Forum

Dying Light

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Dying Light

Indlægaf weissmuller » søn 18 aug 2013 20:32

Det ser ud til de har styr på teknikken denne gang. Var det ikke det største problem m dead island serien
der egentlig havde et godt koncept? Et freerunning openworld zombiespil der ser så flot ud som dette her
- jeg er med.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Dying Light

Indlægaf Allanb » søn 18 aug 2013 21:15

Jeg har heller ikke oplevet fejl i DI som ødelægger spillet
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Dying Light

Indlægaf Erroneus » søn 18 aug 2013 21:17

Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Dying Light

Indlægaf ronny73 » søn 18 aug 2013 21:25

Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.


det har jeg ikke oplevet så vidt jeg ved ang trophies. men jeg har heller ikke gået efter 100%. men hvis det ødelægger spil oplevelsen for nogle kan jeg godt se hvad du mener. men hvis min savegame var ødelagt ville jeg blive sur hvem gider starte forfra efter x antal timer spillet (har jeg heldigvis heller ikke prøvet)

det værste ved Dying ligt er hvis det ikke kommer til ps3. for så bliver jeg nød til at overvinde min nærrighed og købe en ps4 :cry:
ronny73
Niveau 1
 
Indlæg: 99
By: Sønderborg


Re: Dying Light

Indlægaf wMikkel » søn 01 sep 2013 20:57

wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Dying Light

Indlægaf Slimjay DK » man 02 sep 2013 12:18

Det ser godt ud :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Dying Light

Indlægaf Stricker » man 02 sep 2013 13:09

Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.


Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Dying Light

Indlægaf morfar » man 02 sep 2013 13:16

Stricker skrev:
Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.


Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.


Det er det rene vrøvl du skriver.

Personer der ikke interesserer sig for trophies får da intet ødelagt. De spiller det vel som et hvert andet spil uden trophies? Eller er dt fordi du mener de ikke kan abstrahere fra den lille "pling" lyd der kommer engang imellem?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Dying Light

Indlægaf JanR » man 02 sep 2013 13:31

morfar skrev:
Stricker skrev:Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.


Det er det rene vrøvl du skriver.

Personer der ikke interesserer sig for trophies får da intet ødelagt. De spiller det vel som et hvert andet spil uden trophies? Eller er dt fordi du mener de ikke kan abstrahere fra den lille "pling" lyd der kommer engang imellem?


+1

Der står ikke andet, end en stor omgang vås.
Man er ikke tvunget til noget som helst, og kan udforske et spil præcist som man selv vil. Trofæer har kun den værdi, som man selv lægger i dem.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Dying Light

Indlægaf Stricker » man 02 sep 2013 13:39

morfar skrev:
Stricker skrev:
Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.


Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.


Det er det rene vrøvl du skriver.

Personer der ikke interesserer sig for trophies får da intet ødelagt. De spiller det vel som et hvert andet spil uden trophies?


Nej, der er ikke samme mulighed for spillere eller lyst fra udviklere. Dette er både pga et skift fra cartridge mediet til CD der gjorde glitch hunting betydeligt svære og mindre populært, men hele kulturen der eksistere omkring at udforske spil gennem dets teknologiske sårbarheder er nærmest intet-eksisterende længere. Dette bunder sig også i et design-valg, hvor mange spiludviklere og udgivere har ønsket at gå fra en mere åbent, eventyrrig verden til en mere snævre, lineær oplevelse med mere klare temaer og ofte cinematiske træk. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, forskellige spil egner sig bedre i en af disse to klassifikationer, men det sker oftere og oftere, med det resultat at det førnævnte fænomen ikke kan udtrykkes tilstrækkeligt pga præcise design valg. Vi har jo set gennem de sidste 10-15 år at spil med fokus på eventyr, rollespil generelt er blevet mindre populære, og hvor opskriften tidligere for spil ofte var åbne baner med rig mulighed for udforskning, så er andre genre, i sær FPS gået hen og blevet meget mere populære, og har også haft betydeligt indflydelse på hvordan populære rollespil nu er. Det er dog en helt en anden diskussion.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Dying Light

Indlægaf Stricker » man 02 sep 2013 13:44

JanR skrev:Der står ikke andet, end en stor omgang vås.
Man er ikke tvunget til noget som helst, og kan udforske et spil præcist som man selv vil. Trofæer har kun den værdi, som man selv lægger i dem.


Du behøver ikke at skrive +1, jeg kan godt se at du er uenig med med, og enig med morfar.

Jeg synes at du ignorere meget af det jeg skriver, især problemstillingen omkring, at der er mindre ønske fra spiludviklere at tilføje hemmeligheder eller andre godter, da klare, veldefineret achievements nu har den funktion, at de skal (oftest) repræsentere spillet fuldt ud.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Dying Light

Indlægaf JanR » man 02 sep 2013 14:04

Stricker skrev:
JanR skrev:Der står ikke andet, end en stor omgang vås.
Man er ikke tvunget til noget som helst, og kan udforske et spil præcist som man selv vil. Trofæer har kun den værdi, som man selv lægger i dem.


Du behøver ikke at skrive +1, jeg kan godt se at du er uenig med med, og enig med morfar.

Jeg synes at du ignorere meget af det jeg skriver, især problemstillingen omkring, at der er mindre ønske fra spiludviklere at tilføje hemmeligheder eller andre godter, da klare, veldefineret achievements nu har den funktion, at de skal (oftest) repræsentere spillet fuldt ud.


Er du nu pludselig blevet dommer, over hvad jeg behøver, og ikke behøver skrive?

Først begynder du at kritisere trofæer på et åndssvagt grundlag, og i dit næste indlæg begynder du at snakke om glitch hunting og en kultur om "at udforske spil gennem dets teknologiske sårbarheder" - hvad det så end skal betyde.
Generelt er der tre store fejl i dit indlæg, som ikke giver mening;

1) Det var sværere at finde fejl i spil tidligere, da man ikke bare kunne uploade den ene patch efter anden. Nu kommer det ene halvfærdige spil ud, efter det andet.
2) Spil er blevet meget mere åbne nu, og mindre lineære, end de var før.
3) Du snakker om at RPG-genren er blevet mindre populær.. =D> Se lige denne undersøgelse fra Playstation+:

Billede

Igen; trofæer betyder intet - medmindre man selv går op i det. Og det ødelægger ingenting i spil, for folk som ikke går op i trofæer.
Hvis du får et kick af at lede efter fejl i spil, slår du dig bare løs. :)
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Dying Light

Indlægaf Stricker » tirs 03 sep 2013 12:33

JanR skrev:1) Det var sværere at finde fejl i spil tidligere, da man ikke bare kunne uploade den ene patch efter anden. Nu kommer det ene halvfærdige spil ud, efter det andet.


Det er en vigtig og rigtig pointe, men min kommentar om glitches var kun en fodnote i hvad jeg generelt argumenterede for, hvorfor achievements tager opdagelses-elementer ud af mange spil. Jeg beskrev mine tanker i detaljer i mit første indlæg.

2) Spil er blevet meget mere åbne nu, og mindre lineære, end de var før.


Jeg er enig, og uenig i din observation. Der er eksempler på spil der er blevet mere åbne og større, da computer teknologi har muliggjort eksempelvis langt større draw distances, bedre RAM forbrug, højere detaljering af specifikke, grafiske elementer og meget mere. Hvis vi kigger på spil som Quake og Doom, så var der tidligere tendens til større baner og mere mulighed for udforskning og endda backtracking, hvilket jeg kun har set i moderne FPS spil meget fornyligt i Bioshock Infinite, et spil jeg faktisk ikke brød mig om, da dets AI var alt for ringe, bane layout og spillets gameplay for lineær og kedelig, og dets blodige melee sekvenser slet ikke matchede spillets sprog og billede. Men det er en anden diskussion.

Dette billede illustrere lidt hvad jeg taler om. Det er tydeligvis et billede lavet for at provokere, men det bringer op vigtige emner om valg af tema og design. Jeg skrev om dette to indlæg tilbage.

Billede


3) Du snakker om at RPG-genren er blevet mindre populær.. =D> Se lige denne undersøgelse fra Playstation+:

Billede


Jeg ved ikke hvad disse tal betyder og hvilke spil der indgår i statistikken. Mit største problem med denne mangelfulde graf, er hvilke spil der anses for at være RPG, om spil kan tildeles flere genre, hvor mange spil der er i denne statistisk, og, tja, jeg har mange spørgsmål der måske kunne hjælpes af en tilhørende artikel.

Hvis du får et kick af at lede efter fejl i spil, slår du dig bare løs. :)


Jeg får et kick af at udforske spil. Det ukendte produkt af min nysgerrig er hvad der driver mig. Og achievements kommer i vejen for denne tankegang, da achievements oftest repræsentere hele spillets muligheder.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Dying Light

Indlægaf wMikkel » tors 08 jan 2015 18:51

Så er der ikke længe til at Dying Light udkommer.

Der er samlet en masse videoer fra IGN First lige her:

https://www.youtube.com/watch?v=5W1YxFJ ... JZpttwt_Yl
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Dying Light

Indlægaf MikeTheDane327 » tors 08 jan 2015 21:37

der er flere heldige brugere på youtube der har lagt en walkthrough ud af spillets første chapter om man vil da de har været heldige at få en beta demo af spillet. Dog er jeg ikke vild med Zombie konceptet men dette ser interessant ud. det ligner en mere action og zombie befængt udgave af Mirrors edge
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 23 gæster