Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.
Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.
Stricker skrev:Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.
Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.
morfar skrev:Stricker skrev:Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.
Det er det rene vrøvl du skriver.
Personer der ikke interesserer sig for trophies får da intet ødelagt. De spiller det vel som et hvert andet spil uden trophies? Eller er dt fordi du mener de ikke kan abstrahere fra den lille "pling" lyd der kommer engang imellem?
morfar skrev:Stricker skrev:Erroneus skrev:Både DI og DI: Riptide var plaget af glitched trophies, samt der har været problemer med saves som blev ødelagt, samt vigtige missioner der ikke kunne gennemføres. Noget blev fixed via patches, noget blev ikke.
Trophies, achievements osv. er en kedelig og dum trend der ødelægger mange oplevelses og eventyr-elementer i mange genre af spil. Udviklere burde vægte mere på spillernes egen kreativitet og lyst til at udforske deres spil, i stedet for at give dem præcise mål at stræbe efter, hvilket måske er belejligt for samlere, men for andres vedkommende er det en destruktiv og forudsigelig komponent der skræmmer spillere fra at udforske spillet på deres egne vilkår, da spillere kommer til at føle at der intet er at opleve foruden hvad achievements/trophies tilbyder. Og dette er næsten også altid tilfældet.
Det er det rene vrøvl du skriver.
Personer der ikke interesserer sig for trophies får da intet ødelagt. De spiller det vel som et hvert andet spil uden trophies?
JanR skrev:Der står ikke andet, end en stor omgang vås.
Man er ikke tvunget til noget som helst, og kan udforske et spil præcist som man selv vil. Trofæer har kun den værdi, som man selv lægger i dem.
Stricker skrev:JanR skrev:Der står ikke andet, end en stor omgang vås.
Man er ikke tvunget til noget som helst, og kan udforske et spil præcist som man selv vil. Trofæer har kun den værdi, som man selv lægger i dem.
Du behøver ikke at skrive +1, jeg kan godt se at du er uenig med med, og enig med morfar.
Jeg synes at du ignorere meget af det jeg skriver, især problemstillingen omkring, at der er mindre ønske fra spiludviklere at tilføje hemmeligheder eller andre godter, da klare, veldefineret achievements nu har den funktion, at de skal (oftest) repræsentere spillet fuldt ud.
JanR skrev:1) Det var sværere at finde fejl i spil tidligere, da man ikke bare kunne uploade den ene patch efter anden. Nu kommer det ene halvfærdige spil ud, efter det andet.
2) Spil er blevet meget mere åbne nu, og mindre lineære, end de var før.
3) Du snakker om at RPG-genren er blevet mindre populær.. Se lige denne undersøgelse fra Playstation+:
Hvis du får et kick af at lede efter fejl i spil, slår du dig bare løs.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster