Forum

Killzone Shadowfall

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Killzone Shadowfall

Indlægaf Sethos » fre 24 mar 2017 15:05

Cena skrev:Du beskriver mig i sidste konsol generation Sethos! De følte jeg mig som du beskriver.
Jeg har indenfor den sidste måned smidt 30-40 timer i Horizon og 40+ timer i Nioh. Jeg er bare inde i én periode hvor jeg ikke gider rigtigt fordybe mig i MP spil i øjeblikket! Eller også er det bare andre mennesker end mig selv jeg ikke gider :P


Sidder jeg her og skriver et indlæg, kommer til at trykke vis prøve i stedet for udfør og får den gyldne 500 fejl. Går man tilbage, er hele lortet væk. Så gør dog noget, Skou!

Men for mit vedkommende har det bare været en langsom, men støt process hen mod slet ikke at gide multiplayer længere. Det er helt klart alderen der trykker på, men syntes bare ikke man får samme 'payout' længere kontra den frustration jeg syntes man altid skal igennem. Det nærmest kan påvirke resten af ens aften, især efter man har haft sådan en rigtig dårlig session hvor alt bare har modarbejdet en. Sidder man som sådan en halv-bitter stodder et par timer efter.

Plus, det eneste rigtig tiltrækkende er det sociale aspekt, sidde og snakke lort med et par venner eller bekendte. Men selv det bliver en drøj process når folk bliver ældre, de timer man faktisk kan spille svinder ind og man kan nærmest tælle på én hånd, hvor mange timer man spiller sammen i løbet af en måned. Hjælper hellere ikke når man har en lille håndfuld bekendte og de er alle spredt ud over mange platform eller spil.

Så er single-player sgu bare nemmere og mere behageligt :P
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859

+3

Re: Killzone Shadowfall

Indlægaf ikkNico » fre 24 mar 2017 15:26

Oversættelse af ovenstående: Jeg er en sur, sur gammel mand :mrgreen:

Kan sagtens følge dig Sethos. Jeg er selv endt ligesådan

Jeg er gået fra 5-6 timers spil hver dag til et par timer. Jeg går også meget mere til og fra skærmen.
Party spil er skruet ned fra 8 mands parties med råb og skrig i BC2 og MW2 for efterhånden 10 år siden, til mid og Bruun alene et par gange om ugen. Kan ikke engang huske sidst jeg kværnede rundt med Cena og Blauwy i COD, eller jeg hyggede i en gang Rocket League med Kasper og Kanel (fedt band navn i øvrigt).
Vennelisten benyttes efterhånden kun til at befolke diverse in-game highscore lister (hvilket også er OK). Jeg har i hvert fald en masse folk på listen, jeg alrig har spillet med. Man får bare aldrig taget sig sammen til at invitere, eller det "passer ikke lige"

Spil som GRW og warframe er perfekte, fordi man kan spille alene, eller for WF med randoms uden man behøver en mic. det er også derfor BF og COD er så gode. Man kan bare sætte sig og køre 2-3 kampe, tage en pause ... og det kan jeg vist også i KZSF Online Botzone :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+3

Re: Killzone Shadowfall

Indlægaf Cena » lør 25 mar 2017 21:43

Jeg syntes stadig det er hygge at sidde og spille BF1 med drengene. Men gider ikke længere at gøre det aften efter aften som tidligere. Ikke altid jeg har overskud til at sidde i en lobby med callouts og snakken. Jeg er begyndt lige som Nico at spille lidt, gå og så komme tilbage. Jeg spiller faktisk mere end jeg har gjort tidligere. Tager det bare i små sessions i stedet for. Og er begyndt at spille flere forskellige spil samtidig. Det har jeg aldrig gjort før. Der startede jeg på et og gennemførte. Men allerede her i starten af i år har der været så meget godt og har stadig Nier og Wildlands til gode!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Killzone Shadowfall

Indlægaf Da Senzai » lør 25 mar 2017 23:18

Jeg har det lidt omvendt i forhold til Single Player spil. Efterhånden, som jeg er blevet ældre og har mindre tid til at spille, så er det netop Single-Player spillene, jeg ikke har tid til. Jeg synes, at det er meget nemmere at tage håndfuld Rocket League kampe eller en enkelt Smite Match.

For mig er Single-Player spil ikke noget, der gør sig godt i små bidder. Skal jeg spille Single-PLayer, så skal humøret være til det og jeg skal kunne sætte mig ned og fordybe mig i oplevelsen. Har jeg endeligt overskuddet til det, så vil jeg langt hellere læse en god tegneserie. Jeg har forsøgt mig med Single Player spil en sjælden gang imellem, men oftest kommer jeg kun et par timer ind i spillet og så finder jeg ikke lysten til at spille videre før, der er gået så lang tid, at jeg ikke kan huske, hvad jeg er nået til eller, hvordan hvad tingene betyder i det pågældende JRPG.

Jeg savner dagene fra Xbox 360, hvor alle mennesker og deres mor spillede Shadowrun, Defiance, GoME og der altid var et par stykker, jeg kunne joine i det pågældende multiplayer spil. Nogle af dem, jeg har spillet med i op til flere år af gangen har jeg mistet kontakten med. Det er lidt ærgeligt og føles lidt mærkeligt - men akkurat ligesom migselv, så er de jo også blevet 8-10 år ældrere..

Ligenu spiller jeg kun med Kanel en gang imellem - og det er superfedt. Rent gamingmæssigt har han samme mentalitet som mig, men samtidigt taler vi også om alt muligt andet. Reggae, Kampsport, min seneste tur med en pige, jeg kan godt lide og alt muligt andet. Det er superfedt.

Der er mange andre, der også spiller Rocket League, så det burde kunne lade sig gøre at finde andre Danskere at spille med - men jeg er ikke sikker på, at jeg orker arbejdet med aktivt at søge nye Online bekendtskaber. De skal jo ikke kun spille samme spil som mig, men også have samme "temperament" og så er jeg nok også det modsatte af snaksagelig, når det kommer til folk, jeg ikke kender.

Med hensyn til Killzone. Dunno, har aldrig prøvet det.


Edit: Det kan godt være, at det er mig, der husker forkert, men har det lidt som om, at når man søgte folk at spille med på Xboxlife var der altid mange, der svarede. Herinde skriver sidder man bare og skriver med sig selv. S. f. eks min Paladins tråd og det er endda et skydespil. Det kan også bare være mine lyserøde briller.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Killzone Shadowfall

Indlægaf ikkNico » søn 26 mar 2017 11:26

*edit*
Og nu glemte jeg helt hvorfor jeg var i denne tråd.

Efter en weekend med Killzone, kan jeg konstatere, at online stadig er i live. Ud fra offentlige Warzones vil jeg tror der er omkring 1000 mennesker online, og mange af dem er veteraner, hvilket selvøflgelig gør det lidt svært for en begynder. Man dør lidt omkring hjørner ind i mellem, men det må forventes i en snart 4 år gammel P2P titel. Det er faktisk bedre end i nogle af de nyere CODs, og blivwer det for meget er der altid mulgiheden for at starte sin egen lukkede warzone :)

Soundwhoring er ikke en mulighed. Uanset Eq setting kan jeg kun høre mine egen fodtrin. Jeg har en Astro mixamp på vej med posten, så jeg skal lige prøve med nogle andre hørebøffer og Eq settings, når den ankommer.
Spå har jeg også vanvittigt svært ved at skelne fjernder fra modstandere. Alt er så grumset og mørkt. det skal man lige vænne sig til


Da Senzai skrev:Ligenu spiller jeg kun med Kanel en gang imellem - og det er superfedt. Rent gamingmæssigt har han samme mentalitet som mig, men samtidigt taler vi også om alt muligt andet.

Og den slags skal man holde fast i. Jeg spiller fx fast med Bruun, men vi bruger nok mere tid på sms'er nu end egentlig at spille. Vi samarbejder ikke særligt godt, men kan vi få et spil TDM i COD, hvor man kan lone wolfe mens man sviner hinanden og alle modstandere (i privat party) så er det fedt.


Da Senzai skrev:Edit: Det kan godt være, at det er mig, der husker forkert, men har det lidt som om, at når man søgte folk at spille med på Xboxlife var der altid mange, der svarede. Herinde skriver sidder man bare og skriver med sig selv. S. f. eks min Paladins tråd og det er endda et skydespil. Det kan også bare være mine lyserøde briller.

Jeg elsker dine lange tråde og alle dine indlæg i dem. De viser at du fa'me brænder for din hobby. Bare bliv ved.
Lige Paladins er ikke mig. Jeg er en gammel mand, der har brug for gammeldags spil. Lav en klasse og skyd alt hvad der bevæger sig.
det er det samme med RL. Sjovt lille spil, men aldrig noget jeg bliver blidt, og som med Paladins har du også din egen tråd med det. Den læser jeg også ;)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster