rettet i alt 1 gang.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Da Senzai » lør 02 jan 2016 12:41

Ubertracker77 skrev:Thumps up Da Senzai,
Held og lykke med chaoshunting ;)



Haha, Tak! :D.

Det er altid op ad bakke mod Kaos. Jeg synes især, at det er svært, når de får gang i deres Cage og stiller deres BallCarrier i midten med en STR4. Kaos Warrior i hvert hjørne af spilleren.

Jeg plejer at bruge tre basic strategier forat stoppe Chaos Warrier buret, men der er ikke noget af det, der er rigtigt godt.

1. Stall. Jeg blitzer en af deres spillere, så jeg får en tackle zone på Ball Carrier og han skal lave et DodgeRoll for at komme videre - de virker for det meste ikke, da de bare Blitzer min spillere tilbage med +terninger og får deres spiller fri.

Alle mine andre spillere står en eller to felter væk fra deres bur, så de ikke kan løbe for langt ned ad min banehalvdel uden, at rende ind i en tackle-zone. Det stopper dem ikke, men det sænker dem. Især, hvis de Blitzede, min spiller der løb hen til Ball Carrieren, da de jo så ikke kan blitze de af mine spillere, der bare står i vejen med Tackezones.

2. Speed-Up Jeg prøver at tvinge dem til at score hurtigst muligt i håb om, at jeg har tid til at lave en Touch-down i næste drive og derved udligne.

3. All-In Jeg omringer deres bur med alle mine spillere, således, at mine spillere står 1 felt, væk fra buret. Næste tur tager jeg og rykker alle mine spillere helt hen til deres bur og laver nærmest et bur rundt om deres bur. Jeg sørger også for at lave et blitz, så jeg har en spiller ved siden af deres ball-carrier. Det virker ca. 50-60 procent af tiden - og er indtil videre, den mest effektive måde at stoppe dem på, når de først har lavet buret.

Problemet er bare, at alle deres spillere får et gratis block på mine spillere - og da næsten alle kaos-tosserne har en blanding af Mighty Blow, Block, Claw, Guard, STR4, så er der en meget stor risiko for at flere af mine spillere bliver KO´et eller skadet. Så jeg tør næsten ikke gøre det i første halv-leg, da jeg så vil være i undertal i resten af kampen. Så at bure deres bur inde er lidt en sidste udvej :P - men ideen er, at hvis der er en af mine spillere, der stadig står op, så kan han komme tæt nok på Ball-Carrieren til at lave et block og håbe det det bedste - men det er virkeligt en 50-50 plan, der næsten altid resulterer i, at mine spillere også bliver skadet.

Mit nye Skaven hold er indtil videre 6 Wins 1 Draw og 0 Losses.

Jeg fik et Draw i går aftes, da jeg kom til at bryde min egen regel. Nemlig at spille, klokken 02.00 om natten, mens jeg er megatræt i hovedet. Så dumt. Jeg Drawede (2-2) mod et High Elf Hold, der scorede i spillets aller-sidste tur. Jeg troede jeg havde styr på det, men i Tur 15 fik han en spiller Fri, der løb ned for enden af min bane. Jeg fik sat en enkelt spiller på ham, men det var ikke nok, så hans spiller Greb Bolden, Dodgede væk og løb ned og scorede.

Jeg kunne ikke gøre så meget andet end at håbe på, at han ville rolle 1 eller 2 på et af de tre terninge slag, han skulle bruge, men det gjorde han ikke :P. Tough Luck :P.

Stadig ingen losses med Skaven Holdet! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Ubertracker77 » lør 02 jan 2016 14:34

Du må ALDRIG begynde at stille dine spillere op ad Chaos i din tur. De får alt for mange block muligheder. Sørge for at blitze ind med din claw/mightyblow stormvermin og forhåbentlig skade en spiller. Måske følge op med dirtyplayer ;). Sørg for at det er dem derbliver nødt til, at stille sig i base contact, hvis de vil fremad med bolden. Så får du flere blocks ind og statistisk set er det en bedre deal, men det er jo bloodbowl så man ved aldrig ;). Men over mange kampe synes jeg det ser ud som om, at det er meget tilfældigt og lige uretfærdigt for begge spillere ;). Det handler bare om at lave de nemme ting først, så lykkes mere for en !
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Dummiz » lør 02 jan 2016 15:47

Har spillet 3-4 af campain kampene og har nu lavet mit første team. Kan jeg godt gå igang med at afprøve det på et AI hold? Eller er spillet meget dybere end det man får fortalt i de første 3-4 kampe?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Da Senzai » lør 02 jan 2016 16:48

Tjah!

Jeg gider ikke bruge tid på AI´en i multiplayer spil, så jeg ved ikke, hvad har du har fået af vide! :D

Det vigtigste er, at du ved, at du mister din tur, hver gang, at du laver en fejl. Det kan f. eks være, at du taber en bold, du prøver at kaste eller, at du slår et dødninge hoved, når du angriber en modstander.

Og at du skal trække 1 fra dit terningeslag for hver modstander du står ved siden af. Det er jo svært at gribe en bold, når man bliver skubbet i ryggen. :mrgreen:

- Men, hvis du alligevel spiller mod computeren, så kan du ligeså godt fortsætte kampagnen og se den fjollede historie :P

Ubertracker77 skrev:Du må ALDRIG begynde at stille dine spillere op ad Chaos i din tur.


Haha, det er bestemt heller ikke plan A! - Men nogle gange, så har jeg bare brug for at de slipper bolden, så jeg kan få mine fedtede rottefingre i den! :mrgreen:

Xainz skrev:Har spillet 14 kampe med dem, 11-1-2 lyder statistikken.
22 Touchdowns
54 Casualties inflicted
9 kills inflicted



Det er da meget godt gået af en, hvis spil kun kan slå ettere og dobbelt-skulls! :mrgreen:

Skal du ikke snart spille online?

Hvis du synes, at det er fedt at slå AI spillere ihjel, så skulle du bare prøve, hvor sjovt det er, når man ved, at der sidder en person på den anden side af skærmen med tårer i øjnene, fordi du har brækket benet på hans yndlings-spiller! :mrgreen: .
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Dummiz » lør 02 jan 2016 17:37

Da Senzai skrev:- Men, hvis du alligevel spiller mod computeren, så kan du ligeså godt fortsætte kampagnen og se den fjollede historie :P


Ja det kunne jeg godt. Men syntes ikke de humans man spiller med er så spændende at spille med ;)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Xainz » lør 02 jan 2016 20:45

Da Senzai skrev:
Xainz skrev:Har spillet 14 kampe med dem, 11-1-2 lyder statistikken.
22 Touchdowns
54 Casualties inflicted
9 kills inflicted



Det er da meget godt gået af en, hvis spil kun kan slå ettere og dobbelt-skulls! :mrgreen:

Skal du ikke snart spille online?

Hvis du synes, at det er fedt at slå AI spillere ihjel, så skulle du bare prøve, hvor sjovt det er, når man ved, at der sidder en person på den anden side af skærmen med tårer i øjnene, fordi du har brækket benet på hans yndlings-spiller! :mrgreen: .


Vil ikke miste min Minotaur, da jeg skal have den i lvl 7, og så sælge den.
De eneste online kampe jeg kommer til at spille mere i det, regner jeg med, er når jeg skal have en død spiller til at blive MOTM, hvilket virker som et komplet tåbeligt, og et trofæ der virkelig kommer til at tage tid :(
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Ubertracker77 » lør 02 jan 2016 22:20

Det er et rimelig luckbased trofæ. Det jeg gjorde var at lave et skavenhold, max 11 spillere. Herefter leder du efter kampe indtil du rammer et chaos killerhold. Brug generelt din tur til at stille dig ved siden af hans spillere med claw, kryds fingre og håb du dør ;). Når kampen er færdig og du har to-tre døde spillere, håber du bare heldet er med dig ved mvp roll. Det tog en del kampe for mig :(
Du kan også bare være heldig og få det imens du bare spiller almindelige kampe, men så heldig var jeg ikke...
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Da Senzai » søn 03 jan 2016 00:48

Åh ÅHHH!!

Så skete det endeligt! Mit rottehold "Mice and Mystics" blev endeligt matchet op mod deres første Kaos modstander.

Så var det tid for mine spillere til at vise, hvad de dur til og vigtigere endnu, se om jeg kan holde min Win-Streak kørerende!

Min modstander, "Babylon_SYN"´s Team Value var næsten 1000 højere end min, så jeg havde godt med penge, at købe Inducements for. Dem brugte jeg på Morg´N´Thorg og Big Rat, da jeg tænkte, at jeg ville få brug for alle de muskler, jeg kunne skaffe!

Med tre Big Guys på Line of Scrimmage var jeg pænt klar til at dele øretæver ud! Allerede 4 ture inde i kampen lykkedes det Big Rat af flå hovedet af en Beastman! :D (se længere nede)

To ture senere gav min modstander op og jeg fik tildelt sejren! :D

Hvor er det fedt alle Chaos Coaches bare er jordens største tøsedrenge! De bygger selv hold udelukkende til at lemlæste så mange spillere som overhovedet muligt, men så snart de får bare den mindste smule modstand, så quitter de. Fucking Pussies!

Men Who Cares? For Mice and Mystics er stadig ubesejret og jeg ligger pt. #165 ud af 10075 hold! :D.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har levellet mine Linemen op rigtigt. Jeg har nemligt rullet dobbelt på næsten alle af deres level ups. Den ene har jeg givet Ekstra Arms, da det var før, jeg havde råd til 4 Gutter Runners, den næste gav jeg Leader, da jeg har besluttet mig for at køre med færre Re-Rolls end normalt og den tredje gav jeg Claws fordi... Ja, jeg lod mig rive lidt med!

Jeg har dog lige givet Kicker til den fjerde. Bedre sent end aldrig! - Men de burde nok snart tage at få noget Block, så de ikke vælter, så snart man puster til dem.



Xainz skrev:MOTM, hvilket virker som et komplet tåbeligt, og et trofæ der virkelig kommer til at tage tid :(


Jeg synes, at det er et hilarious trofæ, der passer ind i Blood Bowl Universet og samtidigt sætter en fed streg under, hvor tragi-komisk flere af Blood Bowl kampene egentligt er! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Xainz » søn 03 jan 2016 10:03

Forsøgte mig med et nyt hold der kun skulle bruges online, og kom da meget hurtigt fra den idé igen, Jeg valgte dværgene, og de er den tyndeste omgang pis, jeg har prøvet indtil nu.
Havde forventet nogen langsomme, men stærke spillere, det fik man ikke, langsomme Jo, men alle dværgene har jo 3 i ST, hvad er formålet så, ved at vælge dem, frem for nogen af de andre brawlers?
Det trofæ med dværgene, bliver helt sikker også klaret i SP delen, da de virker ganske elendige online
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Blood Bowl 2 kampe.

Indlægaf Da Senzai » søn 03 jan 2016 12:26

Øhhhh??

Hele deres hold, på nær deres Runner, STARTER med både Block og Thick Skull og selv deres Linemen har adgang til Strenght Skills.

Xainz skrev: Jeg valgte dværgene, og de er den tyndeste omgang pis, jeg har prøvet indtil nu.


Xainz skrev: Det trofæ med dværgene, bliver helt sikker også klaret i SP delen, da de virker ganske elendige online


Xainz skrev: Hvad er formålet så, ved at vælge dem, frem for nogen af de andre brawlers?


Det kan være, at man godt kan lide Dværge i Fantasy settings. Hvis man f. eks har har set Hobitten og synes, at Dværge er seje. Variation? Der findes folk, der vælger race/klasse/figurer efter, hvem de godt kan lide og ikke nødvendigvis, hvem, der er de bedste/nemmeste at spille med.

At et hold ikke er #1-tier, men derimod kræver en smule effort at spille (igen imodsætning til Chaos) er ikke det samme, som at de er elendige. :mrgreen:
Senest rettet af Da Senzai søn 03 jan 2016 13:40, rettet i alt 4 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Kampe

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron