Forum

Bloodborne

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Bloodborne

Indlægaf Raptor660 » ons 28 okt 2015 01:35

Argh pis!
Jeg har lige købt den for 30 min siden og er ved at downloade den. Nå pyt jeg købte den også fordi den var på tilbud, så i morgen eftermiddag/ aften der tager jeg nok hul på den og prøver den af,så håber jeg bare ikke den er for svær
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Bloodborne

Indlægaf RadeonXRay » tors 10 dec 2015 02:15

Puha det er hårdt at vende tilbage!
Skulle færdigøre mit Platin Trophy i MGS5 inden jeg vendte tilbage til Bloodborne og 'The Old Hunters'... Jeg fik 2-3 timer med det nye DLC til aften og tiltrods for at min char er level 215-216, så føler jeg at hvert et skridt er ét nærmere min næste død... Måske har sværhedsgraden også lidt og sige når den her karakter er på "New Game Plus 4" (og mangler kun lige at prikke til sidste bossen, så hedder det NG+5!) !
De nye store 'brutes' er blevet væsentligt opgraderet og i en mørk blod-fyldt grotte mødte jeg et bæst jeg aldrig troede jeg skulle se igen! F*ck jeg fik et chock da jeg så den komme springene mod mig og flåede mig levende i dens mørke grotte.... Puha... Tog mig 3 forsøg for at nedlægge den.
Ingen af de forhindringer jeg har været igennem har været relateret til en boss!
Jeg frygter at ramme en gigantisk progress-difficulty-wall når jeg finder den første boss pga. NG+4 ):

Men tiltrods for frygten rundt om det næste hjørne og alle de forfærdelig tegn på død og rædsel ned af den næste snoede sti... så er det fantastisk at være tilbage i Yharnam!
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Bloodborne

Indlægaf FoxHounddk » tors 31 dec 2015 14:54

Har fået fat i den nye dlc, hvor jeg har spillet 30-60min, og hvor er det fedt! Synes nu at det er blevet sværere at dræbe monstre, så hvis nogen er frisk på noget coop, så add gerne :)
FoxHounddk
Niveau 2
 
Indlæg: 117
By: Tilst/Aarhus


Re: Bloodborne

Indlægaf j.rath » man 25 jan 2016 21:39

Hold nu op et frustrerende spil. Er stadig i central Yharnam. Slår 30 fjender ihjel og dør - forfra.

Det rækker min tålmodighed ikke til. Spild af penge. :(
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Bloodborne

Indlægaf Rytteren » man 25 jan 2016 21:57

j.rath skrev:Hold nu op et frustrerende spil. Er stadig i central Yharnam. Slår 30 fjender ihjel og dør - forfra.

Det rækker min tålmodighed ikke til. Spild af penge. :(


Noob :mrgreen:
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Bloodborne

Indlægaf j.rath » man 25 jan 2016 22:00

Rytteren skrev:
j.rath skrev:Hold nu op et frustrerende spil. Er stadig i central Yharnam. Slår 30 fjender ihjel og dør - forfra.

Det rækker min tålmodighed ikke til. Spild af penge. :(


Noob :mrgreen:


Amen det er satme op af bakke! Jeg var vidst ikke engang i nærheden af et savepoint :|
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Bloodborne

Indlægaf Krede1972 » tirs 26 jan 2016 01:10

j.rath skrev:
Rytteren skrev:
j.rath skrev:Hold nu op et frustrerende spil. Er stadig i central Yharnam. Slår 30 fjender ihjel og dør - forfra.

Det rækker min tålmodighed ikke til. Spild af penge. :(


Noob :mrgreen:


Amen det er satme op af bakke! Jeg var vidst ikke engang i nærheden af et savepoint :|


Ja, man skal lige fange "teknikken", men når man først finder den, så er det ikke så svært.

Spild af penge vil jeg på ingen måde sige. Synes at det er et af de bedre spil der er lavet til PS4. Men smag og behag er selvfølgelig forskellig og der er helt sikkert nogle som finder spillet frustrerende svært og derfor går kold i det.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bloodborne

Indlægaf runni1399 » tirs 26 jan 2016 14:23

Synes slet ikke Bloodborne var svært, kun lige i starten. Dark Souls spillene er en del sværere imo.
runni1399
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Aalborg


Re: Bloodborne

Indlægaf Krede1972 » tirs 26 jan 2016 15:30

runni1399 skrev:Synes slet ikke Bloodborne var svært, kun lige i starten. Dark Souls spillene er en del sværere imo.


Nej, det er ren skovtur i forhold til Dark Souls-spillene.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bloodborne

Indlægaf Rytteren » tirs 26 jan 2016 18:11

Krede1972 skrev:
runni1399 skrev:Synes slet ikke Bloodborne var svært, kun lige i starten. Dark Souls spillene er en del sværere imo.


Nej, det er ren skovtur i forhold til Dark Souls-spillene.


som er ren skovtur i forhold til demon's souls.

Så der er sgu noget til alt og alle.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Bloodborne

Indlægaf j.rath » tirs 26 jan 2016 21:26

Jeg må tydeligvis være imbecil eller noget.. 45 min. i dag uden at komme et hug videre. Men fik da fyret min blod beholdning i bund.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Bloodborne

Indlægaf Krede1972 » tirs 26 jan 2016 21:46

j.rath skrev:Jeg må tydeligvis være imbecil eller noget.. 45 min. i dag uden at komme et hug videre. Men fik da fyret min blod beholdning i bund.


Som sagt virker det svært i begyndelsen indtil man "fanger teknikken".
Der kan sagtens gå nogle timer og en del forsøg for det begynder at køre lidt lettere.

Man skal være indstillet på at de første par timer og forsøg går med at forstå og lære de forskellige typer fjenders bevægelsesmønstre. Det tager tid før man har timingen og den rette afstandsbedømmelse. Og ja, man dør mange gange i begyndelsen, men efterhånden som man får styr på det, så bliver følelsen af succes altså også så meget desto større.

Det kræver eksempelvis en vis timing at få fjenderne til at "stagger". Det kræver at man rammer dem med pistolen lige i det øjeblik de lægger an til et angreb. Det kræver timing, og det er ikke noget man lige lære på 10 minutter så man mestre det til perfektion.

Jeg er heldigvis så autistisk anlagt at jeg elsker gentagelser. Så at man dør et utal af gange i begyndelse fik mig ikke til at gå amok :mrgreen:

Her er en video som viser det meget godt synes jeg - og som han nævner er det altså lidt svært at time indtil man fanger det. Pratice makes perfect.



Jeg er sikker på at du nok skal fange timingen på et tidspunkt. Men selvfølgelig må man også erkende at Bloodborne nok ikke er et spil der falder i alles smag.

Hvis du giver dig tid til at løbe kommentarerne i denne tråd igennem så vil du opdage at du ikke er den eneste som fandt spillet frustrerende i begyndelse :mrgreen: Det handler om timing og forståelse for hvornår man skal angribe og hvornår man skal undvige.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Bloodborne

Indlægaf j.rath » tirs 26 jan 2016 23:03

Krede1972 skrev:
j.rath skrev:Jeg må tydeligvis være imbecil eller noget.. 45 min. i dag uden at komme et hug videre. Men fik da fyret min blod beholdning i bund.




Jeg er sikker på at du nok skal fange timingen på et tidspunkt. Men selvfølgelig må man også erkende at Bloodborne nok ikke er et spil der falder i alles smag.

Hvis du giver dig tid til at løbe kommentarerne i denne tråd igennem så vil du opdage at du ikke er den eneste som fandt spillet frustrerende i begyndelse :mrgreen: Det handler om timing og forståelse for hvornår man skal angribe og hvornår man skal undvige.


Thanks for et brugbart indlæg. Min tålmodighed er ikke jordens bedste, så når man efter at have nedlagt 25 fjender bliver slået ihjel af en eller random dude, ja så blir man træt.. Jeg ser om nogle af de ting i videoen kan hjælpe mig fremad.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Bloodborne

Indlægaf Cena » tirs 20 mar 2018 10:14

Jeg har knap 3 år efter jeg fik mit sidste trophie i spillet fundet Bloodborne frem igen efter det kom på PS+. Jeg gav op ved Father Gasgoigne dengang, da han simpelthen var for svær. Jeg havde simpelthen ikke tålmodighed til denne type spil dengang.

Jeg slettede mit save og startede forfra og denne gang har jeg givet mig bedre tid til at lvl'e op og lære spillet at kende. Spillet er stadig svært, men denne gang har spillet fanget mig :) Jeg er blevet bedre til denne type spil efter jeg lavede platin i Nioh.

Nogle bosser har jeg måtte bruge klokken og få hjælp. Mest fordi jeg ikke gider bruge tiden på at spille en boss 10+ gange. Dør jeg 2-3 så kalder jeg sku på hjælp :lol:

Jeg er nået til Forbidden Woods nu og er lidt over lvl'e nu, fordi jeg ikke magter at skulle kæmpe når jeg skal finde rundt i den forvirrende verden uden map. Så jeg valgte i stedet for at dø igen og igen uden i verden at bruge et par timer på at grinde lvl i Hemwick som var et godt område :)

Men hvor er det bare synd at framerate er så ustabil, selv på PRO. De gør denne type spil sværere end de er. Og så er der simpelthen så meget man kan sidde fast i + bosser kan slå i gennem væggene. Igen noget der bidrager til unødig frustration :x :lol:

Andre der har fundet spil frem igen, eller er startet på det nu det er blevet PS+ spil? :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron