Forum

Driveclub

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Driveclub

Indlægaf MJJ » man 06 okt 2014 08:59

Morfar håber ikke det er den replik du bruger når du tar i byen og laver damer, så laver du ikke så mange damer "Jeg spiller kun for trofæerne"

Det første hun tænker , ja det er sku også det eneste sex du får og spille med dig selv, når du ligger ud med den form for score-replik.
MJJ
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Re: Driveclub

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 09:14

j.rath skrev:
Hold op en trist tendens at være vidne til.


Jeg er ikke helt med, der er vel ikke noget galt i at vippe hinanden af banen hvis spillet tillader det?
Med den kollisionsmodel vil jeg sige at den ligefrem opfordre til at man skubber til modstanderen.

Spillet er måske ikke den stil man havde ønsket, men jeg syntes ikke man kan bebrejde spillerene i videoen noget.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Driveclub

Indlægaf Askinas » man 06 okt 2014 09:19

Man skal da ikke skubbe til hinanden? Det er da øv :(
Askinas
Niveau 3
 
Indlæg: 262
By: Nykøbing F


Re: Driveclub

Indlægaf Sethos » man 06 okt 2014 09:22

Nej, man skal bestemt ikke skubbe til hinanden, det er ikke engang tæt på at være legitimt eller opfordret til med mindre du spiller Wreckfest eller lign. Folk der bruger sådanne taktikker er små, usle mennesker der bare skal suspenderes fra online ræs.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Driveclub

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 09:38

Sethos skrev:Nej, man skal bestemt ikke skubbe til hinanden, det er ikke engang tæt på at være legitimt eller opfordret til med mindre du spiller Wreckfest eller lign. Folk der bruger sådanne taktikker er små, usle mennesker der bare skal suspenderes fra online ræs.


Det er vel legitimt hvis der ikke er regler imod det, og spillet åbenlyst understøtter det.
Hvis de ville have at man ikke skulle rører hinanden så ville det jo se sådan her ud hvis man kom for tæt på:

Billede

Istedet så har de jo næsten lagt sig op af need for speed.
Jeg kan godt forstå at i er skuffede hvis i havde håbet på et "rent" racer-spil, men det er det så åbenbart ikke. Og det kan vel aldrig være spillernes skyld?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Driveclub

Indlægaf Bab » man 06 okt 2014 09:43

Nej, det er ikke spillerne, som det er galt med. Det er selv spillet. Bilerne bliver ikke brugt til Stock car i det virkelige liv, så det skulle heller ikke være en mulighed i spillet. Enhver berøring skulle give en straf.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Driveclub

Indlægaf Sethos » man 06 okt 2014 09:55

Vreki skrev:
Sethos skrev:Nej, man skal bestemt ikke skubbe til hinanden, det er ikke engang tæt på at være legitimt eller opfordret til med mindre du spiller Wreckfest eller lign. Folk der bruger sådanne taktikker er små, usle mennesker der bare skal suspenderes fra online ræs.


Det er vel legitimt hvis der ikke er regler imod det, og spillet åbenlyst understøtter det.
Hvis de ville have at man ikke skulle rører hinanden så ville det jo se sådan her ud hvis man kom for tæt på:

http://i.imgur.com/PD7IY7g.jpg

Istedet så har de jo næsten lagt sig op af need for speed.
Jeg kan godt forstå at i er skuffede hvis i havde håbet på et "rent" racer-spil, men det er det så åbenbart ikke. Og det kan vel aldrig være spillernes skyld?


Så du mener fordi der er mikrofons feature i spil, så skal alle sidde og skråle og kommer med racistiske tilråb fordi man kan? Fordi et spil har team-damage slået til er det helt fint at skyde sine teammates for sjov? Fordi man kan blokere andre spillere, er det helt legitimt at stille sig ved en døråbning og blokere for alle andre spillere? Fordi jeg kan fake-disconnecte for at undgå et loss på min statestik er det helt okay, fordi man kan? Fordi jeg kan hoppe rundt om andre spillere, chikanere dem fordi jeg har lyst så de ikke kan skyde modstanderen, er okay 'fordi man kan'.

Du har lige krydset grænsen ind i det land, hvor det handler om helt almindelige god online skik og ikke at være et røvhul. Bare fordi du kan ting i et spil gør det ikke legitimt. Online ræs er desværre den genre og spilmodus der altid har haft den slags problemer, netop pga. tabere der ikke kan finde ud af at køre og skal skubbe andre folk af vejen.

Racing spil, især online er et af de mest sårbarer netop pga. det hele handler om hvornår man skal bremse, det handler om duellerne, hvornår man skal tage chancen og køre udenom, ligge i draft af andre biler og den generelle tætte kæmp mellem spillerne. Det betyder oftest at du skal have kollisioner slået til før det nogensinde bliver en relevant faktor, ellers kan du jo ligeså godt køre alene mod andres tid eller bare køre mod ghost replays.

Tror ikke mange havde "håbet" på et rent racing spil, fordi det findes kun i to former; iRacing eller spille private lobbyer. Meget få seriøse spillere hopper ind i en public lobby for at få stillet deres rene ræserlyst fordi folk er idioter. Men det er fandeme ikke ens betydning med at det er legitimt at folk opføre sig sådan eller at man pludselig ikke må påpege det.

Selvfølgelig skal spillet i sig selv straffe spillerne hårdere, helt klart og det er en fejl fra spillets side. Men ligefrem at sige hele kilden til problemet, spillerne, bare er uskyldige ofre i denne situation er helt ude i hampen.

Forresten, med det billede siger du "Hvis de ville have at man ikke skulle rører hinanden så ville det jo se sådan her ud hvis man kom for tæt på:" - Nej, hvis spillet havde en så realistisk eller spektakulær skadesmodel, så havde spillerne jo NETOP hoppet online kun for at køre ind i hinanden. Det ville bare gøre problemet 1200% værre. Dårlige spillere og trolls skal sgu ikke have mere incitament for at køre ind i hinanden.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Driveclub

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 10:20

Slap af Sethos, gang på gang ser jeg at du overfuser dem der ikke deler din mening om diverse spil.
De valide punkter du har drukner i aggressivitet og stråmænd.

Hvor står det at man ikke må køre ind i hinanden i driveclub? Teamkills, racisme osv. er universelt anerkendt som skidt opførsels, og falder ind under ovennævnte stråmænd.
Men det er altså helt normalt at kører ind i hinanden i et bilspil. Hvis det ikke er meningen at man skal gøre det så må spil-designeren gøre det til en uoptimal strategi.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Driveclub

Indlægaf Cena » man 06 okt 2014 10:30

Vreki skrev:Slap af Sethos, gang på gang ser jeg at du overfuser dem der ikke deler din mening om diverse spil.
De valide punkter du har drukner i aggressivitet og stråmænd.

Hvor står det at man ikke må køre ind i hinanden i driveclub? Teamkills, racisme osv. er universelt anerkendt som skidt opførsels, og falder ind under ovennævnte stråmænd.
Men det er altså helt normalt at kører ind i hinanden i et bilspil. Hvis det ikke er meningen at man skal gøre det så må spil-designeren gøre det til en uoptimal strategi.


Ej der må jeg altså give Sethos ret. Det er ikke normalt man kører ind i hinanden når man kører i bilspil, medmindre det burnout, NFS eller lignende hvor der er lagt op til, og spilleren belønnes for at gøre det.

Hvis man kører ind i folk i spil som Forza, Gran Turismo eller lignende hvor det går ud på at komme først i mål, er man en klovn. Næsten uanset hvilke spil man spiller online, er der altid idioter der prøver at ødelægge oplevelsen for dem der spiller normalt.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Driveclub

Indlægaf Sethos » man 06 okt 2014 10:33

Vreki skrev:Slap af Sethos, gang på gang ser jeg at du overfuser dem der ikke deler din mening om diverse spil.
De valide punkter du har drukner i aggressivitet og stråmænd.

Hvor står det at man ikke må køre ind i hinanden i driveclub? Teamkills, racisme osv. er universelt anerkendt som skidt opførsels, og falder ind under ovennævnte stråmænd.
Men det er altså helt normalt at kører ind i hinanden i et bilspil. Hvis det ikke er meningen at man skal gøre det så må spil-designeren gøre det til en uoptimal strategi.


Hvis du mener det var at overfuse dig, så er du meget sensitiv. Jeg hverken råbte eller talte ned til dig.

Hvor står der jeg ikke må skrige i mikrofonen, hvor står der jeg ikke må komme til at hive mit internet stik ud når det går dårligt, hvor står der jeg ikke lige må komme til at gå ind foran en teammate, absorbere alle hans skud og få os begge dræbt, hvor står der jeg ikke må blokere andre spillere da jeg lige skulle hente en kop kaffe og jeg kunne blive ved.

Du siger det er "universelt" anerkendt hvilket bare er din måde at sige, det er en uskreven lov, god online skik. Nøjagtig det samme gælder at man ikke brager ind i hinanden i ræser spil. Gå ind på ethvert ræs / bilspils forum ( minus spil hvor hele essencen er destruction og skubberi ) og stil det spørgsmål, så vil du se en overvældende majoritet ikke bare være enig i min og andres vurdering i tråden, men også få store øjne over du mener det er helt legitimt.

Det er jo netop en 'uoptimal' strategi da de selv risikere at flyve af vejen, hvad de mange gange selv gør. De ødelægger deres laptimes, de køre endnu langsomme og sætte sig selv op til hævneaktioner fra vrede spillere. Men det er da de pisse ligeglade med, fordi de er typisk så dårlige at de taber alligevel, så at skubbe til andre er deres eneste mulighed for en podium plads.

For mig lyder det mere som om du aldrig rigtig har investeret meget tid i online ræs eller ræser spil generelt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Driveclub

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 10:40

Cena skrev:Ej der må jeg altså give Sethos ret. Det er ikke normalt man kører ind i hinanden når man kører i bilspil, medmindre det burnout, NFS eller lignende hvor der er lagt op til, og spilleren belønnes for at gøre det.

Hvis man kører ind i folk i spil som Forza, Gran Turismo eller lignende hvor det går ud på at komme først i mål, er man en klovn. Næsten uanset hvilke spil man spiller online, er der altid idioter der prøver at ødelægge oplevelsen for dem der spiller normalt.


Jo, men det er vel dybest set regelsættet der adskiller disse spil så, ikke?
Hvis der er en EULA eller lignede der siger at man skal undgå påkørsler så er det reglerne.
Og hvis en påkørsel resultere i at begge deltager mister chancen for at vinde så er det også et beskidt trick.

Men hvis spillet belønner dig for påkørsler med en bedre vinderchance så er det vel spillet der er noget galt med?
Eller ikke galt med, hvis det er sådan de vil have spillet.

Der var så vidt ikke noget jeg kunne se der ville indikere over for deltagerne i den video at de gjorde noget forkert.
Hvis der er et uoffcilet regelsæt i gentleman-klubben så er det fint, men det gælder altså kun når man spiller i gentleman-klubben, man kan ikke forvente at andre kender til det eller er enig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Driveclub

Indlægaf frimann80 » man 06 okt 2014 10:49

har der ikke lige været en debat om at, man skal spille som man har lyst. syntes flere personer modsiger dem selv nu.
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Driveclub

Indlægaf Vreki » man 06 okt 2014 10:49

Sethos skrev:
Hvis du mener det var at overfuse dig, så er du meget sensitiv. Jeg hverken råbte eller talte ned til dig.

Sådan opfatter jeg det, Sethos. Og jeg er garanteret ikke den eneste, prøv at lade værd med at tage debatten personlig.


Sethos skrev:For mig lyder det mere som om du aldrig rigtig har investeret meget tid i online ræs eller ræser spil generelt.


Det er rigtigt, det indrømmer jeg. Bilspil er en hobby ligesom andre spil, ikke en passion.
Men det gælder også for langt de fleste der kommer til at spille driveclub. I forvejen er det næppe en stor del af spilerne der besøger et forum, og det bliver endnu værre når den kommer på Ps+.

Lad mig være ærlig: Hvis jeg henter Driveclub ned og opdager at jeg kan forhindre en overhaling ved at skubbe modstanderen i grøften, så vil jeg da ikke tøve et sekund, ligesom jeg heller ikke vil anse det for urimeligt hvis jeg får samme behandling. Og jeg er altså ikke typen der griefer mine modstandere eller sabotere en spillerunde fordi jeg ikke længere kan vinde.
Men så vidt jeg kan se er der intet der indikere til en casual spillere at der er noget galt i påkørsler.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Driveclub

Indlægaf Sethos » man 06 okt 2014 10:50

Vreki skrev:prøv at lade værd med at tage debatten personlig.


Lige over :)
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Driveclub

Indlægaf TheisDanishPride » man 06 okt 2014 12:31

Af ren nysgerrighed. Jeg har tit prøvet i bilspil at jeg ligger nr. 1 på den sidste lige strækning mod mål, men jeg kan se at jeg bliver presset bagfra, så jeg blokere modstanderen ved hjælp af bakspejlet de sidste 200 meter. Vil folk mene det er forkert? Nu spiller jeg kun singleplayer, men går måske online, da "Drive club" lægger op til dette.
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron